RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Selasa, 9 Februari 2010

ANCAMAN BUNUH - SAIFUL TIDAK LAPOR PADA NAJIB TERUS KE?

Oleh: WFAUZDIN NS

AKU terkejut juga bila dengar khabar ada yang tergamak kirim email ancaman bunuh kepada budak yang kena liwat tu. Samada kita setuju atau tidak dengan budak muda tu, mengapa perlu kita ancam keselamatan beliau. Beliau mungkin sudah teruk menderita sebelum, diliwat serta tidak buang air besar dua hari selepas kena liwat. Itu katanya sendiri kat mahkamah. Jadi, jangan kita bebankan dia dengan ugutan jenayah seperti itu. Lagi pun, bukan anak jantan kita kalau kita mengancam beliau yang juga `anak jantan' walaupun beliau kelihatan `slow and steady'.

Aku samasekali tidak setuju jika sesiapa yang melakukan kerja jenayah ugut seperti itu. Samada ugutan itu berbentuk gurauan atau serius, ianya amat salah di sisi undang-undang. Apa pun tahniah aku ucapkan kepada budak muda `mangsa diliwat orang tua' itu kerana sepantas kilat melaporkan kepada pihak Polis. Laporan itu dibuat kerana beliau bimbang akan keselamatan diri dan keluarganya, katanya. Aku ucapkan syabas kerana budak muda ini tidak menunggu `dua hari' atau pendamkan sahaja ancaman itu sebelum membuat laporan Polis. Cuma, alangkah baik dan lebih berkesan lagi jika budak muda ini terus berjumpa Najib untuk menceritakan bahawa beliau diancam bunuh. Kes bunuh ini lebih besar dari kes liwat, jadi wajar juga kalau budak muda ini berjumpa Najib, bukan?

Tahniah, Saiful kerana cepat bertindak. Mudah-mudahan orang yang membuat ugutan jahat itu dapat diberkas. Ancaman bunuh bukan main-main. Sama juga dengan orang yang suka buat `fitnah' kerana bukankah `fitnah' itu lebih teruk dari membunuh?/Kembali ke laman asal di sini.

5 ulasan:

  1. can i fcuk u today? Hahahaha....

    BalasPadam
  2. Bengong si saiful ni.. wat aper lapor kt polis.. kan lebih baik dia lari je kt kedutaan turki, lg selamat.

    BalasPadam
  3. si fool ni bimbang dia mati dulu sebelum di isytiharkan menang kes lewat nya tu....

    BalasPadam
  4. mau takut nak berak lg sipool ni...g jamban mau mintak org temankan...maklumler dah kena ugut...aku pn takut...

    BalasPadam
  5. Anwar: Can i fu*k U today?
    Sepol: No
    Anwar: WHAT?
    Maka, Sepol g lap badan, pakai towel terus serah bontot...wakakaka..
    Masa anak aku kena demam panas dulu, puas bini aku pegang badan dan tangan dia masa aku nk masukkan ubat kat bontot dia...anak aku melawan..gerak2..susah aku nk masukkan ubat tu...
    Tapi...Sepol? Senang2 jer masukkan? Siap buh KY Jelly lagi...sapu2 keliling...Tak lawan ke Epol woi???

    Hahahaha...awal2 lg skrip kantoi...

    BalasPadam