RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 29 Oktober 2009

INILAH KERJA PUAK PRO UMNO, JK DISIPLIN PAS MESTI SIASAT

Tuesday, October 27, 2009

Sesungguhnya saya mendapat laporan telah berlaku perjumpaan anjuran Roslan SMS dan Ustaz Mat Zain di KUIS tempohari untuk membincangkan bagaimana hendak menangani masalah2 blogger yang ramai dan majoriti “hostile” pada kepimpinan PAS Selangor (tak tau betul ke tidak).

Tidak sangka2 saya satu perjumpaan telah dianjurkan dengan beberapa orang blogger UMNO (dan PAS ada jugak) yang mana blogger2 ini jelas menampakkan kebencian mereka kepada Tok Guru Nik Aziz kita. Namun, mereka dijemput dalam satu pertemuan ramah mesra dengan kepimpinan PAS Pusat, Ustaz Nasaruddin Mat Isa dan Dato Hasan Ali.

Misalnya, dijemput dalam majlis itu, si Mahaguru59. Saya menulis satu artikel khas mendedahkan bagaimana dia pernah mendoakan Tok Guru Nik Aziz mati cepat. Juga dalam jemputan adalah Akasyah Sanusi Junid yang merupakan anak kepada Sanusi Junid, musuh tradisi PAS Pusat dan juga kawan saya satu sekolah agama dulu. Beliau juga tidak kurang nista dan fitnah beliau ke atas Tuan Guru Nik Aziz yang kita cintai itu.

Ada juga Mohammad Sayuti Omar/MOS/Tinta Merah yang juga saya telah jelaskan aktiviti beliau memfitnah Dato Husam Musa sehingga imej Kerajaan Kelantan terjejas sedikit akibat laporan BPR yang dilakukan oleh Norzula Mat Diah. Norzula telah membuat beberapa laporan BPR berdasarkan kepada artikel2 yang diterbitkan oleh MSO hasil dari rasa marah MSO kepada Husam kerana tidak mahu membantu rakan bisnes beliau yang UMNO dalam isu pembelian kambing Jamnapuri.

Ada juga Azizi Abdullah yang juga terkenal pro kepada Fraksi UMNO. Dan lain-lain lagi. Ada juga seekor blogger yang menggunakan nama “Blog GOmo” yang memanggil Tok Guru kita dengan nama Nik Ajis.

Selain dari itu, dijemput juga seorang Blogger nama Al Brangi yang memang baiaah kepada kepimpinan PAS Terengganu. Kalau baca laporan beliau amat berlawanan dengan laporan blog dari Al Banjari yang juga telah dijemput.

Tup tup dia pegi jemput juga Al Banjari, tu yang meletup isu ini sampai ke puncak.
Dari pembacaan saya pertemuan tersebut adalah untuk membina satu pasukan blogger yang mampu mempertahankan kepimpinan PAS Selangor dan juga Fraksi UMNO di dalam usaha mereka membawa PAS kepada UMNO.

Perkataan2 Yang Tidak Enak Yang Diungkapkan Di Hadapan Blogger UMNO

Oleh kerana Al Banjari mempunyai imej yang hanya berkata benar dan mempunyai rekod bersih berkata benar, maka di bawah di bawa beberapa ungkapan yang telah diungkap oleh Ustaz Nasa dan HAsan Ali di hadapan blogger2 UMNO yang dilaporkan di blog beliau:

Dilaporkan dalam blog Al Banjari bahawa telah berlaku satu pertemuan antara Blogger dgn Dato Hasan dan ustaz Nasauddin Mat Isa di kediaman Dato Hasan di Pinggir Taman Tun Dr Ismail.

Laporan beliau adalah:
a. Isu kerajaan Perpaduan antara Pas dan Umno ini sebenarnya telah di
bincangkan oleh seluruh pimpinan atasan Pas. Nik Ajis tiada dalam
perbincangan ini.
b.Seluruh Pimpinan Pas lah yang mencadangkan idea Kerajaan Perpaduan ini.
Di ketuai oleh Haji Hadi sebagai Presiden dan seluruh majlis tertinggi
Pas.
c.Hussam memainkan peranan yang besar dalam membawa agenda Anwar meresap
dalam politik Pas.
http://politikbanjar.blogspot.com/2009/10/bongkar-artikel-gomo-yang-dipertikaikan.html

Al Banjari memberi respon kepada laporan dari seorang blogger UMNO yang turut dijemput. Dan beliau mengesahkan ungkapan2 di atas telah datang dari kepimpinan PAS yang hadzir. Al Banjari kata dia ada recording lagi berkaitan dengan perjumpaan tersebut bagi menentang laporan2 liar dari sumber2 UMNO.

Walaubagaimanapun, ungkapan2 di atas DISAHKAN oleh Al Banjari.


Bolehkah Mengeluarkan Fitnah Pada Sesama Pimpinan?

Kalau benar apa yang disahkan oleh Al Banjari, maka ia bererti:
a. Isu kerajaan Perpaduan masih lagi berlegar dan masih kuat dalam mind Fraksi
UMNO
b. Fitnah “Husam agen Anwar” masih lagi disebarkan oleh mereka2 yang pro kepada
UMNO.
c. Kata2 seperti “wala’” kepada pimpinan hanya kata2 kosong dari mereka kerana
jelas mereka sendiri menaja fitnah ke atas Husam Musa
d. Mereka mahu menyembunyikan hasrat membawa PAS kepada UMNO dengan menaikkan
isu “pengaruh Anwar”. Padahal, tiada siapa yang menjadikan Anwar sebagai
rujukan dalam isu ni.
e .Mereka lupa bahawa Arwah Ustaz Fadzil sendiri mahu melantik Anwar Ibrahim
sebagai Perdana Menteri sekiranya Barisan Alternatif menang
f. Mereka kata juga mereka sokong SELCAT pada waktu yang sama mereka suruh
SELCAT dirombak. DAn tiada bukti pun pegawai2 kerajaan dilayan tidak baik?

Blogger UMNO dijemput untuk membantu mereka membersihkan PAS dari pengaruh blogger yang anti kepada usaha membawa PAS kepada UMNO. Itulah motif sebenar perjumpaan dengan Nasaruddin Mat Isa dan Hasan Ali.

Kemungkaran ini wajib dilawan dan dihentikan oleh semua ahli PAS. WAJIB./Malaysiawaves

Tulang Besi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan