RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 12 Disember 2010

PENEROKA DAN PENGUNDI POS `NYAWA' BN YANG PATUT PR BERI PERHATIAN

Oleh: WFAUZDIN NS

NAJIB kini sedar bahawa penghuni Felda adalah `nyawa' bagi Bn untuk mengekalkan kuasa di dalam Pilihanraya Umum akan datang. Pengundi-pengundi pos juga banyak membantu mengembalikan `pernafasan' Bn, justeru tu Bn kini sedang berusaha gigih untuk memperbanyakkan pengundi-pengundi pos.
Justify Full
Semalam Najib bercakap dengan warga felda dan beliau seperti biasa menipu warga felda dengan tohmahan terhadap Pembangkang. Meskipun umum tahu bahawa Pembangkang sentiasa membela warga felda dan sanggup ditangkap oleh pihak berkuasa asalkan warga felda tidak sentiasa ditipu. Namun, terdapat juga warga felda yang masih sempit pemikiran mereka apatah lagi setelah diumpan dengan habuan yang sementara. Beberapa kes yang dibawa ke mahkamah berkaitan isu felda ini menampakkan terlalu banyak kecurangan felda terhadap penghuninya, namun semuanya digelapkan agar peneroka felda akan terus menyokong Bn.

Ketakutan pihak Kerajaan untuk berdebat dan bersemuka dengan Pembangkang berkaitan isu penyelewengan Felda sepatutnya difikirkan oleh warga felda. Sampai bila maruah dan jiwa mereka boleh dibeli oleh Bn? Tidak sayangkah mereka dengan generasi mereka akan datang yang akan terus dibuli dan diperbodohkan?

Bn kini sedang memperkemaskan `jentera pengundi pos' mereka dengan bantuan SPR. Semakin ramai yang akan mengundi pos maka semakin `bernyawa' Bn. Maka, timbullah cadangan bodoh, karut dan tolol agar Doktor, Jururawat, Posmen dan beberapa lagi kakitangan Kerajaan dimasukkan sebagai Pengundi Pos. Penubuhan unit Rela dan Askar Wataniah diperhebatkan di merata negeri terutamanya di Selangor, sebuah negeri terkaya yang telah hilang dari pegangan Umno. Kehilangannya amat mengaibkan Umno sehingga kini.

PR harus fokus kepada penghuni Felda serta pengundi-pengundi pos ini. Tentukan mereka tidak akan dapat ditipu oleh kuncu-kuncu Najib. Najib sedar jika sekali Bn hilang kuasa, maka sampai kiamat pun Bn tidak akan kembali berkuasa. Lebih parah lagi, segala tingkah laku pemimpin Umno/Bn sewaktu berkuasa dahulu akan diadili dan dihukum. Ketika itu, baru rakyat sedar siapa Najib, siapa Rosmah dan kuncu-kuncunya. Itulah yang paling mereka takut jika hilang kuasa./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan