RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Jumaat, 19 November 2010

ANALISIS ASTRO AWANI - ZAID MERAPU SAMPAI LUPA BANYAK PERKARA

Oleh: WFAUZDIN NS

BERBELIT lagi lidah Zaid di dalam rancangan Analisis Astro Awani semalam. Beliau menyatakan tiada perancangan menubuhkan parti baru. Betul ke tiada perancangan? Bukankah kita disajikan di dalam kebanyakan media termasuk media yang semakin disukai oleh Zaid sendiri melaporkan Zaid akan menubuhkan parti baru? Jika berita itu tidak benar, selaku orang yang mempunyai Syarikat Guaman ternama, Zaid mesti menyaman media berkenaan.

Beliau juga berbohong apabila menyebut SUA PKR, Saifuddin Nasation akan mendedahkan kemudian parti baru yang bakal ditubuhkan oleh Zaid nanti. Apa yang Saifuddin katakan adalah beliau tahu ada parti yang telah pun disusun organisasinya tetapi beliau tidak mahu menyebut parti berkenaan. Bukan Saifuddin berkata akan dedahkan kemudian. Zaid masih berbohong.

Jika benar sekali pun Saifuddin ada berkata seperti yang Zaid dakwa itu, mengapa kali ini Zaid mahukan bukti dari Saifuddin? Di mana bukti beliau mendakwa pemilihan di dalam PKR adalah satu penipuan dan telah diatur?

Sekurang-kurangnya Sdr Mustafa Kamil berani membawa memorandum dan berjumpa berdepan dengan Presiden PKR serta JPP, mengapa Zaid tidak mahu berbuat sedemikian? Jadi, jangan salahkan orang lain jika orang menggelarnya sebagai pengecut.

Beliau turut menyebut di dalam rancangan tersebut, beliau berada di dalam Umno dan tidak pernah digantung. Benarkah? Siapakah yang digantung oleh Umno akibat politik wang dahulu? Sepanjang rancangan di Astro tersebut, tiada `point' langsung untuk Zaid sabitkan PKR tidak demokratik. Seandainya Astro berani menjemput pula DS Anwar atau Presiden PKR atau Ketua JPP sendiri untuk ditemubual selepas ini, sudah pasti Zaid akan di`telanjang'kan. Tetapi, sudah menjadi kelaziman media yang ada, hanya cerita dari mulut Zaid disiarkan dan pihak yang dituduh oleh Zaid tidak akan diberi peluang untuk menjawab.

Kenyataan Zaid bahawa kita mesti jujur dan bercakap benar, sebenarnya menimpa ke atas wajahnya sendiri. Tidakkah Zaid seawal masuk PKR, berulangkali menyebut tidak mahu merebut jawatan tinggi di dalam parti. Akhirnya? Dengan berbagai syarat dikemukakan, Zaid masuk juga bertanding. Sekejap diletakkan syarat ke atas TS Khalid Ibrahim, kemudian bertukar syarat kepada Nurul Izzah. Itu yang dimaksudkan jujur oleh Zaid?

Sebenarnya, Zaid sudah merasakan saat beliau menjadi Almarhum `Ghafar Baba' sudah tiba. Bukan orang lain yang menjadikannya begitu, tetapi beliau sendiri kerana kerakusan dan ego beliau yang tidak boleh dipadamkan. Elok sahaja Zaid tubuhkan parti baru dan jika boleh jangan menggunakan nama `Keadilan' kerana inginkan berkat nama itu. Binalah kekuatan sendiri untuk berjuang bukan dengan cara menumpang tuah./wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. Sampai bersih berkilat jubor anwar & azmin kau jilat... kah kah kah...

    BalasPadam