RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 9 November 2010

RUPANYA ADA 6 KES SAHAJA, KECOH SAMPAI MERAJUK DAN UGUT PARTI

Terperanjat aku bila membaca kenyataan dari SU Agung PKR di dalam sidang medianya petang tadi. Di dalam kecoh-kecoh pasal pemilihan pimpinan PKR, kununnya terlalu banyak aduan salah laku, ketidak adilan di dalam PKR, rupa-rupanya hanya ada 6 kes yang diadu secara rasmi.

Mati-mati aku ingat beribu atau setidak-tidaknya berpuluh aduan telah dibuat sehinggakan sampai Zaid Ibrahim berundur dari gelanggang dan Sdr Mustafa Kamil sampai mengugut parti. Berbaloikah dengan 6 kes ini untuk menyebut PKR gagal berlaku adil. 6 kes itu pun belum tentu betul atau tidak. Mana dia kes-kes yang lain? Atau sememang tiada kes, sekadar cerita dari si `tukang karut' yang dipercayai oleh Zaid dan Mustafa?

Nampaknya Zaid tertipu dengan `tukang karut'nya. Mungkin Zaid merasa semua salah laku itu telah dibawa ke pengetahuan parti dan parti tidak mengambil tindakan. Rupa-rupanya ada 6 kes sahaja. Lepas ini, Zaid yang tidak pernah merasa orang lain betul ini akan mendakwa bahawa SU Agung PKR telah sorokkan lain-lain laporan yang telah dimajukan ke pihak parti. Aku rasa Zaid atau Mustafa akan cakap begitu. Habis macam mana?

Lojikkah dengan 6 kes yang belum tentu benar atau tidak ini maka parti mesti membuat pemilihan semula? Buat pemilihan biar sampai seribu kali sehinggalah Zaid atau Mustafa boleh kalahkan Azmin? Berpijaklah di bumi nyata. Terimalah hakikat, jangan mudah dengar cakap orang lain. Mungkin ada kawan yang mahu kita lingkup.

PKR wajib siasat 6 kes tersebut dengan adil. Itu penting. Jika telah berlaku adil, masih ada yang tidak puas hati, biarlah dia meroyan sendiri. Buang masa layan orang gila kuasa seperti itu./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. wakakaaka...6 aje rupenya..pandai betul si sepoden menggoreng same mcm dia tuduh umno dalang pergaduhan pemilihan pkr aritu...

    sepodin, fozdin..ko ni adik beradik ke asik menipu je koje ?

    BalasPadam
  2. Dah msuk rmh org,org tlgangkat air utk dia mandi.Dah bersih,bg plk makan.Lps makan, ZAID halau tuan rumah.BANGSATTTTTTTT

    BalasPadam
  3. Rayuan kepada J/K disiplin parti & pemimpin atasan PKR, tolonglah tendang keluar orang ini, akan memudaratkan parti di masa hadapan. Baru beberapa bulan menyertai PKR, dah menjahanamkan parti.

    BalasPadam