TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Selasa, 30 Jun 2020

ANWAR MENYUMBANG IDEA PENERAPAN NILAI-NILAI ISLAM DI ERA TUN M



Bank Islam adalah institusi kewangan Perbankan Islam yang terkenal. Ini kerja yang Anwar lakukan apabila berada di dalam kerajaan suatu ketika dahulu, selain dari Universiti Islam, Takaful Islam, pemakaian Islam di sekolah-sekolah dan banyak lagi dasar penerapan Islam yang dibawa oleh Anwar ketika itu.

Mahathir melihat prestasi beliau. Apatah lagi bila beliau pernah dinobatkan sebagai Menteri Kewangan terbaik Asia. Defisit negara di bawah menteri kewangan Anwar ini amat terkawal dan ekonomi negara waktu itu dikagumi serantau.

Itu baru menjadi TPM dan Menteri Kewangan. Mahathir tahu apa yang Anwar akan lakukan jika tokoh reformasi ini ditabalkan menjadi PM. Mahathir tahu, musuh Anwar adalah rasuah, kroni dan nepotisme.

Tidak pelik kalau Mahathir sampai bila pun tidak mahu Anwar jadi PM. Beliau khuatir banyak perkara bukan sahaja terhadap diri dan keluarganya, tetapi beliau bimbang ketokohan Anwar akan menenggelamkan namanya.

7 ulasan:

  1. ..tapi Anowar dan puak SEKULAR PKR menentang penggubahan RUU 355...kalau yg tentang tu DAPigs, aku fahamlah sebab DAPigs ni Kafir Harbi...setakat ambil hal yang 'ringan'tu tak payah lah nak bangga sangat!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hoi walaun. PN dah jadi kerajaan pun. Mana dia ruu355? Hudud tak dengar bisik pun. Sudahlah meroyan ko tak habis2

      Padam
    2. Hoi Setan Sekular.....Hang tak sabar sabar nak kena HUDUD ke?

      Padam
    3. 5:27 ptg. Inilah perangai yahudi semasa zaman Rasulullah saw. Bila orang besar bangsawan buat salah dia tak kena hukum hudud tapi bila rakyat bawahan buat salah terus dikenakan hudud. Ini bukan aku yg kata tapi teguran Rasulullah saw. Kalau hang tak tau pi mengaji dan baca kitab lagi. Belum apa lagi dah nak hududkan orang! Bolehkah Pas jamin jika anak hadi atau top gun Pas atau rakan karib(ehem....si klepto?) yg buat kesalahan, dia akan kena hudud..... potong tangan, contoh nya?

      Padam
  2. Ini pandangan berdasarkan observation peribadi aku.
    Atok mempunyai modus operandi yg amat licik utk menarik kepercayaan dan menarik sokongan org kpd dia. Psikologi dia amat simple. Contohnya: 1. Lantik lebih ramai individu drp parti yg menang kerusi antara yg paling sikit jd menteri. Parti itu akan terhutang budi buat selamanya kpd Atok. 2. Pergi ziarah ke rumah presiden sebuah parti dan santap bersama. Tiba2 segala kecaman/kritikan pres parti terhadap Atok yg pernah dibuat selama ini lenyap serta merta. 3. Utk perkukuhkan pengaruh Atok ke atas ahli2 suatu parti, hantar virus trojan horse alat sulit Atok menjadi tamu khas Perhimpunan Agung parti tersebut. Nama dia ada bunyi mcm tiub....
    Hebat psikologi Atok, dan manusia memang ada titik kelemahan masing2.

    BalasPadam
  3. Atok dah tua ktk sebut saka tua tak
    Sedar diri. Dlm apa2 jua yg dia perjuangkan adalah utk diri bkn rakyat. Manusia penipu tak boleh di percaya.... apa kah ilmu sihir yg ada pada saka ini. Perlu waspada tipu muslihat dia... siapa2 yg termakan dgn kata2 manis beliau adalah tunggul tiada otak. Sedar sebelum terlambat!!!!

    BalasPadam
  4. Terima kasih banyak MBAH BUDIANTO berkat bantuan nomor togelnya 4d yang MBAH kasi kemarin tembus 100% alhamdulillah saya dapat 250 juta bagi saudarah saudarah yang terlilit hutang atau pengen punya usaha silahkan konsultasi sama MBAH BUDIANTO dengan cara hubungi atau whatsapp 082333257999 ini kisah nyata dari saya pak sero

    BalasPadam