RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 1 November 2010

KESILAPAN KEMASUKAN DATA - SAIFUDDIN NAFI KEPUTUSAN TIDAK TELUS

Kesilapan Teknikal Dikenalpasti Punca Kekeliruan : Saifuddin Nasution
01/11/2010


PETALING JAYA 1 NOV : Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Saifuddin Nasution mengakui kesilapan teknikal menjadi punca menyebabkan orang ramai keliru dengan keputusan awal Pemilihan Pimpinan Pusat PKR hari ini.

Sebelum ini, Datuk Zaid Ibrahim dikatakan mendahului dengan 3683 undi berbanding Azmin yang mendapat 3051 undi. Bagaimanapun keputusan rasmi yang dikeluarkan hari ini menunjukkan Zaid hanya mendapat 2529 undi. " Keputusan diperolehi ikut cara ini dan panggilan telefon yang diperolehi daripada pengawas. Jadi bila kita lakukan semakan balik kita dapati kesilapan dari sudut panggilan pengawas dan dimasukkan pada kiraan.. Jadi bila itu disedari , saya lakukan kembali semakan berdasarkan angka rasmi dan pengesahan dari pengawas sendiri," jelas beliau dalam sidang media di Ibu Pejabat Keadilan di sini.

Saifuddin turut meminta pihak media mendapat maklumat daripada sidang media mingguan beliau yang mengumpulkan data rasmi dari semua cabang. Ulas Saifuddin lagi."Kalau tanya kem calon A, dia akan kata begini dan kalau tanya kem calon B dia akan kata keputusan begini. Mereka juga hubungi bilik gerakan dan ada rangkaian sendiri, "

Beliau turut mengakui kesilapan itu bagaimanapun menolak sebarang pertikaian dan tuduhan tidak telus daripada parti itu bagi memenangkan calon tertentu. "Saya tolak disparensi, sebab itu saya buat sidang akhbar untuk bercakap keputusan semasa dan semua sumber yang diumumkan untuk mengurangkan spekulasi," kata beliau./TVNews

1 ulasan:

  1. Salam bro,

    LAMAN WEB DAN BLOG TERKINI PRK PARLIMEN BATU SAPI DAN DUN GALAS
    http://malaysiansearch.com

    BalasPadam