RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Khamis, 19 Mei 2011

SAIFUL BERWIBAWA - AUTA DAN FAKTA


Oleh: WFAUZDIN NS

MUNGKIN ramai yang masih belum membaca akhbar Suara Keadilan terbaru hari ini. Saya faham ada beberapa kawasan yang langsung tidak pernah sampai akhbar yang masih belum mendapat permit ini dan terpaksa diterbitkan secara tidak berkala. Itulah resam politik dan demokrasi di negara ini berkurun lamanya.

Terbaru, diberitakan pihak ROS (Pendaftar Pertubuhan) telah mengeluarkan surat untuk mengharamkan PKR. Saya tidak tahu apa lagi yang `halal' di Malaysia ini jika melibatkan Pembangkang. Berkumpul untuk mendengar ceramah politik pun dikatakan perhimpunan haram kerana tiada permit. Mohon permit pula sukar dan bermacam-macam syarat dikenakan. Mungkin yang `halal' cuma sumpah laknat atau DNA.

Saya tidak mahu sentuh pasal kemungkinan pengharaman PKR. Saya ingin berkongsi cerita seperti yang disiarkan oleh Suara Keadilan hari ini tentang perbezaan `Auta dan Fakta' yang ada hubungkait dengan `kewibawaan Saiful' di dalam kes fitnah Liwat II. Apa yang Auta dan apa yang fakta?

Auta - Menuduh DS Anwar meliwatnya tanpa kerelaan.
Fakta - Selepas diliwat, Saiful mendakwa berehat untuk makan karipap dan minum kopi bersama DS Anwar selama 20 minit.
Auta - Mendakwa berjumpa Najib pada 27 Jun 08, sehari selepas kejadian untuk mohon biasiswa pengajian di universiti.
Fakta - Saiful adalah pelajar yang gagal pengajian kerana prestasi akademik di bawah tahap yang sepatutnya.

Auta - Mendakwa diliwat tanpa kerelaan.
Fakta - Mengikut laporan Dr Mohamad Osman dari Hospital Pusrawi, Saiful tidak menunjukkan sebarang tanda diliwat. Dr Mohamad Osman adalah doktor pertama yang memeriksa Saiful. (# Laporan Pertuduhan di Bawah Seksyen 377B bukan sejajar dengan liwat secara paksaan, ia sesuai dengan liwat secara sukarela)

Auta - Saiful menunjukkan imej baik dan warak sepanjang perbicaraan. Di dalam blog peribadinya ditunjukkan pemergian beliau ke Tanah Suci.
Fakta - Saiful menjalinkan hubungan dengan seorang Pendakwaraya, Farah Azlina Latif sepanjang perbicaraan ketika itu beliau sudah pun bertunang. (# Saiful juga pernah mengaku mengerjakan Solat Jumaat tanpa mencuci dubur atau mandi hadas).

Auta - Saiful mendakwa tidak membuang air besar mahu pun membasuh dubur selepas kununnya diliwat.
Fakta - Doktor HKL yang memeriksa Saiful mendapati rektumnya kosong. Jika benar Saiful tidak membuang air besar selama 2 hari, rektumnya pasti akan dipenuhi oleh najis.
Auta - Saiful mendakwa beliau adalah Pembantu Peribadi DS Anwar.
Fakta - Saiful hanya seorang pekerja rencam di pejabat (odd job worker) seperti diberitahu Ketua Staf Anwar, Sdr Ibrahim Yaakob di kandang Saksi.
Auta - Saiful mendakwa beliau diminta DS Anwar untuk ke unit kondomunium yang didakwa berlakunya kejadian liwat.
Fakta - Saiful hanya diarah Ibrahim untuk menghantar surat/fail ke unit kondo tempat kejadian didakwa berlaku.

Auta - Saiful memfail tuduhan diliwat tanpa kerelaan terhadap DS Anwar sahaja.
Fakta - Sampel DNA yang diambil daripada dubur Saiful mengandungi sampel DNA lebih daripada seorang lelaki. Malahan, air mani Saiful sendiri turut ditemuyi di duburnya.

# Edit/tambah oleh Blogger)

Sumber rujukan: Suara Keadilan bth 17 Mei 2011

3 ulasan:

  1. fakta saitpol pernah mengentot dgn Pandi Kutty

    BalasPadam
  2. KALAU SAIFUL DIKATA BERWIBAWA, BERMAKNA HAKIM NYA LAH YANG TIDAK BERWIBAWA, MUNGKIN DIKERENGKONGNYA TELAH DISUMBAT DENGAN BERBAGAI-BAGAI HINGGAKAN TIDAK BOLEH BERKATA DENGAN KEBENARAN (seperti anjing tercekik tulang sudah tidak dapat 'menyalak' kan perkara yang benar)

    BalasPadam