RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 2 Julai 2009

MIRIP KERAJAAN PERPADUAN? PENJELASAN PEMUDA PAS

Penjelasan Pemuda PAS

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pada jam 6 petang tadi, Dewan Pemuda PAS menafi laporan beberapa media mengenai kerjasama antara dewan itu dengan Pemuda Umno - melalui penubuhan sekretariat bersama - sewaktu menyerah surat jemputan berkenaan tengahari tadi.

Setiausahanya, Kamaruzaman Mohamad berkata sekretariat yang dicadangkan oleh Razali dan telah dijelaskan oleh Nasrudin dalam sidang akhbar tengahari tadi ialah hanya sebuah jawatankuasa teknikal bersama untuk membincangkan tarikh, masa, keanggotaan dan format wacana tersebut sahaja.

Menurutnya, wacana ilmiah tersebut adalah sambungan daripada cabaran debat yang telah dikemukakan oleh Nik Aziz kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, terhadap kesesatan perjuangan Umno.

"Jemputan wacana ini juga adalah retetan daripada cabaran debat oleh Pemuda Umno Kelantan terhadap Tuan Guru Nik Abdul Aziz atas isu yang sama," katanya.

Sehubungan itu, katanya, Dewan Pemuda PAS sedang mempertimbang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap media yang telah melaporkan secara salah mengenai isu tersebut./Malaysiakini

1 ulasan:

  1. DAP: Antara tindakan keluar pakatan dan perasaan kecewanya..

    Hari ini sahaja, terdapat dua berita berkaitan dengan DAP, satu mengenai tindakan tergesa2 DAP Perlis dan Kedah bertindak keluar daripada gabungan Pakatan Rakyat, dan yang keduanya berita yang berkisar mengenai kekecewaaan DAP terhadap saranan dan idea pemuda PAS untuk mengadakan wacana ilmiah bersama pemuda Umno demi survival Islam..

    sila baca seterusnya disini!

    http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2009/07/dap-antara-tindakan-keluar-pakatan-dan.html

    BalasPadam