RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 16 November 2010

SAHIH ZAID AKAN TINGGALKAN PKR, TAPI MAHU TUNGGU KENA HALAU DULU?

Oleh: WFAUZDIN NS

MAHU keluar atau tidak, wahai ZAID? Di dalam berita yang dilaporkan di dalam Malaysiakini semalam, Zaid dikatakan sememangnya ingin keluar dari PKR. Tetapi, beliau lebih suka jika DS Anwar pecat beliau. Apa punya orang seperti ini? Jika mahu keluar dan meluat kepada pemimpin yang ada di dalam PKR, buat lah keputusan sendiri, mengapa perlu tunggu kena pecat? Ingin raih simpati?

Bak kata Anwar, "Jika saya umumkan keluar dari PKR hari ini, esok Umno akan buat `majlis korban' awal". Saya pula berpendapat, jika Zaid umumkan keluar dari PKR hari ini, hari ini juga ramai di kalangan ahli-ahli PKR akan `gantung pisang' dan buat kenduri besar. Di dalam kenyataanya, beliau meluat dengan Anwar kerana Anwar adalah perosak kepada PKR. Tidak mengapa lah Zaid berkata begitu kerana beliau baru `sehari dua' berada di dalam PKR. Mungkin beliau sangka Anwar baru seminggu memimpin PKR.

Semasa Pilihanraya Umum Ke 12 yang lalu, PKR bangkit dari satu kerusi Parlimen dan merampas beberapa kerusi dari Umno/Bn sehingga berjaya menawan Selangor. Ketika itu kebangkitan PKR mengejutkan Umno. Mungkin Zaid ingat waktu itu Anwar tiada di dalam PKR lagi. Apabila Zaid masuk PKR, dia merasa Anwar pun baru masuk sepertinya dan sebab itulah dia mendakwa Anwar perosak PKR. Siapa perosak sebenarnya?

Saya hairan mengapa Zaid yang kununnya berprinsip dan berani, begitu takut untuk buat keputusan yang beliau sendiri yakin dengan keputusannya. Beliau yakin PKR telah dirosakkan oleh Anwar dan beliau mengakui akan keluar dari PKR, mengapa tidak keluar sekarang? Mengapa perlu menunggu parti menghalaunya?

Kita masuk rumah orang, dilayan dengan baik, diberi tidur di bilik istimewa, diterima sebagai ahli keluarga tuan rumah, kemudiannya kita `berak' merata-rata di dalam rumah tersebut. Kita maki hamun tuan rumah, dan saban hari kita menjerit-jerit menyebut untuk lari dari rumah berkenaan, mengapa kita perlu tunggu sampai tuan rumah halau kita? Itu kerja orang gila. Hanya orang gila sahaja yang kita perlu panggil Polis untuk menghalaunya keluar dari rumah kita. Masakan Zaid sudah gila?/wfauzdin.blogspot.com

2 ulasan:

  1. Tuan blog...
    Saya sangat-sangat suka baca la entri ini. Tang berak merata-rata....Kah kah apa la jenis si zaid ni ye....eh eh eh

    Utuh

    BalasPadam
  2. orang bodoh pun boleh menilai siapa yg merosakkan PKR, zaid atau DSAI. Yang hairannya firaun besar tak boleh menilai... dia pula cuba membodohkan rakyat malaysia.

    BalasPadam