RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 11 April 2011

EZAM SESUMPAH IKUT PUNGGUNG AZMIN ?

Oleh: WFAUZDIN NS

KEHADIRAN Timbalan Presiden PKR, YB Azmin Ali ke program ceramah di Kg Boyan di Dun Pantai Damai, Sarawak malam tadi disambut oleh `kumpulan sesumpah' diketuai oleh Ezam raja sesumpah. Sukar untuk menemukan Azmin dan Ezam sesumpah di dalam program yang serentak, tapi kali ini puak mereka terpaksa mengerah Ezam sesumpah ke sana kerana tidak mahu Senator itu makan gaji buta.

Alhamdulillah, ceramah oleh Azmin di kawasan tersebut mendapat sambutan luar biasa dan di luar jangkaan MP Gombak berkenaan. Meskipun diganggu oleh `salakan' dari raja sesumpah yang tidak habis-habis menjaja cerita basinya, namun di Sarawak modal raja sesumpah tidak laku. Seperti biasa Ezam sesumpah menyebut nama DS Anwar kerana tanpa nama DS Anwar apa lagi isu yang boleh Ezam sesumpah mahu perkatakan? Isu rasuah? Isu kemiskinan rakyat di Sarawak? Isu kenaikan harga barang? Mustahil Ezam sesumpah mahu cerita pasal kekayaan KM Sarawak dan kaum kerabatnya.

Berbeza dengan Azmin, beliau lebih menekankan soal hidup rakyat di Sarawak. Salakan dari Ezam sesumpah tidak dipedulikan oleh Azmin kerana perlu apa beliau hairan dengan fitnah raja sesumpah itu kerana beliau telah lali dengan fitnah malah oleh adik kandungnya sendiri. Ini kan pula Ezam sesumpah yang Azmin pun tahu datang ke Sarawak hanya untuk menunjukkan kepada Najib bahawa beliau tidak makan gaji buta sebagai Senator lantikan itu.

Jika betul Ezam sesumpah mahu berdepan dengan Azmin secara anak jantan, Ezam sesumpah boleh masuk bertanding di dalam PRU ke 13 nanti dan menentang Azmin samada di Dun atau Parlimen. Masalahnya, awal-awal lagi raja sesumpah ini sudah `surrender' tidak berhajat mahu bertanding di dalam pilihanraya. Adakah memang benar Ezam sesumpah tidak mahu bertanding atau pun sedar bahawa pemimpin Umno di Selangor tidak akan memberikan laluan buat beliau menjadi calon? Atau, Ezam sesumpah sendiri lebih suka terus menjadi Senator tidak perlu bertanding? Anak jantankah namanya itu?

Tahniah, buat Azmin yang dapat menarik ramai pendengar di dalam ceramahnya di Kg Boyan bagi menyokong calon PR Hj Wan Zainal Abidin Wan Sanusi. Buat Ezam sesumpah, di masa akan datang anda perlu membawa lagi M.Daud Kilau untuk menarik pendengar seperti yang dilakukan di PRK Kerdau baru-baru ini. /wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. ezam sesumpah???

    sapa malaon ni...

    aku mcm pernah jumpa...tapi di mana yaa???...

    kah kah kah kah kah kah ...

    BalasPadam