RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 19 Julai 2009

DNA Mahu Digunakan Sebagai Asas Pendakwaan

Bagi melengkapkan konspirasi ini, patutlah kita ada mendengar baru-baru ini kerajaan BN beriya-iya benar mahu meminda akta DNA tersebut. Malah, lebih mengejutkan klausa yang dipinda ialah membabitkan pihak tertuduh tiada hak untuk mempertikaikan DNA yang sudah diperolehi dan disiasat oleh ahli kimi. Malah, bukti tersebut boleh dijadikan alasan kukuh untuk pendakwaan dan tertuduh tidak berhak untuk mempertikaikan semua itu. Ini bermakna, Anwar bakal terjerat dalam kes ini bilamana DNAnya telah dicuri oleh pihak polis. Biarpun "dubur Saiful masih suci dan teruna", namun ada kemungkinan DAN Anwar akan dipercikkan ke dubur beliau atau pun diletakkan di lokasi kejadian sebagai bukti.

Ini amatlah tidak wajar dan jahat !! Mana mungkin asas DNA dijadikan sebagai bukti pendakwaan terhadap seseorang. Ini kerana DNA boleh diperolehi dengan mudah melalui rambut, bulu, air liur, peluh dan sebagainya. Jika ini berlaku, sudah pasti Anwar akan didapati salah atas satu kesalahan yang tidak berlaku. Asas kes liwat ialah kejadian liwat itu mesti berlaku dan terdapat bukti laporan perubatan serta pengesahan oleh doktor pakar. Kemudian barulah DNA boleh digunakan untuk tujuan siasatan. Namun, jika tiada asas mangsa diliwat, maka kenapakah bukti spesimen DNA mahu digunakan terhadap Anwar?. Ini adalah tindakan yang amat zalim !!.

Teknik DNA Anwar Diperolehi Secara Tidak Sah

Sudah dinyatakan DNA boleh diperolehi dengan berbagai cara dan kaedah. Asas untuk membicarakan kes liwat kali ini hanya berpandukan kepada DNA. Besar kemungkinan ia akan digunakan dan diletakkan pada tubuh Saiful atau tempat kejadian. Ini untuk membolehkan mereka mensabitkan Anwar terhadap pertuduhan itu, biarpun agak hambar. Penguambela Anwar sudah pasti sukar untuk membuat pembelaan, tambahan pula contoh spesimen DNA berkenan tidak dibenarkan oleh mahkamah untuk diperiksa serta diteliti oleh pakar DNA yang dilantik oleh Anwar sendiri. Ini berlaku di mahkamah baru-baru ini. Lantaran itulah ada asa yang kukuh bahawa Anwar bakal disabitkan kesalahan ini dan akan dipenjarakan semula selepas ini.

Inilah saja cara terbaik bagi mereka "mematikan suara" Anwar. Soalnya, bagaimanakah caranya DNA Anwar dicuri?. Terdapat laporan mengatakan kecurian berlaku ketika siaran langsung debat antara Anwar dengan Shabery Chik dulu. Difahamkan cahaya lampu yang terang dan panas telah dihalakan kepada Anwar menyebabkan beliau berpeluh dengan banyaknya. Ketiak siaran direhatkan untuk iklan, terdapat seorang krew yang datang kepada Anwar dan mengelap peluh mantan Timbalan Perdana Menteri itu. Dipercayai bahawa krew terbabit adalah salah seorang anggota polis yang ditugaskan untuk mendapatkan DNA Anwar. Jika maklumat ini benar, maka ia sesuatu yang amat merungsingkan kita. Tambahan pula peluh tersebut bakal dijadikan asas dan bukti kukuh untuk mensabitkan DNA Anwar bearada pada tubuh Saiful dalam kes ini. Bukankah ini sesuatu yang amat mendukacitakan kita sebenarnya. Maka seharusnya rakyat bangkit dan menghalang ia berlaku !!

[Rentetan daripada ketakutan terhadap Anwar inilah yang menyebabkan mereka sanggup lakukan apa saja. Apakah kita harus berdiam diri dalam hal ini. Kerana Anwar telah berjaya menyatu padukan rakyat berbilang kaum. Malah, banyak krisis politik yang melibatkan PAS, DAP dan PKR berjaya selesai selepas Anwar turun dan bersemuka dengan pemimpin terbabit. Ini bermakna Anwar punyai Aura untuk mengembalikan ketuanan rakyat di negara ini. Itulah yang amat ditakutkan sangat oleh puak-puak UMNO dan BN sebenarnya]./
Sumber: Pahangdaily

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum dan salam sejahtera, sungguh malang negara kita mempunyai perundangan sebegitu rupa. kita mohon pada ALLAH agar DS Anwar di lindunginya dari segala niat jahat seteru seterunya.

    BalasPadam
  2. marilah sama-sama kita memohon pertolongan Allah agar membantu kita meleraikan kekusutan dan ancaman golongan UMNO BN yang fasik dan munafik ini........

    BalasPadam