RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Ahad, 16 April 2023

15 MP LETAK JAWATAN?


 

2 ulasan:

  1. Kroni taikun Cina Tun Mahathir lari dari cukai.. sebab tu Tun tak suka pada cukai GST sbb kroni belaan mata sepet Tun banyak elak bayar cukai

    Simpanan tetap pemegang saham utama Tan Sri Lee Kim Yew berjumlah kira-kira RM126 juta yang disimpan dalam bank milik asing telah dirampas oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri.

    surat bertarikh 8 Mei bahawa dia "faham" rampasan itu adalah berkaitan dengan liabiliti cukai bernilai RM22.5 juta yang ditanggung oleh unit milik penuh Country Height, Country Heights Sdn Bhd (CHSB), menurut pemfailan Bursa Malaysia Country Height hari ini.

    Liabiliti cukai itu terakru dari tahun taksiran 1997 dan 1998, katanya. CHSB ialah anak syarikat utama syarikat itu.

    Orang Cina bodoh beniaga harap jadi kroni pada pemimpin Dan bengsa perasuah kaya raya bukan kerana usaha tapi tipu muslihat dalam perniagaan. Lepas tu fitnah Melayu' malas Dan tak tahu berniaga..

    Skg kita tahu kenapa kaum Cina tidak suka cukai GST...!! Lepas tu dilaga Melayu' tak pandai berniaga.. Melayu' malas... Anak dia rugi berniaga minta bailout billion ringgit duit PETRONAS KWSP Tabung Haji

    Pantek la kauu..

    BalasPadam
  2. 34,643 layak terima pinjaman peribadi RM722 juta bakal miskin tegar selepas buat pinjaman bercagar wang KWSP

    Sebanyak 74,392 permohonan diterima di bawah Fasiliti Sokongan Akaun 2 (FSA2) setakat 14 April 2023, dengan 34,643 daripadanya adalah permohonan yang layak dengan jumlah RM722 juta, menurut Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

    Fakta terkini pinjaman cagar KWSP ...

    Dari Bank yg pernah Zahid jadi Pengerusi Bank semasa ketua pemoda UMNo dolu dolu...

    4% dikenakan semasa buat pinjaman cagar wang KWSP setelah perjanjian pinjaman dibuat bila wang KWSP buat cagaran... 4% bukan 1% bukan , bukan 2% saya ulangggg 4% bunga bank kenakan..!!

    Kalau pinjam 50K bila peminjam tak bole bayar Maka wang KWSP sebanyak 50 ribu itu akan diambil oleh pihak Bank bersama bunga 4% akan dikenakan lagi..

    Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Amir Hamzah Azizan berkata KWSP menjangkakan jumlah permohonan FSA2 akan terus meningkat, lebih-lebih lagi setelah Bank Simpanan Nasional (BSN) melancarkan BSN MyRinggit Insan-i pada Sabtu.

    Otak menteliti menteri Kewangan PMx cakap tak serupa bikin.. Ini ke menteri Kewangan terbaik Asia...!?

    Permohonan 74,392 yang diterima bakal dimiskin kan lagi untuk org Melayu yang dah sedia miskin

    Kah..kah.. kah.. Bahana bila otak letak kat jubo..

    Saya ulangggg...!!

    BalasPadam