RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 30 Ogos 2019

TERIMA KASIH KEPADA PENGUNJUNG SETIA BLOG SAYA WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


Saya mula mengambil tahu lebih dekat dengan politik Pembangkang waktu itu adalah semasa era reformasi 1998/99. Idola saya, DSAI mulai saya minati adalah ketika beliau memasuki Umno pada tahun 1982. Beliau bukan seorang ulamak, tetapi memiliki roh Islam di dalam jiwanya sebab itu di mana saja kementerian yang beliau duduki ketika di dalam Umno, kita boleh lihat penerapan nilai-nilai Islam yang dibawa olehnya, terutama di Kementerian Pelajaran (Pendidikan). Itu yang menarik perhatian saya.

Apabila beliau dipecat dari kerajaan dan parti angkara fitnah pada tahun 1998, saya terus mengikuti perjuangannya dan seringkali membaca pelbagai maklumat tentang perjuangan dan gerakan reformasi yang banyak disalurkan melalui risalah dan cetakan internet. Pengaruh media sosial tidak kuat waktu itu, kecuali beberapa laman web dan blog reformasi yang menjadi perhatian dan sumber maklumat rakyat selain dari program ceramah. Ketika itu, tiada FB, WhatsApp, Tweeter atau Intagram. Risalah-risalah yang bercetak diedarkan kepada umum. Saya sering mengikuti ceramah-ceramah beliau dan pimpinan Pembangkang waktu itu, bahkan pernah hadir di kediamannya di Setiamurni, Damansara, sewaktu beliau mula-mula dipecat.

Perkembangan blog semakin berleluasa dan saya mempelajarinya secara perlahan-lahan. Guru utama saya yang mengajar membuat blog adalah adik bongsu saya sendiri iaitu Wan Muhammad Akbar . Selain itu, saya juga dapat menambah pengetahuan tentang membuka blog ini dari sahabat saya yang juga penulis blog yang terkenal suatu ketika iaitu Man atau "Pink Turtle". (nama blog beliau). Beliau adalah sahabat karib kepada Blogger Perisik Rakyat atau Topeng Perak Mohd Fauzi Mohd Azmi yang kini aktif di dalam Dap. "Pink Turtle" saya tidak dapat kesan di mana beliau sekarang.

Akhirnya, pada 19 Mei 2009, saya telah membuka blog saya iaitu di http://wfauzdin.blogspot.com secara resminya. Tiada sesiapa mengajar saya menulis atau mengarang. Saya akan menulis ikut citarasa dan pengetahuan saya. Namun, seenjak dua tahun kebelakangan ini saya amat kurang menulis di dalam blog dan saya lebih tumpukan kepada penulisan di FB serta grup WhatsApp. Twitter dan Instagram pun jarang saya gunakan.

Alhamdulillah, lebih kurang 9 tahun blog ini wujud, kunjungan atau pembacaan di blog saya setakat ini telah mencapai 9, 6 juta kunjungan. Terima kasih kepada teman-teman yang masih setia mengunjungi blog saya. InsyaAllah, saya akan cuba untuk lebih aktif di dalam penulisan di dalam blog ini. Sesiapa yang mahu tulisan mereka disiaran di dalam blog saya, sila emailkan kepada saya di zek_riy@yahoo.com .

8 ulasan:

  1. BAPAK PELINGKUP NEGARA
    ANAK PEREMPUAN PELINGKUP AKIDAH
    ANAK LELAKI TAMAK MENJARAH

    KIKIKI..!!

    PERMOHONAN SIS@MARINA GEREJA DITOLAK
    ABAH GADAI NEGARA ANAK GADAI AKIDAH
    APAK PM ANAK CUCU KAYA LAGI BANYAK
    MACAI PUN TERKINJA MACAM HARAMJADAH.

    Dalam hiruk pikuk dengan isu Zakir Naik, Jawi, Dong Zong serta beberapa isu lagi, terkini, penulis " drama" Mahathir, Clare melalui "bom" hidrogennya, tanpa sedar telah menelanjangkan anak Mahathir, Mukhriz aka MB Kedah kini, tentang penglibatannya dalam isu pemilikan 1000 hectre konsensi balak di Sarawak ,diwaktu Dr Mahathir adalah Perdana Menteri ketika itu.
    Alasan beliau bila ditanya , "itu kisah lama dan dah lupa nama syarikat"
    Peergh...bapak Perdana Menteri anak dapat balak ribu ekar . waktu bapa berkuasa", kaya..kaya..kaya..
    Patutlah..anak anak semua berstatus " billionair",.atas usaha sendiri..bukan atas tangan bapak.

    APAK RENTA PELINGKUP NEGARA KINI
    ANAK PEMPUAN NYA PELINGKUP AKIDAH
    ANAK LELAKI DAPAT PROJEK BESO LAGI
    KIBAR PANJI KUNYIT ATAU ITAM HARAMJADAH...!??


    Dalam diam tak diam,.yang Mahathir kena terbang sana terbang sini..tup.tup..Syarikat majoriti milik Mukhriz , Mukhriz lagi!!! la tak da orang lain lagu ke??? Syarikat yang diurus abangnya, Mukhzani bakal mengaut RM21 billion kontrak dalam pembekalan fibre optik melalui syarikatnya Opcom..milik Mukhriz laki.bini..

    peergh..

    Double Billionair is on the way...
    Cos" "I did it my way" ..lirik lagu favourite Mahathir..

    ADO SEKO MACAI HAFAL LAGU ATOK FITNAH 'MY WAY'
    HAFAL LAGU MY WAY ATOK MINTAK ZAKIR NAIK GO AWAY
    ALLAH KAT ARASH TRUS DIA TUDUH WAHABI WALAYEYY..!!
    DEYY TAMBI INI NAMA JON DOE PANJI YENNADEYYY..!!



    PODAHHHH CITTTT...!!

    Siapakah yang diselamatkan Mahathir kini??

    Rakyat???

    Nampaknya negara semakin miskin tetapi anak Mahathir bertambah kaya.

    Kalau era Najib dulu hanya Najib seorang saja yang " Cash is King" tetapi kini nampaknya. family Mahathir pula dah jadi King is Cash...

    #POPCORNTAMBAHDANTEPUK

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sape tak bayar cukai pengkianat negara Kata mamat tu... Rupanya dia anak beranak king of segala king pengkianat... Ni Bukan Setakat bapak ketam. Ni Dari moyang, Monyet, atuk, mertua ketam... Mungkin Sepisis ketam kelapa kot. Untung ade pas, boleh buat kuli Batak, Untung jugak ade dap. Bleh buat kambing hitam... Ape pun TQ pada bapak ketam, kerana dia la Aku minat politik.... Dlm nak boikot cina. Bos Dia plak gasak bilion2 dgn cina. Cina tu Pandai lari, tinggal la sibapak ketam dgn berpuluh kes Kat mahkamah... Kat Macai, tercampak la dedak gred babi pun tak nak, Dah dedak gred babi gemok makan jho low Dah rembat... Hidup Melayu... Takbur..... TU la badut, Aku nasihat utk Cari kerja, cari rezeki halal tak nak. Tahan la cekik dedak gred babi pun tak nak. Kesian anak bini... Pada tuan blog... Sori merapu skit. Saya Dah nasihat Kat badut Kikikikki ni Dari Sebelum pru ari tu... Cari keje, Cari keje... Dia degil. Cina sapu bilion2, Awak tahan la cekik dedak... Keje kilang pun Takpe... Dia nak keje dgn saya, saya cakap tak bleh, Pasal nak Jadi pomen kena Pandai. Kalau bodoh, bahaya Kat dia lantak la, ni bahaya Kat org lain. Sesilap kena timpa gear box masa Tukar clutch... Setakat keje cuci parts, cuci tools boleh la, keje tu tak guna otak...

      Padam
  2. Anak dia kaya dia punya pasallah... Apa peduli kalau dia gunakan peluang dan ruang yang ada untuk cari kekayaan. Sekurang2nya ada jugak muslim yang jadi billionaire... apa ada hal... Tapi kalau dia ambik wang rakyat dan songlap senyap2 atas syarikat rm2 atau pun syarikat maya tanpa modal dan suruh kerajaan jadi oenjamin nemang patut kena hukum pasal rakyat adalah pembayar cukai. Kalau anak2 TM curi kayu balak barulah salah... ke atau anak2 menteri dan pm kena menganggur aje pasal kalau bekerja dianggap salah. Kumpullah sebanyak mana pun wang kalau ianya halal dan jalan yang sah... apa salahnya... yg salah tu sapu wang rakyat dan buat2 lupa nak bayar balik... tak gitu ke... kalau ribuan hektar balak tu dapat keoada bangsa asing guaner pulak ceritanya...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. KAT CELAH MANA TUDUHAN MENCURI TU BERLAKU..!!?

      TAK DAPAT BAPA TANGAN ANAK DIPULAS..!

      CUKAI SUAMI BELI RUMAH PENAMA, WANG HANTARAN, MAS KAHWIN MAJLIS NIKAH LHDN DUIT HADIAH NIKAH KAHWIN PUN KENAKAN CUKAI JUGAK KIKIKIKI...

      AGAK BERAPA RATUS JUTA CUKAI LHDN "MARINA GEREJA" BOBOI MUKHRIZ MOKHZANI DAN MIRZAN KENA BAYAR BILA TOK WAN DAH MASUK KUBO NANTI...!!??

      KARMA FITNAH JIJIK MAKAN DIRI AKHIRNYA

      Rosli berkata, demikian ketika disoal peguam Harvinderjit Singh pada hari ke-56 perbicaraan kes Najib yang menghadapi tujuh pertuduhan berkaitan penyelewengan dana SRC International Sdn Bhd berjumlah RM42 juta.

      Harvinderjit: Dalam siasatan kamu, adakah kamu juga menyiasat akaun di atas nama Datuk Seri Najib berakhir nombor 694

      Rosli: Ya, ada

      Harvinderjit: Adakah kamu boleh mengesahkan dalam akaun itu ada kemasukan duit daripada Prince Faisal bin Turki?

      Rosli: Ada

      Harvinderjit: Jumlahya lebih kurang RM399 juta?

      Rosli: Ya, lebih kurang.

      Harvinderjit: Ada kemasukan duit dari Kementerian Kewangan Riyadh (Arab Saudi) sebanyak RM243 juta?

      Rosli: Ada

      Ketika ditanya mengenai undang-undang yang diguna pakai SPRM, supaya AmBank menyemak dengan suruhanjaya itu terdahulu sebelum membenarkan Najib mengakses dokumen banknya, saksi berkata beliau tidak merujuk pada mana-mana undang-undang tetapi menggunakan inisiatif sendiri untuk memberitahu AmBank supaya merujuk kepada SPRM sebelum membenarkan Najib mendapatkan dokumen bank.

      Harvinderjit: Saya mencadangkan, kamu mengarahkan bank supaya tidak memberi dokumen kepada pembelaan supaya pembelaan tidak dapat meneruskan kes?

      Rosli: Tidak sama sekali, Yang Arif.

      Saksi itu juga berkata, beliau tidak tahu nama penuh pegawai penyiasat SPRM yang mengendalikan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

      “Seingat saya namanya ialah Aidah, penguat kuasa kanan… tetapi saya tak tahu nama penuhnya,” katanya.

      Harvinderjit: Bukankah Aidah rakan sekerja kamu?

      “Ya, Aidah rakan sekerja saya. Tapi dia bukan isteri saya, jadi saya tak pasti nama penuh beliau,” katanya, yang mencetuskan gelak ketawa orang ramai dalam mahkamah.

      Najib Razak berdepan tiga pertuduhan pecah amanah jenayah, satu pertuduhan menyalah guna kedudukan dan tiga pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan dana SRC International berjumlah RM42 juta.

      Sejak awal perbicaraan tidak dapat dipastikan kemana hala tuju sasaran pasukan pendakwaan apabila yang dtunjukkan saksi-saksi membuktikan kebaikan Najib. Paling penting ialah saksi membuktikan wujudnya akaun derma daripada Kerajaan Arab Saudi.

      BAHANA FITNAH JIJIK TERBONGKAR
      SANG FITNAH RENTA TERDESAK SUDAH
      KARMA SI FITNAH RAKYAT MAKIN SEDAR
      PERSEPSI FITNAH TERTUBUH KERAJAAN HARAMJADAH

      Perkembangan ini sudah membuktikan Najib tidak bersalah dan menunjukkan Tun Dr Mahathir, Dato’ Seri Shukri bekas KP SPRM dan Dato’Seri Saifuddin Menteri Luar, telah berlaku kesilapan dan fitnah keji berhubung derma daripada kerajaan Arab Saudi. Malah seawal 2016 media antarabangsa BBC News turut mengesahkan derma Arab Saudi itu.

      Persoalannya, mengapa Shukri Abdul bekas KP SPRM itu dengan kejinya memilih untuk berbohong?

      Pada macai yg cemas kenapa Unit Amal PAS dan Unit Sabil UMNO tak disatukan tak payah nak gundah cemas semacam..

      TAK PAYAH MENYIBUK PENYATUAN UMAH
      KAU BELA AJER ATOK RENTA KESAYANGAN
      KARMA FITNAH MAKAN TUAN cHARAMJADAH
      ACAH2 POWER KUASA PIBG JADI RUJUKAN



      KIKIKIKIKI...


      #HPU914LAWANSIFITNAHSYAHID

      Padam
    2. Aku ambik duit derma pak arab buat repair rumah aku duduk. 2 juta aku bg kat abodoh

      Padam
  3. BAPA PELINGKUP NEGARA
    ANAK PEMPUAN PRLINGKUP AKIDAH



    ANAK DEDDY DAPAT PROJEK DAHH..!!
    BILLION RINGGIT BOBOI TADAH
    ANAK PEMPUAN PELINGKUP AKIDAH
    MACAI TERKINJA MENCIPAN MERIAH


    'KING IS CASH'.. DADDY


    #supportbuyonlinemuslimproduct

    BalasPadam
  4. LINGKUP DIBUATNYA SEBUAH SYARIKAT PENCETAK MELAYU. MANA TAK LINGKUP KALU KELUAR SURAT KHABAR TAK MAU BAYAR HUTANG CETAK SURAT KHABAR BERJUTA. KALU AKHBAR DAH TAK LAKU TAK PAYAHLAH NAK CETAK SAMPAI HUTANG DAN BUAT SYARIKAT PERCETAKAN MELAYU MUFLIS.

    PATUTNYA BAYOR HUTANG TU MASA SYARIKAT PENCETAK BELUM LINGKUP. NI DAH LINGKUP BARU SIBUK SERAH KAT LOYAR... BURUK BETUL PERANGAI KELDAI2 UGANDA NIH

    BalasPadam
    Balasan
    1. MINTAK2 LOYAR BUAT KEPUTUSAN TAK PAYAH BAYOR HUTANG PERCETAKAN AKHBAR TU. BIOR HUTANG TU BAYOR KAT PADANG MAHSYAR BESOK. MELAYU PUNAHKAN MELAYU.. KAHAKKK PTUIIII

      Padam