RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 12 Februari 2020

ANWAR SEDIA TUNGGU, TAPI RAKYAT BERSEDIAKAH?

Apabila ditanya oleh wartawan tentang isu peralihan kuasa PM, Anwar sentiasa konsisten dengan jawapannya iaitu akhirnya Majlis Presiden PH yang akan menentukan. Apabila didesak tentang bagaimana jika Tun M menyerahkan jawatan PM kepada beliau selepas Persidangan APEC November ini seperti yang pernah disuarakan oleh Tun M, Anwar tidak melatah dengan pertanyaan berbentuk provokasi tersebut.

Anwar, selaku Presiden PH dan Presiden Keadilan telah menjawab dengan bijak iaitu " Jika 20 tahun beliau boleh menanti, apalah sangat untuk beberapa bulan"? Namun, jawapan beliu itu berlapik iaitu terpulanng kepada Majlis Presiden PH. Anwar faham, wartawan mahu beliau menjawab, "No, saya mesti ambil alih pada bulan Mei 20 ini kerana itu adalah janji Tun M sebelum ini". Jika Anwar menjawab seperti itu, maka isu peralihan kuasa ini pasti lebiih hangat diperkatakan dan Anwar dituduh sebagai rakus untuk menjadi PM.

Hakikatnya, rakyat yang menyokong PH di dalam PRU14 yang lalu percaya bahawa Tun M akan serahkan jawatan kepada Anwar dalam tempuh dua tahun. Tempuh dua tahun adalah janji Tun M sebaik sahaja beliau menjadi PM. Lebih dari dua tahun yang Tun M sebutkan selepas itu hanyalah 'test market" dari Tun M dan beliau dapat lihat sendiri adakah rakyat bersedia untuk menerima Tun M dari seorang PM sementara yang lebih lama berkhidmat dari PM yang sepatutnya.

Adakah Anwar rakus mahu menjadi PM sehinggakan memberi restu kepada Tun M apabila Tun M bertemunya di mahkamah sebelum PRU14 yang lalu? Kalau beliau rakus, tentunya beliau cadangkan PH melantik isterinya Kak Wan untuk menjadi PM sekiranya PH menang dan apabila Anwar dibebaskan dari penjara, Kak Wan letak jawatan dan serah kepada Anwar. Bukankah itu lebih selamat? Rakuskah Anwar apabila berkata beliau masih bersedia untuk menunggu peralihan kuasa dari Tun M? Siapa yang rakus sebenarnya?

Saya percaya, Tun M tidak akan mengkhianati Anwar kerana Kak Wan tidak pernah khianat kepada beliau walaupun di hadapan mata Kak Wan ditanya oleh YDP Agong ketika beliau mengadap di Istana selepas PH menang, adakah beliau bersedia untuk menjadi PM, Kak Wan segera menjawab bahawa di dalam PH telah ada perjanjian iaitu Tun M adalah PM. Begitu kuat pegangan Kak Wan terhadap janji.

Sementara menanti bulan Mei ini, kita di bawah mesti tetap pertahankan PH di samping sentiasa mengingatkan Tun M kepada janjinya kerana kita khuatir Tun M terlupa. Majlis Presiden pula jangan buat2 lupa kepada janji2 ini lantaran telah berada dikerusi empuk. Mungkin Anwar boleh bersabar dan menunggu tetapi rakyat mahu melihat reformasi sebenar segera dilaksanakan dan kuncinya ada pada Anwar.

3 ulasan:

  1. Kalau Brother Anwar Bin Ibrahim (B.A.B.I) sanggup tunggu Rakyat pun sanggup tunggu....





























    tunggu nak tepokkkkk...!!!








    kikikikiki...!!

    BalasPadam
  2. Use this diet hack to drop 2 lb of fat in just 8 hours

    Over 160000 women and men are hacking their diet with a easy and secret "liquids hack" to drop 1-2 lbs each and every night while they sleep.

    It's simple and it works on anybody.

    This is how to do it yourself:

    1) Get a glass and fill it with water half the way

    2) And now use this weight losing hack

    so you'll be 1-2 lbs thinner the next day!

    BalasPadam