RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Selasa, 20 September 2011

MENGAPA ADA BLOGGER TIDAK SENANG BLOGGER LAIN ULAS ISU ANWAR?

Oleh: WFAUZDIN NS

MERUJUK kepada tulisan seorang rakan `kerajaan rakyat' (Penulisnya -setisab) yang disiarkan melalui Tranungkite, saya merasa hairan mengapa `kerajaan rakyat' tidak senang apabila banyak Blogger terutama katanya yang pro Keadilan mengulas isu fitnah ke atas DS Anwar khususnya yang terbaru seperti yang disiarkan melalui blog Papagomo dan dikutip oleh TV3 suku itu.

Saya juga tidak bersetuju apabila beliau sebut Blog pro PR, terutamanya dari Keadilan kerana setahu saya kebanyakan blog yang pro PR akan menjawab apa jua isu yang dibawa oleh Umno dan sekutu mereka, samada isu itu melibatkan pimpinan atau parti dari PAS, PKR mahu pun DAP. Sebagai contoh, isu Mat Indera yang dibawa oleh Mat Sabu, boleh dikatakan hampir kesemua blog pro PR mengulas isu ini kerana bagi mereka Mat Sabu adalah salah seorang pemimpin dari PR. Justeru itu, menjadi tanggungjawab blog pro PR samada mereka dari PAS, PKR atau DAP bahkan ada Blogger yang tidak berparti turut mengulasnya.

Kebetulan dua tiga hari ini isu Mat Indera tenggelam kerana puak mereka habis modal berdepan dengan blog pro PR, maka timbul isu baru iaitu rakaman CCTV yang dibawa oleh Papagomo. Oleh yang demikian, haruskah kita biarkan cerita fitnah seperti ini berleluasa? Harus kita faham, kita tiada media seperti mereka. Maka, media yang kita ada seperti blog atau FB mestilah digunakan untuk `menyerang balik' serangan puak sekutu Apco itu. Adakah ini bermakna kita melayan Papagomo? Kita tidak `melayan' fitnah, tetapi kita mendedahkan bahawa itu adalah fitnah.

Sekiranya `kerajaan rakyat' tidak berminat untuk mengulas isu ini, itu adalah hak beliau tetapi beliau tidak boleh menganggap ada di antara Blogger pro PR yang diupah atau pun mengulas isu terbaru ini kerana ketiadaan isu. Sudah tentu beliau tahu jika Blogger pro PR laparkan upah, lebih baik mereka menjadi Bloger pro Umno. Buang masa menjadi Blogger yang pro kepada parti yang tidak berduit ini.

Kita harus faham dan teliti betul-betul sebelum membuat ulasan yang seolah-olah Blogger pro PR ini hanya sibuk mengulas isu DS Anwar atau melayan karenah Papagomo. Sebelum ini terlalu banyak isu yang berbeza-beza telah kita ulas sebagai satu bentuk `serangan balas' kepada puak sekutu Apco tersebut. Selain dari isu Mat Indera, isu pencerobohan gereja, isu membaca Al-Quran menggunakan pembesar suara, dan tidak terkira kita isu yang berjaya Blogger pro PR tangani dengan baik. Kesemua isu itu mengaitkan PAS, PKR dan DAP. Tidak timbul kita hanya melayani hanya satu isu terutamanya yang melibatkan DS Anwar sahaja.

Mungkin setelah isu rakaman CCTV yang Papagomo harapkan kita Blogger pro PR akan `terduduk' ini dapat kita balas dengan hujah dan fakta, akan timbul isu lain pula dan kita Blogger pro PR sentiasa bersedia dengan apa jua isu yang mereka bawa. Jika kita selaku Blogger pro PR tidak menjawab tuduhan mereka, siapa lagi?

Sehubungan itu, saya rasa jika `kerajaan rakyat' tidak berminat dengan sesuatu isu, beliau seharusnya tidak bimbang atau tidak suka Blogger lain mengulas sesuatu isu yang mereka suka. Apatah lagi menyangka buruk terhadap Bloggers yang kononnya mendapat upah. `Kerajaan rakyat' boleh tulis isu yang beliau suka dan saya yakin Blogger lain tiada masalah. Bagi saya, jika diberi upah saya akan terima tetapi jika tiada upah tidak pula saya meminta./wfauzdin.blogspot.com

7 ulasan:

  1. tahniah!!!! pengikut anda semakin ramai....

    BalasPadam
  2. saya setuju 100% dgn pendapat saudara... BN wajib
    ditentang habis habisan... salam perjuangan dari http://nizar-coretanku.blogspot.com

    BalasPadam
  3. Tentang BN dengan berblog...tentang habis-habisan

    BalasPadam
  4. ...sejak kau menulis di kolum Harakah aku dah lama mengikuti tulisan ko!

    BalasPadam
  5. umno wajib ditentang habis-habisan kerana ia menentang peliwat.

    anwar patut dipertahan mati-matian kerana ia adalah hak individu anwar, suka hati dialah, samada dia nak,

    1. meliwat anak teruna orang ke
    2. meliwat laki orang ke
    3. memantat bini orang ke
    4. memantat pelacur china ke...

    itu dia punya sukalah.

    BalasPadam
  6. pencacai2 umno nie asal komen jer..lucah,lucah,lucah,sex,sex,sex...jelas sgt sape yg giler sex kt sini...hahahaha...anwar ker pencacai2 n pemimpin umno...kahkah...woi mangkuk nnti ko tgula prangai ko nie akan diwarisi anak2 korg,ko duk kata2 kt org lps nie kene plak kt anak2 ko baru ko tau langit tggi kerendah...bgs jgk pencacai2 nie slalu komen kt blog pr,bila org baca komen2 korg org2 lain dpt menilai la bro menteliti korg camner...ape yg jelas korg mmg GILE SEX..bengang org x caya fitnah2 korg duk meroyan komen lucah kt blog2 org...hahaha...kesian2.

    BalasPadam