RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 15 Mei 2023

MANA LEBIH BANYAK ILMU, HADI ATAU IBLIS?

 


8 ulasan:

  1. Anwar la lagi banyak ilmu, disebut orang namanya lagi papaspin kerajaan bumi, kira setanding ayahpin kerajaan langit la sianwar tu kata orang kampung dan juga orang bandar, mana nak boleh tanding kan?
    segalanya dia sekali jentik jer boleh selesai segala masalah dunia nih, hadi tu apa la sangat, kerajaan pun tadak.
    kata sesetengah mereka tu iblis pun boleh tabik dengan papaspin tu...
    tapi entah lah aku pun tak tahu macamana, kalau engkorang nak tahu pergi la tanya sihusam musa alsumbu, pakar sumbu jumat minyak tu yg menurut dia kan dia tu ada ternak ramai jin, dan jin2 dia tu boleh kasi tahu semua rahsia tau. nak apa, beritahu jer kat dia dan dia akan panggil jin2 dia yg akan datang dengan sekelip mata aja tau dia bagitau dan boleh bawak apa saja yg korang hendak, boleh bawak kotak2 fail simadey yg sianear sebutkan tu yg katanya siezam sudah hilang tu, .. bagitau kat dia nanti jin2 sihusam tu boleh bawak dalam sekelip mata aja tau.
    hahaha power tu lor.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Entah2 sihusam alsumbu tu dah berikan beberapa ekor jin dia pada sianwar alju kot? mana la tahu, kan mereka tu kawan baik, tak kan kedekut nak bagi jin2 dia sekor duabkat sianwar alju kot.

      Padam
  2. Campaklah keluar lagu keramat ‘Anak kecil main api’ . Good bye UMNo...!!

    Jangan salah kan orang lain , salahkan pemimpin UMNo itu sendiri bila UMNo dikuburkan PRN Jun 2023 ini nanti..

    Terbukti benarlah rangkapnya yang berbunyi:

    Masa depan sungguh kelam,
    Kan lenyap peristiwa semalam,
    Tertutuplah hati terkunci mati,
    Maruah peribadi dah hilang.

    Moga sahabat-sahabat dan pimpinan dalam Umno yang masih jujur cintakan perjuangan keramat menyatupadukan ummah segera bangkit menuntut perubahan.

    Kepada penyokong-penyokong DAP pula diminta supaya menyokong Umno. Kerana DAP tahu Umno tidak lagi mendapat sokongan orang Melayu seperti dulu. DAP cukup bimbang jika Umno kalah, dan PH juga akan kalah.

    Akhirnya Umno akan bergantung kepada sokongan DAP untuk menang pilihan raya. Dalam erti kata bahasa kasar " UMNo macai DAP yang bertuankan Lee Kwan Yew di Singapura sana". Itu lah fakta tersirat pemimpin yang jadi barua barua mereka.

    Kalau walaun UMNo tak paham dan tak serik juga ko orang tunggu PRN Jun 2023.... UMNo ke laut dalam..!!

    Pemimpin bodoh untuk Ahli yang bodoh..!!

    Sesungguhnya yang mahu ‘bunuh’ matikan Umno bukan PAS bukan BERSATU tetapi pemimpin Dan ahli UMNo yang sebaris dengan DAP Dan Anwar Ibrahim yang sepentas dengan Presiden Umno di WTC hari ini.

    Keabsahan prestasi UMNo pula akan teruji tidak lama lagi. Ianya akan teruji dalam Jun 2023 dalamPRN di 6 negeri nanti. Berdasarkan beberapa penelitian awal, dijangkakan Umno akan kehilangan lebih separuh sokongan penyokong-penyokongnya dalam PRN akan datang.

    Tungguuuuu...!!

    BalasPadam
  3. Sehari selepas konvensyen Kerajaan Perpaduan konon nya atas pilihan Yang Dipertuan Hagong, isu kalimah Allah dilacurkan kembali oleh puak ini semola. APA MOTIF..!?

    UMNo bole buat apa skg..!? Tak kan buat bodoh bangang bisu pekak badak..!? Wooi UMNo tidoo ker..!?

    Apa motif sebenar kaum ini dalam Kerajaan Perpaduan penggunaan Kalimah Allah dibenarkan pada semua Agama..!?

    Motif nya mudah pulak ini ingin melaga lagakan dan membatu apikan sambil pecah dan perintah orang Melayu' Islam.. straight forward isu

    Setiausaha Agung DAP Anthony Loke serta pemimpin-pemimpin Kerajaan Perpaduan yang lainnya hadir ibupejabat UMNo di PWTC.

    Kehadiran DAP bersama-sama 19 parti politik yang lain ke Pusat Dagangan Dunia (WTC) Kuala Lumpur pada 14 Mei lalu adalah simbol kesetiaan kepada Raja Melayu yang menjadi tonggak Malaysia sepertimana diikrarkan dalam rukun negara.

    Kalau isu kalimah Allah ini di adu dombakan sambil kaum ini membatu api kaum Melayu' Maka dengan sendiri ya kaum ini tidak hormat pada Raja dan Agong yang memelihara kesucian kalimah ini..!!

    Apa motif kerajaan Perpaduan sambil jaja nama Agong dlm masa sama isu kalimah dimainkan kembali..!?

    Sejak UMNo kena sondol dengan Bang Non tetiba UMNo jadi bodoh bangang..

    UMNo bole buat apa dng isu kalimah ini..!? uMNo dah jadi bangang...

    Kikikiki...

    BalasPadam
  4. mookeejaan madani rahmah sialju penang suruh azan guna whatsaps, hahaha, moderen banget yah lu,
    apa lagi nanti nya yah..
    ahg solat pun pakei emel yah?

    BalasPadam
  5. Bila otak letak kat jubo..

    Fakta terkini dah tau musim panas ramai penduduk bandar guna air cond kenapa caj letrik kena bayar lebih guna air cond, patutnya musim panas ni lah caj letrik guna air cond kena kurangkan .... alahaiiii ..

    Dah la pinjaman cagar KWSP kena bayar bunga 4% can oleh bank bila pencarum buat pinjaman....

    34,643 layak terima pinjaman peribadi RM722 juta bakal miskin tegar selepas buat pinjaman bercagar wang KWSP

    Sebanyak 74,392 permohonan diterima di bawah Fasiliti Sokongan Akaun 2 (FSA2) setakat 14 April 2023, dengan 34,643 daripadanya adalah permohonan yang layak dengan jumlah RM722 juta, menurut Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

    Dari Bank yg pernah Zahid jadi Pengerusi Bank semasa ketua pemoda UMNo dolu dolu...

    Pergi campur dengan marhaen, jangan duduk di atas sahaja. Jangan buka puasa di hotel sahaja, sekali sekala buka dengan gelandangan.

    Puak-puak kayangan ini hidup senang lenang itu tak merasai apa yang mereka di bawah rasai.

    Siapa pernah rasa orang datang rumah pukul 12 tengah malam minta duit sebab esok pagi kena bayar yuran anak?

    Siapa pernah rasa orang datang rumah minta pinjam duit untuk beli susu anak?

    Sebab tidak faham keluar kata-kata keji. Orang nak jalan kaki pun mereka permainkan. Konon boleh masuk Olimpik dan sebagainya.

    4% dikenakan semasa buat pinjaman cagar wang KWSP setelah perjanjian pinjaman dibuat bila wang KWSP buat cagaran... 4% bukan 1% bukan , bukan 2% saya ulangggg 4% bunga bank kenakan..!!

    Kalau pinjam 50K bila peminjam tak bole bayar Maka wang KWSP sebanyak 50 ribu itu akan diambil oleh pihak Bank bersama bunga 4% akan dikenakan lagi..

    Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Amir Hamzah Azizan berkata KWSP menjangkakan jumlah permohonan FSA2 akan terus meningkat, lebih-lebih lagi setelah Bank Simpanan Nasional (BSN) melancarkan BSN MyRinggit Insan-i pada Sabtu.

    Otak menteliti menteri Kewangan PMx cakap tak serupa bikin.. Ini ke menteri Kewangan terbaik Asia...!?

    Ada anak-anak yang jarang berjumpa dengan ibu bapa kerana mereka kerja sampai malam. Anak-anak diberi kunci rumah dan terpaksa menguruskan diri sendiri. Makan, mandi, buat homework, ulangkaji dan sebagainya semua buat sendiri

    Permohonan 74,392 yang diterima bakal dimiskin kan lagi untuk org Melayu yang dah sedia miskin.

    Air cond bukan barang mewah wahai Bang Non, air cond sudah jadi keperluan orang marhean... Musim panas ni sepatutnya caj air cond kena bagi kurang bukan di naikkan caj letrik air cond itu .. alahaiiii

    Bahana bila otak letak kat jubo..

    Saya ulangggg...!!

    BalasPadam
  6. Awas agenda Pluralisma sedang berkembang bila Brother Anwar Bin Ibrahim diangkat PMx

    Kesatuan Ulama Islam Sedunia (KUIS) telah mengeluarkan kembali kenyataannya yang bertarikh 21 Februari 2021 bersama Liga Ulama Islam dan Liga Arab Maghreb ketika mengadakan persidangan yang bertajuk The Position of the Islamic Ummah on the Abrahamic Religion yang merumuskan bahawa Abraham Religion adalah satu ancaman terhadap akidah umat Islam.

    Penggunaan kalimah Allah salah satu bunga bunga rencana kecil Pluralisma Agama di Malaysia tak sampai 3 setelah dinobatkan sebagai PMX... AWAS..!!

    tanggal 16 Februari lalu UAE secara rasminya telah membuka Abraham Family House, iaitu satu komplek yang mengandungi sebuah masjid, gereja dan synagogue di Pulau Saadiyat, Abu Dhabi, UAE.

    Akhbar utama negara haram Israel, The Jerusalem Post dalam ulasannya begitu bangga dengan perkembangan tersebut.

    KUIS dalam kenyatannya menyeru para cendekiawan Islam, penuntut ilmu dan pendakwah untuk menunaikan kewajipan mereka terhadap agama Islam dalam menghadapi cabaran bid’ah yang sesat di zaman ini.

    Syeikh Dr. Ahmed Al Tayeb, Abraham Religion adalah satu ancaman dan muslihat besar yang boleh menyesatkan akidah umat Islam. Agama baharu ini perlu ditolak dan diperjelaskan bahayanya kepada umum di samping bertujuan untuk memanipulasi umat Islam supaya menerima keberadaan zionis Yahudi

    BalasPadam
  7. situa anwar dah dementia serta sewel dah rasanya, baik dibuat screen test kat hospital bahgia aja bila dah nampak tanda2 yg dia nampakkan nya tu yg boleh kata pada setiap hari.
    kalau di biarkan nanti munkin boleh terjadi dia keluar opis pakai towel aja tu.. baru geger gegar dangdut sakan pehak media.

    BalasPadam