RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 3 Mac 2020

MENIPU MANDAT PENGUNDI ITU BUKAN KHIANATKAH ?



Saya tidak pasti samada Muhyidin Yassin faham maksud 'pengkhianatan". Beliau berkata beliau bukan pengkhianat sebagaimana rakyat Malaysia dan seluruh dunia mengenalinya sekarang.

Apakah dengan memenangi pilihanraya di Parlimen Pagoh dengan menggunakan logo KEADILAN atas nama Pakatan Harapan, kemudian melompat keluar dari Pakatan Harapan untuk bersama musuh Pakatan Harapan itu bukan khianat?

Apakah setelah bersetuju dengan Pakatan Harapan di dalam manifesto PRU14 iaitu Tun M adalah PM 7, kemudiannya Anwar Ibrahim sebagai PM 8, tiba-tiba Muhyidin keluar dari Pakatan Harapan untuk bersama musuh PH bagi menjayakan cita-citanya sebagai PM 8 itu bukan khianat?

Pengundi-pengundi memilih Muhyidin sebagai Wakil Rakyat yang diperkenalkan oleh Pakatan Harapan yang menggunakan logo KEADILAN adalah kerana pengundi-pengundi yakin dengan Pakatan Harapan, tiba-tiba mandat rakyat ini dicuri dan dibawa lari oleh Muhyidin untuk kepentingannya bersama Pakatan Nasional iaitu musuh Pakatan Harapan, apakah tidak boleh digelar satu pengkhianatan kepada para pengundi?

Beliau tidak boleh bermain dengan kata-kata dengan memberikan seribu alasan untuk menghalalkan apa yang beliau lakukan. Alasannya untuk menstabilkan kerajaan amat melucukan kerana tiada kerajaan yang boleh stabil apabila kerajaan itu wujud hasil dari pengkhianatan kepada rakyat, bukannya pilihan rakyat. Rakyat pilih kamu atas nama Pakatan Harapan dan sekiranya di dalam PRU14 yang lalu kamu bertanding atas logo dacing baghdad, pasti kamu tewas dengan teruk.

Jelaslah, gelaran pengkhianat itu memang secucuk dan sinonim dengan apa yang telah kamu lakukan. Ingatlah, alangkah busuk dan malangnya jika gelaran itu kekal kamu bawa sampai ke penghujung nyawa.

17 ulasan:

  1. KERAjaan mahdey/dap memang patut rebah pon. Bukan siapa yg jatuhkannya selain atok sendiri. Kenapa letak jwtn tanpa maklum dgn majlis presiden?!
    Tak pasal2 mat sabun hilang pencen menteri....kihkihkih

    Tak peduli pon dari pintu belakang, tengah, atas atau bawah sekalipun asalkan KERAjaan paling bangang tu berambus dari putrajaya. Bukan sikit2 onar yg dapigs lakukan selama 22bulan bersama dgn mahdey. Padan muka!!!

    Bagi aku pengkhianat paling sial adalah KERAjaan mahdey/dapigs yg tak peduli langsung dgn mandat yg raykat bagi. Mrk beri undi krn yakin dan percaya mahdey/dapigs dpt beri spt apa yg dijanjikan TAPI semuanya DIKHIANATI.
    Yg rakyat dpt adalah kereta terbang, pekerja dibuang, kos sara hidup makin meningkat dan paling sakit hati janji dikhianati.
    Syukurlah rakyat tak meraikan kejatuhan KERAjaan mahdey/dapigs yg dijatuhkan oleh mahdey sendiri krn rakyat dah matang.
    Yg tak puas hati dan memberontak kononnya dgn aman hanya tggl beberapa kerat. Lebih wartawan dpd pendemo.

    Kalau ada yg tak puas hati sgt jangan takut cadang dibubarkan parlimen. Itu pon kalau ada tulur....kihkihkih.
    Rasanya kalau bubar gerenti muka2 bangang dlm bekas KERAjaan mahdey/dapigs akan bubar juga.
    Kihkihkih....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau my berani bubar parlimen

      Biar rakyak pilih cara halal

      Padam
    2. Pas dan umno tak buat salah. Yg salah ada lah org bersatu dan ex pkr yg lompat. Mereka tipu rakan. That is a fact. Tanggung lah dosa nanti.jawatan itu sementara saja.akirat nanti kekal. Haram jika tiada yg maaf. End of story.

      Padam
    3. Hello mangkok...semua salah dap.. tunjukkkanlah bukti..kalau ckp secara umum budak sek rendah pun boleh ckp.. buktikkanlah berapa masjid nak dirikan dap tahan peruntukkan.. berapa org penceramah agama..dap gunakan kuasanya penceramah tak boleh berceramah.. kalau kau nak tahu umno gunakan isu cina dah 60 tahun utk pegang kuasa..org2 melayu
      Yang pendek akal terima dan layan isu sampai org melayu kurang maju
      Dan takut bersaing dgn cina sbb isu ni yang di layan.. kena pulak mcm mangkok ni...semua salah dap..daun depan rumah kau dah kering..gugur pun salah dap.. kau cari org melayu yg berjaya dlm kehidupan..tanpa bantuan politik atau kerajaan.. mesti di mulut org melayu lembab dan pemalas..

      Padam
  2. Do you understand there is a 12 word sentence you can say to your partner... that will trigger deep emotions of love and impulsive attraction to you buried within his chest?

    That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, please and look after you with all his heart...

    12 Words Will Fuel A Man's Desire Impulse

    This impulse is so built-in to a man's brain that it will make him work harder than ever before to make your relationship as strong as it can be.

    As a matter of fact, triggering this mighty impulse is so binding to achieving the best ever relationship with your man that the moment you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You'll soon notice him open his mind and soul to you in a way he never expressed before and he will distinguish you as the only woman in the universe who has ever truly tempted him.

    BalasPadam
  3. Apa hukum orang islam nenipu. Tak tepat janji. Jangan lah halal benda yg haram.

    BalasPadam
  4. Hukum harus jika menipu itu ada kebaikan pada rakyat..domt. blame people blame atok yg gulingkan kerajaan atok.... so what

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada kah rakyat di tindas. Ada kah rakyat di penjara tanpa sebab hingga kita menipu. Ada kah rakyak di bunuh hingga kita sangup mencuri hak. Get real lah. Pasal politik hukum hakam pun masuk longkam. Mencuri itu mencuri.period

      Padam
    2. Hakim: kenapa awak mencuri.
      OKT: untuk kebaikan rakyat
      Hakim: siapa itu rakyat
      Okt: saya lah rakyat

      Padam
  5. If you're trying to burn fat then you need to jump on this totally brand new custom keto plan.

    To create this service, certified nutritionists, fitness couches, and top chefs joined together to develop keto meal plans that are powerful, suitable, economically-efficient, and delightful.

    From their first launch in January 2019, 100's of clients have already transformed their figure and health with the benefits a good keto plan can offer.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover eight scientifically-proven ones offered by the keto plan.

    BalasPadam
  6. As reported by Stanford Medical, It is in fact the SINGLE reason women in this country live 10 years more and weigh an average of 42 pounds less than we do.

    (And by the way, it is not about genetics or some secret diet and EVERYTHING to do with "HOW" they eat.)

    P.S, I said "HOW", not "what"...

    Tap this link to uncover if this quick test can help you decipher your true weight loss potential

    BalasPadam
  7. Atok yg bakar KERAjaan ph/dap.
    Semuanya tahu atok ada kroni..dapigs ada kroni..pgayR ada kroni..amanah ada kroni. Semuanya ingin cari makan.
    Bila kroni sekor nie tak dpt, kroni yg lain pula dpt. Maka ketegangan bermula.
    Salah sekor perlu dihumban keluar dpd kapal.Akhirnya kemelut bermula.

    BalasPadam
  8. Pengakuan bekas pegawai Maszlee buktikan DAP memang bahaya
    (masa tu apa Atok dan Bang Non buat..!?)
    Executive Editor Mac 04, 2020 0



    Pendedahan bekas pegawai Dr Maszlee Malik, ZF Zamir bahawa Kementerian Kewangan (MOF) mengawal segala keputusan dilakukan Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) adalah gambaran jelas bahawa parti tamak haloba DAP mendominasi Pakatan Harapan (PH)... (Atok dan Bang Non buat masa nih..!! )

    Tidak hairan dengan perkara itu, Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Aminuddin Yahaya berkata, pihaknya sudah lama memberi amaran mengenai bahaya parti rasis dan cauvinis berkenaan... (Ini yang mendapat kann... Skg masih nak sokong DAP lagi ke..!?)

    “Pendedahan ini membuktikan bahawa DAP sememangnya rasis dan kiasu, yang sememangnya tidak dikawal... (nak sokong atok yang dan melingkup lagi keww..!!)

    Sementara itu dlm sidang berasingan Najib Tun Razak di tanya berkenaan dengan kes 1MDB.

    Najib menjawab kes 1MDB tidak harus tertangguh lagi. Yang menangguhkan kes 1MDB bukan pihak peguam saya, Tommy Thomas yang mohon penangguhan. Dengan selamb Datok Seri Najib menambah "Bring It On" berulang ulang sebanyak 10 kali.

    BalasPadam
  9. Sebetulnya yg jadi celaka dlm PeeGayR adalah si piji.. sejak dari langkah kajang lagi..
    Pastu bila dah menang pru14 rangka strategi untuk jadi tpm pada pm(menunggu). Bertelagah sesama dlm parti dan bertelagah dgn pbbm dan tunM..
    Cucuk sana cucuk sini macam pondan kg pandan sampai nurulizah pun boleh tibai tunM secara terang terangan.
    Tak rasa hati ke orang tu tu..
    Tidakkah tunM yg mendamaikan dsai/dswa dgn wanismail bila mereka kawin lari dekat narathiwat? Dan siap bagi kerja lagi iaitu tim.menteri belia.
    Anuwar nih kalau lawan tunM memang dari jenis spesis yg pentingkan diri sendiri & tak tahu berterima kasih.
    Dan bukan dia jer yg dapat merasa jadi tpm.. isteri pun dapat merasa jadi tpm walaupun 21bulan.

    Dan sekarang mana pigi pijiboy???

    #dan oh ya.. 9september.. usaha beli mp umno dulu tu angkara siapa?

    BalasPadam
  10. IDN Poker mempunyai fasilitas yang membuat anda semua mudah bertransaksi. Dan didukung dengan server berkecepatan tinggi dengan teknologi terbaru yang menjamin keamanan dan kenyamanan permainan anda.

    BalasPadam
  11. TUN MAHATHIR JUGA AKAN DIPANGGIL MENJADI SAKSI DI MAHKAMAH DALAM KES 1MDB. LATHEEFA KOYA KANTOI DI MAHKAMAH.

    MARCH 05, 2020 LABELS: KHAWARIJ, PKR, POLITIK

    Part 1

    TS Shafee tanya, bolehkah Latheefa Koya sahkan kesembilan sembilan rakaman ini adalah legal atau tidak.

    Contohnya, adakah rakaman ini dari pihak dan agensi penguatkuasa seperti polis, SKMM atau tentera.

    Latheefa kata dia tak boleh sahkan dan dedahkan perkara itu kerana ia masih dalam siasatan SPRM.

    TS Shafee tanya lagi, kalau dia tak boleh dedahkan dalam mahkamah kerana ia masih dalam siasatan, kenapa dia dedahkan rakaman itu kepada public (awam) kalau dia sendiri tak boleh sahkan rakaman ini legal atau tidak?

    Terpinga pinga Latheefa dan berpusing pusing dia nak jawab.

    TS Shafee kata, “kita dah macam radio buruk” asyik berpusing dalam keadaan yang sama.

    (Fuh... Hangit...Tepokkk pop corn tambah lagi)

    Part 2

    Ditanya adakah Latheefa Koya bersetuju dan tahu bahawa setiap bukti rakaman (suara atau video) perlu ada tiga kriteria sebelum didedahkan iaitu ;

    1) history,

    2) provenance, dan

    3) originality

    Latheefa bersetuju.

    TS Shafee seterusnya bertanya, adakah rakaman itu sudah memenuhi ketiga tiga kriteria tersebut sebelum ia didedahkan kepada awam.

    Latheefa kata tidak tetapi dia kata ia perlu didedahkan supaya rakyat tahu adanya penyelewengan, campurtangan entah apa apa lagi dia jawab untuk justify tindakan dia.

    Mana integriti Tipah bila dia dedahkan sesuatu perkara yang tak pasti kononnya perkara itu melibatkan keselamatan negara?

    (Giloss.. Muka Latifah mula mencuka macam muka berudu...)

    Part 3

    TS Shafee bertanya apakah niat Latheefa melakukan pendedahan rakaman itu kepada awam dengan merujuknya sebagai “blunder”.

    Blunder maksudnya tindakan bodoh.

    Latheefa kelihatan bengang dan bertanya,

    “Apa yang blunder? Saya tak rasa itu adalah blunder.”

    TS Shafee jawab,

    “Tindakan kamu itulah blunder. Tapi takpa, itu apa yang saya rasa.”

    (Kikikikikiki..! Macam muka tikus belanda terkena Corona Virus dah muka Tipah..kikikikiki..!!)

    Bila ditanya oleh wartawan samada Tun Mahathir juga akan dipanggil sebagai saksi dalam kes 1MDB , Peguam bela Datuk Seri Najib Tun Razak Datok Seri Shafie Abdullah berkata "BRING IT ON, BRING IT ON" sebanyak 185 kali..!!

    sekian dari mahkamah 1MDB melapurkan.

    BalasPadam
  12. muka x tau malu.....
    traitor tetaplah traitor!!!!

    BalasPadam