RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 14 November 2010

JENAPALA...KEPALA...JENAPALA...KEPALA...AIYOOOOO!!!

Oleh: WFAUZDIN NS

TV 3 suku, dan boleh dikatakan semua media pencacailah senang cerita, memberi liputan meluas demontrasi di depan Ibu Pejabat PKR, di PJ semalam. Sumber Malaysiakini menyebut hanya lebih kurang 100 sahaja yang berhimpun dan ada sumber lain menyebut sekitar 200 orang. Demontrasi itu dikepalai oleh Jenapala. `Jenapala, kepalai'. Lebih kurang la tu.

Siapa Jenapala? Tentunya berbangsa India. Partinya apa? Diberitakan sudah lama dipecat dari PKR. Demontrasi untuk apa? Kununnya tidak puas hati dengan pemilihan kepimpinan PKR yang sedang berlangsung sekarang. Apa kena mengena dengan Jenapala yang `mengapalai' demontrasi tersebut sedangkan dia sudah lama dipecat dai PKR?

Maknanya, demontrasi itu semata-mata untuk nak kelentong TV3 suku yang bodoh bin bahlol itu. Lagi lucunya, ada beberapa orang tua yang turut serta berhimpun di situ, apabila ditanya oleh wartawan Malaysiakini apa tujuan berhimpun, mereka sendiri tidak tahu. Perhimpunan pula lebih kurang 30 minit saja. Aku rasa lagi lama kalau aku buang air besar.

Apabila TV3 suku siarkan demontrasi tersebut, terdengar pula suara entah dari mana mengarahkan supaya sepanduk diangkat untuk dirakamkan gambar di TV. Maka, budak-budak dan beberapa orang tua yang tidak tahu apa pun patuh. Apa yang aku tengok rata-rata kulit gelap. Maklumlah di`kepalai' oleh Jepala!!

Ayoo..yoo..Deyy...ini macam perhimpunan mau kasi Anwar jatuh ka? Itu Gerakan Anti Samy (GAS) lagi ribu-ribu berkumpul, Sammy pun tarak tumbang. Machaa...aiyooo...terima kasih banyak la pasal U hantar email pada saya jemput datang sana...nasib baik saya tarak datang. Kalau saya datang, aiiyooo...manyak malu woooo...Yang datang pun sama banyak itu Anwar punya Staf Opis wooo....

1 ulasan:

  1. Tuan Blog...
    TB Tiga Suku memang ulasan macamtu. TAPI lagi bingung ada Blogger-Blogger pro PR bagi entri-coverage macam turut percaya. Bingung punya Bloger. Ini suma pasal ati panass Penyokong Zaid yg PKR8bulan la katakan.
    Kepada bloger2 tu elok kumpul ramai-ramai ajak zaid tubuh parti baru la...bro.

    oleh
    banjar-dayak

    BalasPadam