RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Jumaat, 5 Mei 2023

PERANGAI SANUSI


 

10 ulasan:

  1. Mahathir saman Anwar RM150 juta... Haa tepokkkk..!!

    Dr Mahathir Mohamad memfailkan saman berjumlah RM150 juta terhadap Perdana Menteri, Anwar Ibrahim berhubung dakwaan bahawa dia mengumpul kekayaan peribadi ketika berkuasa.

    Peguam Mahathir memfailkan writ saman itu di Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur dua hari lalu.

    tindakan undang-undang selepas Anwar tidak mematuhi surat tuntutan agar membuat permohonan maaf terhadapnya berhubung dakwaan yang dibuat semasa ucapan dasar di Kongres Nasional Khas PKR 2023, pada 18 Mac lepas.

    Hikmah selepas Atok dan Boboi melingkup dari PRU hilang wang deposit tetiba Allah beri kan atok suatu keberanian luar biasa, telo atok tak goyang dah berani Saman menyaman..!!

    Penyakit mudah lupa dah makin helok dan sembuh... Telo labuh Atok makin mantap tak goyang.. Sekarang apa yang orang cakap sebalom ini memory Atok boleh ingat dengan cepat Dan bertindak dengan begitu berkesan sekali.

    Otak nya makin cerdas , memory mudah lupa sebelum ini makin bertambah helok. Dengan pantas Atok saman sana saman kini....

    Cuma satu saja penyakit Masih kekal dolu kini dan selamanya jikalau bertemu 10 Kali lallatul qadar belum tentu penyakit atok yang satu ini akan pulih dan sembuh...!!

    Iaitu penyakit lidah bercabang nya iaitu "Itu bukan salah saya.. itu semua salah Najib..!"

    Dr Mahathir mendakwa, kenyataan Anwar dalam ucapannya itu membawa maksud dia membolot harta untuk keluarga dan kehilangan harta, aset atau saham orang Melayu adalah berkait dengan harta, aset atau saham milik keluarganya

    Kaum Melayu' sklian opera Cina antara barua barua LeeKwanYew@DAP sudah bermola... Jangan orang Melayu' nak terkinja Kinja sama naik dng barua barua DAP@LeeKwanYew plak udah leer yeopp ooii..!!

    Jom minyak kasi taruk lebih, kipas Kasi laju agar cepat barua barua DAP @LeeKwanYew ini dibatuapikan Dan dilaga lagakan agar semua barua DAP@LeeKwanYew cepat melingkup.. Menang jadi arang yang kalah jadi debu..

    Ajommm Mealyu sekelian opera Cina LeeKwanYew@DAP dah mola, pop corn tambah kena cukup dan haaah tepokkkk.

    #hapuskanbaruaDAP@LeeKwanYew

    BalasPadam
  2. Telo UMNo tak goyang atau sekadar acah acah power telo tak goyang..!?

    Kikikiki...!!

    Perkembangan terkini melibatkan isu pengampunan diraja bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak jelas menunjukkan kecelaruan hubungan tersebut.

    “Mereka nampak celaru…UMNO minta ampun bagi pihak Datuk Seri Najib Razak, (tetapi) Amanah tak setuju. UMNO marah Amanah, kemudian Amanah minta maaf pada UMNO.

    “DAP pula kata mereka tak setuju (dengan pengampunan Najib), tetapi UMNO tak kata apa pada DAP. Bukankah celaru itu?

    “AMANAH kena buli sampai begitu, kasihan pada Amanah (sebab) mereka hilang identiti. Orang Melayu' kena ingat PAN itu lahir dari permanian tabung uji. Hasil donor sperma dari tuan besar LeeKwanYew dan disenyawakan oleh DAP dalam tabung uji...

    PAN tu anak bayi Tabung uji Lee Kwan Yew.. setelah Lee Kwan Yew "pha chu cheng'" sblom mati dikeluarkan sperm untuk disejuk bekukan lalu menetaskan bayi Tabung uji dengan DAP yang diberi nama PAN...

    Baka dari Lee Kwan Yew 'pha chu cheng' sebelum mati itu lahirlah pemimpin Syiah, Liberal Dan totok DAP bersarang dirumah Penang Institut yang dulu dikenali dengan IKD ( Institut Kajian Dasar) dipelopori Brother Anwar Bin Ibrahim Maka lahirlah gerakan Pluralisma Agama, LGBT Dan liberalisma Agama. ..

    UMNo jangan nak memacam..!!!

    'UMNo menumpang kasih sayang DAP@LeeKwanYew",.. kata Mat Hassan..!
    "UMNo bukan tuan...macai saje", kata Mat Asan

    Bab pengampunan Bossku ini..

    Cuma saya ulangggg...

    Telo UMNo tak goyang atau sekadar acah acah power telo tak goyang..!? Kah kah kah..!!

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah si sanusi tu bukan seorang pe-nyodo-mee kari, mee-indo, mee-amoi, perogol jantan dsb.
    Semuga Allah swt tetap memelihara sanusi dari melakukan melakukan aktiviti lgbtqr tersebut.

    BalasPadam
  4. Dolu suka berjubo sekarang suka fitnah..!!

    Mentaliti pH/UMNo tuduh dah fitnah dolu, fakta dan bukti kemudian cerita..!! Seperti fitnah Bossku dalam kes 1MDB masih di jaja.. tapi rakyat dah meluat fitnah jijik ini..!!

    Brother Anwar Bin Ibrahim telah membuat tuduhan palsu mengenai penyelewengan dana awam sebanyak RM600 bilion, yang dikurangkan kepada RM530 bilion, dan kemudian kepada RM92.5 bilion, kemudian kepada RM4.5 bilion, dan akhirnya kepada hanya RM300 juta.

    Lagi pelik bukan sahaja angka itu terus berubah, malah ceritanya juga terus berubah: daripada Muhyiddin Yassin mencuri wang rakyat kepada Muhyiddin menerima rasuah dan sogokan. Akhirnya, apabila Muhyiddin ditangkap didakwa, ia bukan kerana penyelewengan, rasuah atau rasuah, ia adalah kerana salah guna kuasa.

    Muhyiddin yang di fitnah meluluskan inisiatif Kementerian Kewangan (MoF) yang dipanggil ‘Projek JanaWibawa’, yang merupakan rancangan ekonomi untuk membantu kontraktor Bumiputera yang berada dalam kesusahan daripada muflis. Muhyiddin tidak bertanggungjawab ke atas Projek JanaWibawa, MoF adalah, dan beliau juga tidak mempunyai kuasa kelulusan.

    Jadi bagaimana Muhyiddin boleh menyalahgunakan kuasa yang dia tidak ada?

    Muhyiddin selanjutnya didakwa kerana meluluskan rayuan Yayasan Al-Bukhary mengenai status pengecualian cukainya, yang telah dibatalkan oleh Menteri Kewangan ketika itu Lim Guan Eng semasa pemerintahan Pakatan Harapan.

    Bagaimanapun, kedua-dua Anwar dan Guan Eng telah menafikan perkara ini. Dalam kes itu, bagaimana Muhyiddin boleh dituduh melakukan jenayah salah guna kuasa kerana meluluskan rayuan Yayasan Al-Bukhary terhadap status pengecualian cukainya jika status pengecualian cukai itu tidak pernah ditarik balik?

    Perkembangan yang lebih menarik turut berlaku dalam Semakan Kehakiman yang melibatkan akaun bank BERSATU.

    Pertama, SPRM merampas akaun bank BERSATU tanpa memaklumkan BERSATU. SPRM telah mendakwa BERSATU menerima wang daripada sumber rasuah dan atas sebab itu akaun mereka boleh dibekukan.

    Bagaimanapun, sehingga hari ini BERSATU tidak didakwa atas sebarang kesalahan. Lebih menarik ialah hakikat bahawa SPRM kini terdedah kerana menghalang dan campur tangan dalam pentadbiran atau perjalanan keadilan.

    Hanya dalam Kerajaan Perpaduan Malaysia PH/ mentaliti korup fitnah Umno perkara sebegini boleh berlaku!

    Celah mana yang dikatakan penyalahgunaan kuasa?

    BalasPadam
  5. Jepun adalah negara maju demokrasi Maharaja Berperlembagaan yg satu ketika dulu katanya kerap bertukar perdana menteri sehinggakan berlaku pertukaran PM sampai dua tiga orang dalam setahun,
    diantara sebab perletakan jawatan tersebut adalah kerana didapati pernah didapati satu kali berucap perkara didapati tidak benar pada kempen pilihan raya.

    BalasPadam
  6. (Video) Kalau Jokowi mahu lingkupkan Singapura kenapa kita terhegeh hegeh mahu jadi barua LeeKwanYew@DAP..!? Malaysia bila lagi nak lingkupkan LeeKwanYew@DAP..!?

    Dari dulu lagi aku dah kempen lupakan Singapura dekat dan rapatkan hubungan sesama serumpun dengan negara Indonesia.. Negara serumpun Dan sama pegangan kalimah dan akidah..!!

    https://youtu.be/rGwUQj8ZSWM

    Sepertiga orang kaya di Singapura adalah Dari Indonesia. Dan tak kurang hebat nya Kartel kertel Mafia Mata Sepet Malaysia yang dinaungi oleh pemimpin pemimpin Malaysia dangan membela kroni kroni mata Sepet.

    Wang asing paling banyak di Singapura ialah Indonesia Dan wang Kartel mafia Mata Sepet Dan barua barua LeeKwanYew@DAP Dari Malaysia adalah No 6 di Singapura..!!

    Saya Ulanggg..!!! No 6 terrrbanyak wang orang Malaysia di Singapura..!!

    https://youtu.be/qARRqKkzSZw

    Walaupun Perdana Menteri silih berganti tapi Kartel Dan mafia Mata Sepet yang berkiblat pada Singapura masih menguasai dan mencatur politik setiap Perdana Menteri Malaysia termasuk PMX.

    https://youtu.be/k3v4imdmCWk

    Tidak tekecuali di Indonesia keadaan lebih parah bila mafia mafia migas dann mafia menguasai sumber daya alam jugak berkiblat ke Singapura.

    Rakyat Indonesia keturunan Tiongkok sudah berislamisasi dengan nama Indonesia tapi ras hubungan sesama kaum Cina di rantau Asia Tenggara sangat kuat dalam isu ras perkauman..!!

    Pemerintah Indonesia sukar menentukan siapa talibarut Dan barua Kartel mafia mereka yang berkiblatkan ke Singapura..!!

    https://youtu.be/iAPx8NDiKyM

    Import mentah harga murah ke Singapura dan jual semula ke Indonesia dengan berkali lipat harga nya. Beri air mentah 3 sen jual ke Malaysia balik berlipat Kali ganda. Video bawah ni haah

    https://youtu.be/MU0W5e4C3Rw

    Politik Hipokrasi adalah Kekuatan Nepotisme di Singapura.

    Link kat bawah ni haahh sial..! Ada charta dan gambar hubung kait sesama keluarga Lee Kwan Yew.

    https://jesscscott.wordpress.com/2015/08/31/siblings/

    Orang bodoh saja menyatakan Singapura amalkan meritokrasi... Pada bangsa Melayu dan India warga Singapura fikir fikirkan lah. Politik persepsi yg menghayalkan barua dan walaun di negara ini selama ini.

    PRN June 2023 ini adalah masa terbaik melingkupkan saki baki barua barua DAP@ LeeKwanYew secara total.

    Lahirkan generasi Melayu baru, bina rangkaian Kartel mafia Melayu dengan visi dan misi yang baru Dan menguasai semua rangkaian ekonomi negara...

    Lahirkan generasi Melayu baru, bina rangkaian Kartel mafia Melayu dengan visi dan misi yang baru Dan menguasai semua rangkaian ekonomi negara... Kalau pandai trading kita bina rangkaian traders Kartel mafia Melayu' yang menjanjikan pulangan sangat lumayan

    https://youtu.be/o8DAUj49L9M

    Nah saksikan link kat bawan ini jadi saksi betapa kronik hipokritnya politik Lee Kwan Yew abang besar DAP itu..!!

    https://jesscscott.wordpress.com/tag/family-tree/

    Lupakan Singapura tinggalkan Singapura... duri dalam daging bila berbaik dengan Singapura.

    Dari dulu lagi aku dah kempen lupakan Singapura dekat dan rapatkan hubungan sesama serumpun dengan negara Indonesia.. Negara serumpun Dan sama peganang kalimah dan akidah..!!

    Saya ulanggggg..

    https://youtu.be/qARRqKkzSZw

    video atas ni (saksikan video atas tu..!!)

    BalasPadam
  7. Barua versus Barua...

    Kenapa 9 kan bagus kalau kasi 90 lagi.. kikikik

    Sembilan tuntutan yang dikemukakan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, berdasarkan writ saman saman berjumlah RM150 juta sepertimana dilaporkan oleh Astro AWANI:( Astro milik kroni Tun)

    i. Ganti Rugi Am (“General Damages”) disebabkan penghinaan terhadap plaintif daripada kenyataan-kenyataan fitnah defendan tersebut berjumlah RM50 juta.

    ii. Sejumlah Ganti Rugi Teladan (“Exemplary Damages”) disebabkan penghinaan terhadap plaintif daripada kenyataan-kenyataan fitnah defendan tersebut sejumlah RM100 juta.

    iii. Perintah bahawa defendan dengan serta-merta menarik balik kesemua dan setiap satu kenyataan-kenyataan defendan tersebut.

    iv. Perintah bahawa defendan menyebabkan kesemua perkongsian kenyataan- kenyataan tersebut di semua platform media sosial dan/atau media elektronik cetak yang telah tertular tersebut dipadam dengan serta-merta, yang mana telah dikongsi oleh pengguna-pengguna lain di atas kesalahan defendan sendiri.

    v. Perintah bahawa defendan hendaklah membuat permohonan maaf secara bertulis kepada anak guam kami tanpa syarat dan secara terbuka termasuk dengan aku janji bahawa defendan tidak akan sama sekali membuat apa-apa kenyataan

    vi. Perintah bahawa defendan mengadakan satu sidang media khas sempena permohonan maaf dan aku janji kepada plaintif

    vii. Faedah ke atas ganti rugi di atas pada kadar lima peratus setahun dari tarikh writ saman ini difailkan sehingga penyelesaian penuh terhadap defendan;

    viii. Kos tindakan ini ditanggung oleh defendan.

    ix. Relif-relif lanjutan yang difikirkan suai manfaat oleh Mahkamah Yang Mulia ini.

    Selamat bergaduh wahai barua barua LeeKwanYee@DAP... Bergaduh lah kau sampai mampos..!!

    Pada orang Melayu' sekelian meh kita tepok tangan dan ketawa terbahak bahak saksikan semua barua barua DAP@LeeKwanYew bercakaran dan berbunuhan sesama sendiri...

    Haah tepokkkk..!!

    #haahtepokkk

    BalasPadam
  8. (Video) UMNo jangan nak memacam..!!!

    'UMNo menumpang kasih sayang DAP@LeeKwanYew",.. kata Mat Hassan..!

    "UMNo bukan tuan...macai saje", kata Mat Asan kah kah kah..!!

    https://youtu.be/8njcyklsd0I

    Kit Siang UMNo kena kuat semola....!!!
    Ahlul UMNo skliannn haaah tepokkkkk..!!

    Tuan UMNo ialah Lee Kwan Yew di Singapork sanun melalui proksi nya iaitu DAP... Hingat tu..!!

    BalasPadam
  9. Fakta terkini pinjaman cagar KWSP ....

    34,643 layak terima pinjaman peribadi RM722 juta bakal miskin tegar selepas buat pinjaman bercagar wang KWSP

    Sebanyak 74,392 permohonan diterima di bawah Fasiliti Sokongan Akaun 2 (FSA2) setakat 14 April 2023, dengan 34,643 daripadanya adalah permohonan yang layak dengan jumlah RM722 juta, menurut Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

    Dari Bank yg pernah Zahid jadi Pengerusi Bank semasa ketua pemoda UMNo dolu dolu...

    Pergi campur dengan marhaen, jangan duduk di atas sahaja. Jangan buka puasa di hotel sahaja, sekali sekala buka dengan gelandangan.

    Puak-puak kayangan ini hidup senang lenang itu tak merasai apa yang mereka di bawah rasai.

    Siapa pernah rasa orang datang rumah pukul 12 tengah malam minta duit sebab esok pagi kena bayar yuran anak?

    Siapa pernah rasa orang datang rumah minta pinjam duit untuk beli susu anak?

    Sebab tidak faham keluar kata-kata keji. Orang nak jalan kaki pun mereka permainkan. Konon boleh masuk Olimpik dan sebagainya.

    4% dikenakan semasa buat pinjaman cagar wang KWSP setelah perjanjian pinjaman dibuat bila wang KWSP buat cagaran... 4% bukan 1% bukan , bukan 2% saya ulangggg 4% bunga bank kenakan..!!

    Kalau pinjam 50K bila peminjam tak bole bayar Maka wang KWSP sebanyak 50 ribu itu akan diambil oleh pihak Bank bersama bunga 4% akan dikenakan lagi..

    Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Amir Hamzah Azizan berkata KWSP menjangkakan jumlah permohonan FSA2 akan terus meningkat, lebih-lebih lagi setelah Bank Simpanan Nasional (BSN) melancarkan BSN MyRinggit Insan-i pada Sabtu.

    Otak menteliti menteri Kewangan PMx cakap tak serupa bikin.. Ini ke menteri Kewangan terbaik Asia...!?

    Ada anak-anak yang jarang berjumpa dengan ibu bapa kerana mereka kerja sampai malam. Anak-anak diberi kunci rumah dan terpaksa menguruskan diri sendiri. Makan, mandi, buat homework, ulangkaji dan sebagainya semua buat sendiri

    Permohonan 74,392 yang diterima bakal dimiskin kan lagi untuk org Melayu yang dah sedia miskin

    Kah..kah.. kah.. Bahana bila otak letak kat jubo..

    Saya ulangggg...!!

    BalasPadam
  10. Sanusi berpenyakit sindrom defisit perhatian dan kasih sayang. Penyakit tetek besar dia sendiri mengaku. Hari tu dia cuba tagihkan perhatian TMJ. Bila TMJ sedar perkara ini dia terus berhenti melayan mat sanusi. DSAI pun buat tak layan juga tapi mat sanusi dah berada di tahap kritikal.

    BalasPadam