RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Isnin, 17 April 2023

SYABAS PDRM


 

5 ulasan:

  1. Bilo nak rayo ajo mulo lah varian baru muncul bilo nak PRN varian pun muncul.... rayo Cino dulu ontok yoo dehh.. Macam pantek ajooo

    Varian Baharu COVID-19 Dikesan Di Malaysia

    Walaupun negara kita sudah berada di dalam fasa endemik sejak April tahun lalu, lonjakan jangkitan disebabkan subvarian baharu COVID-19 yang digelar Arcturus yang berlaku di India disifatkan pakar akan terus menimbulkan risiko kepada orang ramai.

    Menerusi laporan China Press, Penolong Dekan Penyelidikan dan Profesor di Institut Teknologi New York, Rajeev Venkayya telah mendedahkan bahawa varian baharu Arcturus telah pun memasuki Malaysia secara rasmi.

    Ini apo ko pantek sumo ee nihh..!!

    BalasPadam
  2. Solidariti bersama sivakumar ... hoi hoi hoiyahoi,
    ayoh pergi demo solidariti bersama seluruh hoi hoi hoiyahoi.
    hidup kebodohan
    hidup ketololan.

    BalasPadam
  3. Kenyataan anti-Najib dari Kit Siang ini meletakkan Anwar dan UMNO tunduk kepada tekanan daripada Kit Siang dan DAP.

    Kita tahu Kit Siang sangat suka Najib dipenjarakan. Tanpa segan silu Kit Siang guna isu kleptokrasi tetapi membisu kes rasuah banglo anaknya Lim Guan Eng.

    Ini akan mengesahkan persepsi orang Melayu bahawa DAP adalah kuasa sebenar di sebalik kerajaan gabungan itu.

    Keceluparan Kit Siang menyebabkan kerajaan Perpaduan akan hilang sokongan orang Melayu jika Najib tidak dibebaskan sebelum pilihan raya negeri.

    Baru Dipanggil Jadi Saksi Pendakwaan Ke-9 Kes Skandal Terowong Dasar Laut anak Lim Kit Siang bernama Lim Guan Eng tetiba ditemui Mati.. sampai sekarang pembunuh tidak diketahui sampai sekarang..

    Saksi Utama Kes Rasuah Terowong Guan Eng Mati, Kit Siang Senyap. Rakyat mempersoalkan kenapa saksi utama kes rasuah mega terowong Dasar Laut yang melibatkan Lim Guan Eng, tiba-tiba jatuh dari tingkat 17 sebelum tarikh ke mahkamah.

    Datuk Ewe Swee Kheng, CEO pemaju harta tanah Ewein Group, berakhir dengan penuh tragis. Menurut sumber, beliau baru sahaja dipanggil untuk menjadi Saksi Pendakwaan Ke-9 di dalam kes rasuah terowong bawah laut mantan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

    Namun belum sempat beliau menjalankan tugas sebagai saksi ke 9, SK Ewe ditemui mati. Beliau dikatakan terjatuh daripada tingkat atas sebuah kondominium mewah di Pulau Tikus Pulau Pinang.

    Kit Siang mesti tahu bahawa seruan untuk membebaskan Najib adalah daripada semua 191 bahagian UMNO termasuk semua sayap pemuda dan wanita mereka.

    Buku memoir Tan Sri Tommy Thomas dedah pelantikannya sebagai Peguam Negara atas usaha dan percaturan Kit Siang. Maka apa yang dihairankan dengan hipokrasi Kit Siang. Padanya biarlah Najib masuk penjara asalkan anaknya bebas dalam kes Torwong tak siap itu..,”

    Ia adalah keputusan hampir sebulat suara daripada 3 juta ahli UMNO. Sokongan terhadap Najib di kalangan ahli UMNO dan orang Melayu masih sangat kuat.

    BalasPadam
  4. Baru Hari ini setelah 22 tahun 22 Bulan berkuasa telo atok tak goyang lagi..

    YESS pertarungan battle of Barua DAP@Lee Kwan Yew dah dibakul sampahkan Vs Barua Lee Kwan Yew yang baru... Mana mana barua DAP@ LeeKwanYew yg melingkup nanti kita hanyutkan ke Pulau Batu Putih nnti..!!

    Haaahh orang Melayu' skliannn tepokkkk Dan batu api kan barua DAP@ LeeKwanYew ini

    Mahathir akan meneruskan tindakan undang-undang terhadap Perdana Menteri Anwar Ibrahim berhubung dakwaan menuduh bekas perdana menteri itu mengumpul kekayaan peribadi semasa berkuasa.

    “Tun (Mahathir) telah mengarahkan kami untuk meneruskan tindakan di mahkamah. Ini membuktikan bahawa Anwar tidak memohon maaf atau menarik balik kenyataannya.

    “Bagi Tun, ia adalah pembohongan oleh perdana menteri,” kata peguam Mahathir,

    Pada orang Melayu' Mari kita ramai ramai tepokk tangan Dan Laga laga kan semua barua barua DAP@ LeeKwanYew ini sampai lunyai...

    PRN June 2023 nanti Maka semua saki Baki barua barua LeeKwanYew@DAP orang Melayu' hapuskan semua barua ini secara total..!!

    BalasPadam
  5. Kesian dengan Elizabeth Tan, dia yang dilangar dari belakang oleh pelanggar yg cuai berjalan tergopohgapah macam mabuk ketum+ganja tehoyonghayang dengan senyum ala sedang stim, dia Elly pula yg terpaksa atau munkin dipaksa meminta maaf.
    Ini adalah satu kezaliman terhadap wanita,
    kalau dia suka sangat dengan Elly tu pegi meminang aja la, kan si Elly tu masih single dan cantik lagi, malu apa la ramai yg akan sokong kalau pmx nak kawin dengan si Elly tu, dan boleh buat majlis besar lagi disebabkan ke glamouran si Elly tu.

    BalasPadam