RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 10 Jun 2020

BIARLAH MUNASABAH, TUN TIDAK BOLEH JADI PM SAMPAI TIGA KALI



Seringkali ada yg menulis, Tun dengan Anwar mesti berbaik dan bersatu jika mahu ambil kembali mandat rakyat dari kerajaan pintu belakang.

Saya tidak nampak bagaimana lagi Anwar mahu tunjukkan bukti dia terlalu baik bahkan terlebih baik dengan Tun? Tun mahu sertai PH, Anwar terima. PH mahu angkat Tun jadi Pengerusi walaupun partinya waktu itu masih bayi, Anwar terima. PH mahu namakan Tun sebagai PM ke 7 sekiranya PH menang di dalam PRU14, Anwar tiada masalah. Setelah menang, Tun sendiri kata, beliau mahu jadi PM hanya untuk dua tahun, Anwar ok saja.

Kemudian, Tun kata lagi mahu terus jadi PM sehingga masalah ekonomi stabil, Anwar tiada bantahan. Berkata lagi Tun bahawa beliau mahu jadi PM sehingga selesai APEC, Anwar tidak pernah bantah dan setuju saja. Tun rasa tidak perlu letakkan tarikh bila beliau mahu letak jawatan dan serah kepada Anwar, walaupun ramai pimpinan PH tidak setuju, namun Anwar setuju.

Sampai ke peringkat akhir sebelum kerajaan PH ini tumbang angkara pengkhianatan, Anwar salah seorang yang tandatangan sokong Tun jadi PM semula selepas dia letak jawatan. Apa lagi kerjasama yang patut Anwar berikan kepada Tun?

Apakah wajar kita salahkan Anwar dan asak beliau ke dinding? Cuba fikir dengan hati terbuka, di saat ini seharusnya siapa yang perlu berikan kerjasama dan buang sikap ego, Tun atau Anwar? Siapa pula yang sepatutnya berkorban waktu ini setelah Anwar terlalu banyak berkorban demi mempertahankan PH?

Apakah kerjasama itu bermaksud Anwar perlu serahkan segalanya kepada Tun? Pada saya, Anwar telah langsaikan hutangnya. Tun kini masih berhutang dengan Anwar dan rakyat yang menyokong PH pada PRU14 dahulu. Rakyat telah beri peluang kepada Tun untuk menjadi PM kali kedua. Jangan memaksa rakyat terima Tun untuk menjadi PM kali ketiga. Biarlah munasabah, wahai Tun.

4 ulasan:

  1. Hanya bangang jer sanggup ditibai dari belakang oleh orang yang sama. NOKTAH!

    BalasPadam
  2. Scheme of things kata masa Tun sudah habis.

    BalasPadam
  3. Anwar dak banyak berkorban , ini masa Anwar jadi PM bukan Tun.

    BalasPadam
  4. Fantastic goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you’re just extremely excellent. I really like what you’ve acquired here, really like what you are saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it smart. I cant wait to read far more from you. This is really a great site.
    Jullie Verma
    Sheetal Kapoor
    Shanaya Verma
    Chandigarh Love
    Parul Chaudhary

    BalasPadam