RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 17 Disember 2010

`TAHI BABI' DI KEPALA NAZRI

Oleh: WFAUZDIN NS

MEMETIK kenyataan Nazri di Malaysiakini berkaitan penggantungan beberapa MP dari PR, "“Ini adalah kedaulatan Parlimen dan supremasi Parlimen. Ada tahi lembu di kepala mereka. “Saya beri jaminan jika, ini dibawa ke mahkamah, ia akan ditolak. Undang-undang apa yang Karpal (Singh) belajar? Beliau adalah peguam kelas ketiga,” kata Nazri sambil ketawa. Karpal sebelum ini berkata tindakan akan diambil ke atas Pandikar kerana menyalah-gunakan kuasa meluluskan usul menggantung Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan tiga ahli parlimen yang lain, termasuk dirinya selama enam bulan." (Malaysiakini).

Memang sungguh betapa di atas kepala Nazri yang botak itu ada `tahi babi'. Beliau sanggup berbuat apa sahaja asalkan dilihat mengampu Najib habis-habisan. Lebih hebat lagi apabila dilihat tunduk kepada APCO yang mengakibatkan DS Anwar juga akan digantung 6 bulan.

Apabila beliau menyebut mahkamah tiada kuasa apa yang berlaku di dalam Dewan, kepala beliau yang di atas ada `tahi babi' terlupa apa yang terjadi di Perak. Peristiwa di Dun Perak sebelum ini berlanjutan begitu lama dibicarakan di Mahkamah. Apa beza Dun Perak dengan Parlimen? Sewaktu hal ehwal dalam Dun dibawa ke Mahkamah, di mana suara Nazri?

Betapa dungunya Menteri seekor ini di dalam membuat kenyataan. Patut pun beliau berada di tahap itu juga di dalam karier politiknya walaupun beliau orang lama di dalam Umno. Beliau tiada pemikiran yang matang jauh sekali bijak. Beliau cukup dikenali sebagai ahli politik yang akan makan apa sahaja yang disuapkan oleh tuannya hatta bangkai sekali pun. Jika beliau mendakwa Karpal Singh adalah Peguam Kelas 3, beliau sendiri patut sedar bahawa beliau juga adalah Menteri yang langsung tiada kelas./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. Tahi babi busuk tu, berapa hari tak hilang baunya.

    BalasPadam
  2. mamat kepala dogol ni sebenarnye mamat sondol betina tu sebab atas kepla dia bukan ade tahi babi tapi kepala tai!!!

    BalasPadam