RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 10 Jun 2020

KHAIRUDDIN YANG HILANG JAWATAN PERLU BERTENANG


Merujuk kepada apa yang dilaporkan, saya menyedari betapa pahitnya Khairuddin 'otak udang' ini menghadapi situasi hilang segala-galanya apabila kerajaan PH tumbang angkara gerombolan pengkhianat. Semua tahu mamat yang tewas bertanding di Jasin, Melaka pada PRU14 yang lalu hanya bergantung makan pada telapak tangan Tun M yang menjadi PM ketika itu.

Amarah beliau terhadap Anwar bukan baru. Sewaktu PH memerintah lagi sikap dengki dan iri hati beliau kepada Anwar terserlah. Beliau sedaya upaya cuba gagalkan janji peralihan kuasa di antara Tun M dengan Anwar. Emosi beliau bertambah apabila Tun M terduduk dan terkangkang akibat dikhianati oleh Muhyidin dan Azmin iaitu orang yang amat dipercayai sendiri oleh Tun M dan sentiasa disokong juga oleh mamat ini. Yang khianat itu Muhyidin dan Azmin, yang meletakkan jawatan sesuka hati itu adalah Tun M, tetapi Anwar dimangsakannya.

Beliau berkata, tidak akan ada MP yang melompat jika Anwar mencalonkan dirinya sebagai PM. Terdapat dua kebodohan Khairuddin apabila berkata sedemikian. Pertamanya, beliau tidak tahu bahawa selama ini yang menamakan Anwar sebagai PM selepas Tun M itu adalah Majlis Presiden PH, termasuk Tun M sendiri, bukannya Anwar yang calonkan dirinya. Semua rakyat tahu, kecuali mamat otak udang ini sahaja yang lembab. Kedua, betulkah jika Anwar dinamakan sebagai PM maka tiada MP yang akan melompat? Jika begitu, sila namakan Tun M sebagai PM untuk kali ketiga. Kita mahu ihat berapa puluh MP yang akan melompat.

Apa yang pasti, sewaktu Tun M masih hidup lagi, usahkan yang dari luar melompat ke dalam PH, tetapi majoriti yang melompat dan khianat itu datangnya dari parti Tun M sendiri. Itu fakta yang mamat ini lupa agaknya atau sememangnya otak udang ini tidak mampu berfikir. Maksudnya, Tun M sendiri tidak diyakini oleh partinya sendiri bahkan dihina dengan pemecatan. Anwar pula ternyata masih menjadi Presiden Keadilan, dan mereka yang mahu menentangnya gagal membawa lari parti keramat ini keluar, bahkan para pengkhianat di dalam Keadilan ini pula terpaksa lari keluar dari rumah. Anwar memenangi pertarungan di dalam partinya sendiri, berbeza dengan Tun M yang terpaksa berputih mata melihat partinya dilarikan dan beliau dicampak keluar.

Seperkara lagi, adakah Khairuddin sangka Anwar ini umpama Tun M yang mahu mewujudkan kerajaan dengan mengharapkan 'jelmaan katak-katak' ? Prinsip Anwar jelas iaitu sesiapa yang mahu bersama Pakatan Harapan atau Keadilan, mereka mesti terima dasar dan prinsip perjuangan PH atau Keadilan, bukannya hanya kerana mahu tubuh kerajaan semata-mata. Justeru itu, hujah Khairuddin bahawa dengan nama Anwar jadi PM maka tiada yang akan melompat itu ternyata satu hujah orang yang kecewa yang mahu menjadi kerajaan hanya kerana untuk mendapatkan kuasa dan jawatannya yang hilang.

Khairuddin perlu bertenang. Carilah rezeki lain sementara waktu ini, jangan asyik mengharapkan makan dari tapak tangan Tun sahaja. Alhamdulillah, Allah tidak beri kemenangan kepada PH di Jasin, jika tidak, satu Kerusi PH pasti hilang dan bersama pengkhianat.

1 ulasan:

  1. Scheme of things kata tak payah melompat Mahathir kaki nanti patah.

    BalasPadam