TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Sabtu, 4 Julai 2009

LUAHAN DARI PENYOKONG BAWAHAN YANG SETIA

by jebat

Salam untuk semua,

Kita di dalam Pakatan Rakyat baru je setahun jagung dan sebelum ni dah cuba berbagai cara gabungan. Ape tujuan gabungan itu tak lain tak bukan hanya satu kan. "Hapuskan kezaliman BN". Ingat pepatah orang tua kat Malaysia ni dulu, "Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri". Kita dalam barisan pakatan ni pun boleh cuba memahami dan cuba mempraktikkan peribahasa lama ni...

Dalam saf kepimpinan Pakatan sekarang, kita dapat lihat pelbagai golongan dan nampaknya mantap untuk mentadbir Malaysia KU tercinta ini selepas PRU 13 nanti. Tak lama lagi dah. Dlm tempoh 3 tahun mendatang ni, pelbagai cabaran, godaan serta tohmahan akan kita terima. Mana yang kuat sahaja yang mampu bertahan. Mana yang tak yakin dengan perjuangan dan boleh dibeli dengan wang ringgit dan kelabu mata maka akan terkeluar dari barisan saf kepimpinan yang ada sekarang. Ingat lagi perpatah lama bermaksud "sebatang lidi/ranting senang dipatahkan tetapi bila dikumpulkan 100 batang lidi/ranting maka amat mustahil ianya terputus." Kalau tak silap, makna permuafakatan ini diguna pakai oleh semua bangsa didunia cuma bahasa dan cara penyampaian perumpamaannya sahaja berbeza.

Sehubungan dengan itu, kami sebagai rakyat biasa ni kalau boleh tak nak melihat perpecahan sesama sendiri. Sepatutnya sebagai ahli politik tentunya mereka terdiri dari para mereka mereka yang istimewa dan ada kelebihan individu. Jangan mudah terpengaruh walaupun amat senang dipengaruhi.

Pemimpin kena berfikiran waras dan logik. Takkan hal kecil pun nak bubar pakatan. Tolong sampaikan pesan kami nie kat semua ahli politik. Kami sebagai pendokong kepimpinan sekarang amat bersabar dengan kerenah sekelian pemimpin. Dipijak, dipukul, diterajang, diISAkan dan sebagainya tak pe. Kami rela janji para pemimpin semua terselamat dan diharap akan membela kami dan keluarga & anak cucu kami dimasa mendatang. Macam mane? Gunakan lah kuasa yang telah ada dan akan ada untuk membangun kan semua rakyat Malaysia. Agihkan kekayaan Malaysia ni kepada semua rakyat tanpa mengira warna kulit dsb.

Disini kami sebagai pengikut pakatan yang setia, ingin menyarankan kepada ahli politik pakatan rakyat agar sedarkan diri & jangan melatah lagi. Teruskan permuafakatan dan ayuh bersatu merapatkan saf dan menambahkan ahli untuk menukar kepimpinan ala penjajah yang ada sekarang.... /Komen Dipetik Dari Detikdaily

Tiada ulasan:

Catat Komen