RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 4 Mac 2011

KERETA ANWAR DIKEPUNG DAN DIBALING BATU, APA KOMEN `SI LEMBAM'?

Oleh: WFAUZDIN NS

MUHYIDDIN secara terang-terangan merestui tindakan tidak bertamaddun beberapa kumpulan yang mengkasari DS Anwar yang berkunjung ke Felda Jengka 22 pada Khamis malam lepas. Kereta yang dinaiki oleh DS Anwar dikepung dan dibaling batu oleh sekumpulan `monyet' upahan.

Apa kata Muhyiddin selaku PM 1 Malaysia? Beliau memberi komen seperti orang bodoh iaitu katanya, "Insiden Datuk Seri Anwar Ibrahim dikasari di kawasan Felda di Kerdau mungkin disebabkan penduduk kawasan itu menyampah dengannya.

NONE"Itu (terjadi) kalau orang Felda tak boleh menerima Anwar. Kerana itu kampung mereka sendiri, itu hak merekalah," kata Muhyddin yang juga timbalan presiden Umno.

"Mungkin kerana mereka dah menyampah, (dan) tidak hendak dengar lagi cerita karut-marut dan berdosa lagi. Jadi lebih baik (Anwar) jangan masuk."
(Malaysiakini)

Itukah komen dari seorang PM? Bayangkan jika Muhyiddin bertandang ke Kalantan, Selangor atau P.Pinang yang ramai orang tidak suka kepadanya maka beliau dilakukan sedemikian? Agak-agaknya apa komen beliau? Agak-agaknya pihak polis akan buat apa? Mesti kecoh Utusan Meloya dan TV 3 suku akan ulas macam lalat hurung tahi.

NONEDilaporkan sekitar tapak ceramah ditabur dengan paku dan beberapa kenderaan mengalami kerosakan. Ini kerja bangsat dan bacul oleh puak yang tidak beragama dan tidak bermoral. Pemimpin yang merestui puak ini pun setaraf dengan mereka juga.

Satu kelemahan di pihak kita ialah kita mungkin tidak mempunyai satu Unit yang mampu mengawal pimpinan kita. Jika ada pun, kita mungkin tidak merancang serapi mungkin apakah tindakan yang boleh kita lakukan jika berlaku situasi seperti itu. Sebab itu saya ada menulis di sini betapa kita perlu wujudkan Unit Gerak Jihad. Tidak mustahil suatu hari nanti kita hanya mampu melihat Tuan Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi dibaling batu atau diludah oleh `monyet-monyet' upahan Apco itu.

Ini satu pengajaran buat kita yang sering lalai atau tidak peka dengan aspek keselamatan pimpinan dan para penyokong kita. Bagaimana mungkin puak mereka boleh datang ke tapak ceramah kita dengan melakukan kerja menabur paku-paku di serata tempat? Mana mungkin kenderaan yang membawa pimpinan kita tidak dikawal serapi mungkin? Kita mahu harapkan kawalan pihak Polis semata-mata?/wfauzdin.blogspot.com

9 ulasan:

  1. TERUSKAN LAH BUDAYA SAMSENG TU UMNOAPCO... JGN POLITIK BALAS DENDAM TERJADI SUDAHLAH.. INGAT HUKUM KARMA PASTI DTG... AWAS UMNOAPCO.. HANYA MELAYU BERJIWA HAMBA AJE SOKONG UMNOAPCO...

    BalasPadam
  2. KERJA-KERJA ALA ZIONIS OLEH PARTI SEKUTU APCO DAN ARUS JAHALIAH !

    BalasPadam
  3. serius mmg ala2 zionis...inilah didikan apco!!!

    BalasPadam
  4. kerja orang yg tak bertamadun jahiliah dan bacul.........wekkkk!!!!!

    BalasPadam
  5. Benar, kita mesti lebih bersedia. Teruskan dgn sabar monyet monyet umnoapco tu bukan ada apa apa pun dapat upah sekeping roti canai aje kat kedai mamak menjerit-jerit lah mereka. Harga diri dan maruah mereka hanya sepuluh sen aje. Mereka bersahut sahutan dengan mencarut dan maki hamun macam penghuni dalam neraka.

    BalasPadam
  6. Orang jahil dan tak bertemadun yang diajar oleh umnoapco kepada pengikutnya.Diajar dengan wang upahan untuk melakukan perbuatan yang tak bermaruah.Bagi mereka perbuatan mereka ini dihalalkan oleh pepuak umnoapco.Bagi mereka harga diri tak perlu janji ada duit.....

    BalasPadam
  7. Itu memang ajaran parti UMNO-APCO. Pemimpin umno majoritinya perasuah. Mana mungkin anak-anak cucu cicit perasuah menjadi orang beragama.UMNO memang penyembah Yahudi, confirm. APCO yahudi tidur lena.

    BalasPadam
  8. kita serang saja umnongok ni...belasah umno ini di ibaratkan kita membelasah yahudi laknattullah... dan islam akan tertegak di bumi malaysia yg tercinta ini selagi umno ini yg perintah jgn harap islam akan subur di malaysia.

    BalasPadam
  9. tak ada pulak org umno nyampuk kat cni

    BalasPadam