RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 17 Disember 2010

KEPALA OTAK MAHATHIR DAN LEE KUAN YEW SERUPA SAHAJA

Oleh: WFAUZDIN NS

LAJNAH Antarabangsa Dewan Pemuda PAS Pusat telah mengutuk tindakan bekas PM Singapura Lee Kuan Yew yang berinteraksi dengan Kerajaan Australia berkenaan dengan kes liwat DS Anwar Ibrahim, sepertimana yang didedahkan oleh Wikileaks. Bagi Pemuda PAS, selagi mereka tidak membawakan bukti kukuh maka apa yang diperkatakan oleh Lee Kuan Yew itu tidak ubah seperti mainan jahat Umno untuk menjatuhkan PR.

DS Anwar sebelum ini berkali-kali mencabar agar Lee Kuan Yew mahupun Wikileaks sendiri dedahkan bukti dan fakta kukuh sepertimana yang mereka dakwa itu. Peliknya, cerita semurah itu pun menjadi bahan rujukan kepada pemimpin Umno untuk menyerang DS Anwar. Lebih peik lagi, pendedahan Wikileaks tentang tragedi pembunuhan Altantuya yang melibatkan nama Najib tidak pula menarik minat mereka. Ini satu bukti menunjukkan betapa ada agenda lain untuk menyekat PR dari mengambil alih Putarajaya.

Bagi saya, kepala otak Lee Kuan Yew sama dengan kepala otak mantan PM Tun Mahathir. Mereka suka bercakap seolah-olah dilihat bijak, walaupun apa yang diperkatakannya tidak dibawa dengan fakta dan bukti kukuh. Saya tidak hairan dengan Mahathir kerana beliau seorang yang berani untuk menghina Islam dan juga Sunnah Nabi, apa tah lagi setakat untuk mengaibkan atau memburukkan DS Anwar. Bagi saya, Mahathir dilahirkan untuk perpecahan kaum Melayu di samping untuk menghancurkan kebangkitan Islam. Sesiapa saha yang bercita-cita untuk memartabatkan kaum Melayu atau Islam, samada DS Anwar mahu pun Tuan Guru Nik Aziz, pasti akan diserang oleh Mahathir Kutty ini.

Singapura memang wajar bimbang jika PR dapat memerintah negara ini. Ini adalah kerana Singapura mahukan Malaysia terus dipimpin oleh pemimpin yang boleh dijadikan `lembu dicucuk hidung' oleh mereka. Saya ucapkan syabas kepada DS Anwar kerana bertindak untuk menyaman Mahathir Kutty dan akhbar pencacai yang mengeluarkan kenyataan senada dengan Lee Kuan Yew.

Cuma, saya tidak percaya bahawa Lee Kuan Yew akan berani tampil ke mahkamah untuk menunjukkan bukti-bukti yang beliau ada. Mahathir juga begitu, kerana Mahathir walaupun mempunyai wajah yang cantik dengan hidung besarnya tetapi jiwanya terlalu kerdil. Bukankah otak Lee Kuan Yew dan Mahathir itu sama?/wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan