RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 29 Jun 2020

KALAU MAHATHIR TIDAK DAPAT JADI PM, BELIAU AKAN PASTIKAN ANWAR JUGA TIDAK DAPAT JADI PM

Mahathir pernah kata sokong Anwar jadi PM selepasnya. Berkali2 beliau sebut.
Kemudian Mahathir letak jawatan, kemudian bila PH telah tumbang, dengar nama Anwar mahu diangkat, dia nak jadi PM semula. Bila dia tahu ramai yg benci bila dengar nama dia untuk jadi PM kali ketiga, dia pun jual nama Shafie Apdal. Tak nampak lagi perangai Mahathir di dalam memecahbelahkan PH?

Ada pihak yang kata kononnya mereka bertemu Mahathir untuk jadi "orang tengah" bagi meredakan perseteruan di antara Mahathir dan Anwar. Apa "orang tengah" ini buat selepas bertemu Mahathir?

"Orang tengah" ini telah mengangguk kehendak Mahathir untuk menamakan Shafie Apdal sebagai PM. Walhal, mereka tahu di dalam perjanjian PH, nama Shafie Apdal tidak pernah disebut sebagai calon PM atau TPM sekalipun dari PH. Jika hujahnya mahu ambil semula mandat rakyat, mengapa wajib bawa nama Mahathir lagi kemudiannya Shafie Apdal?

Jadilah "orang tengah" yang boleh mendamaikan, bukan mengusutkan lagi keadaan. Jadilah "orang tengah" yang tidak mudah dipengaruhi. Jadilah "orang tengah" yang adil dan paling penting bijaksana agar tidak mudah di"buli" oleh orang tua kemaruk itu.

4 ulasan:

  1. Dulu yb khalid yg herdik tm dlm mesyuarat terakhir majlis presiden agar tm lepaskan jwtn.
    Skrg dialah yg beriya2 mintak anwar mengalah atas alasan tanpa tm, anwar tak akan mgkin keluar dari penjara.

    Apalah nak membangkit perkara yg lepas jika kita ada pendirian yg kukuh. Sekadar meletakkan puaka balik ke tempat asal sehingga maruah kita dipandang rendah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab khalid baru sedar kena kencing got the number.kahkah

      Padam
  2. Jadi orang tengah ke atau bersengkongkol.

    BalasPadam