RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 29 Oktober 2019

BENARKAH RAMASAMY DAN RONNIE LIU SAHAJA YANG MAHU ANWAR JADI PM SECEPAT MUNGKIN? JAWAPAN UNTUK ROSLAN SMS

Roslan SMS menulis, dia kata TKM P.Pinang, Ramasamy dan Ronnie Liu tidak sabar untuk menanti Anwar jadi PM menggantikan Tun M.

Rupanya si Roslan ni terlalu jauh ketinggalan keretapi. Semua tahu, majoriti rakyat Malaysia sedang menanti giliran Anwar jadi PM ke 8. Majoriti rakyat Malaysia menolak Umno/Bn dan Pas di dalam PRU14 yang lalu, salah satunya adalah kerana di dalam Manifesto PH disebut tentang pembebasan Anwar dari penjara dan menentukan kedudukan politik Anwar di dalam haraki kepimpinan negara sekiranya PH membentuk kerajaan. Ertinya, bukan Ramasamy dan Ronnie Liu sahaja yang mahu melihat Anwar jadi PM.

Kita mahu tanya Roslan pula, siapa mahu Najib, Zahid atau Hadi Awang jadi PM? Hanya golongan penyokong Kleptokrasi dan walaun tegar saja yang mahu. Hadi sendiri tidak mahu jadi PM sebab dia tahu dia tidak layak jadi PM kerana jadi MB Terengganu pun dapat sepenggal saja. Tidak pelik jika dulu Hadi sokong Ku Li jadi PM dan sekarang dia sokong Tun M jadi PM hingga PRU15. Dia hanya mahu jadi "King Maker" saja, itu pun dia gagal. Bila bersama Umno, Hadi tidak mampu jadi King, dia cuma jadi balaci saja.

Rakyat menanti Anwar mengambil alih PM dari Tun M pada pertengahan tahun hadapan. Umno, Pas sudah tentu tidak gembira dengan berita ini kerana mereka tahu kehebatan dan ketokohan Anwar Ibrahim. Hebatnya Anwar lah maka beliau diangkat dan dipilih oleh Presiden Pas dahulu, Almarhum Us Fadzil Noor sebagai calon PM sekiranya Barisan Alternatif (BA) berjaya menjadi kerajaan ketika itu. Sewaktu Anwar jadi Presiden ABIM, Almarhum adalah timbalannya dan Hadi terus berada di bawah ketiak Anwar dari dulu lagi. Najib dan Zahid Hamidi pun tahu Anwar tidak boleh dibiarkan jadi PM sekiranya Umno mahu hidup lebih lama. Najib dan Zahid sedar, sewaktu mereka berada di dalam Umno, banyak kali Anwar waktu itu membantu kerjaya politik mereka berdua. Pengaruh Anwar di dalam.Umno banyak membantu kedua-dua tokoh kleptokrasi ini. Kerana itu, tidak pelik Umno amat bimbang jika Anwar pimpin negara ini.

Akhir sekali, yang tidak mahu menyaksikan Anwar naik sebagai PM adalah geng-geng semburit. Mereka tahu untung nasib mereka sekiranya Anwar menjadi PM. Waktu ini, mereka masih berharap lindungan di bawah ketiak Tun M.

Tiada ulasan:

Catat Komen