RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 26 Januari 2011

MACAM-MACAM ALASAN BILA AJAK BERDEBAT

Oleh: WFAUZDIN NS

AHMAD Maslan masih mempertahankan dirinya dari digelar sebagai bacul dan penakut. Apabila ANAK mencabarnya debat dalam isu Felda, Ahmad Maslan putar belit minta adakan dialog. Katanya, "Berdebat selama sejam mana cukup, saya boleh beri dua hari untuk berdialog dan kita mempunyai semua jawapan kepada 20 perkara tersebut," (Malaysiakini).

Bukankah ANAK pernah hantar surat untuk berdialog secara terbuka dahulu? Mengapa tidak mahu berdialog secara terbuka? Kalau debat terbuka pun takut, dialog terbuka pun tidak berani, ini bermakna ada sesuatu yang mahu disembunyikan.

Sampai bila Maslan mahu tipu Peneroka? Sampai bila mahu sembunyikan salah laku diu dalam pengurusan Felda? Jika telus dan benar, mengapa perlu takut berdepan dengan Peneroka melalui debat atau dialog terbuka? Sekurang-kurangnya Maslan boleh dapat kredit kerana berani berdebat, tidak seperti Najib yang penakut itu.

Jadi, alasan masa tidak cukup untuk berdebat adalah satu alasan paling bodoh. Kalau benar sekalipun masa tidak cukup satu jam, boleh minta dua jam atau secara berperingkat dan bersiri, asalkan debat boleh berjalan. Jangan cari alasan yang manusia cerdik tidak boleh terima. Paling senang, katakan saja bahawa Umno memang takut untuk berdebat di dalam apa jua isu./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan