RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 19 Julai 2010

KERAJAAN UMNO/BN ATAU KERAJAAN 1M, KINI CUKUP SEMPUT DAN AMAT TERDESAK.


Ini terbukti .....

Apabila dana dan rizab negara semakin kempis. Inflasi meningkat dan kegawatan ekonomi bertambah parah. Dana Felda makin susut, pendapatan Petronas menguncup. Semuanya ini disebabkan ....

i) Kerajaan UMNO/BN sangat lemah dan tak ngeti mentadbir.

ii) Kebanyakan menterinya bodoh sombong dan lembab, tetapi sangat cekap dalam bab-bab mengaut keuntungan untuk poket sendiri dan kroni.

iii) Allah murka kerana kebanyakan pemimpin atau menteri-menteri UMNO bersifat hipokrit dan menafiq, sanggup mengadai agama demi kuasa.

iv) Allah murka kerana semua ulamak-ulamak UMNO terutama yang dilantik dalam kerajaan telah menjadi bisu, tak berani bersuara menentang kemungkaran kerajaan UMNO/BN demi kedudukan, wang dan pangkat.

V) Allah murka kerana pemimpin-pemimpion UMNO tamak haloba, suka berbelanja secara mewah dan membazir serta lupakan rakyat yang menderita.

KINI BALASAN ALLAH TELAH PUN DI DEPAN MATA. APA LAGI YANG DAPAT DISEMBUNYIKAN OLEH UMNO/BN?? BANGKAI GAJAH MEMANG TAK BOLEH DITUTUP DENGAN NYIRU !

Maka mahu tak mahu dengan rasa segan, dan buat-buat berani bercampor takut, Najib terpaksa mengumumkannya diluar sidang parleman tanpa dibentangkan. Semua ahli pembangkang terkedu dan termangu. Nah! Alangkah zalimnya kerajaan Najib (Kerajaan 1 M).

Rakyat dihadiahkan kenaikan harga barang untuk menyambut Ramadhan dan Syawal tahun ni. Dan dengan rasminya naiklah harga petrol, disel, gas dan gula bermula tengah malam tadi (16 July 2010). Tak mustahil harga barang-barang lain akan turut naik.. sama-sama kita tengok!

Ya Allah ! apalah malangnya nasib rakyat Malaysia.

Petrol RON 95 – naik 5sen ke RM1.85 seliter.
Diesel – naik ke RM1.75 seliter.
Gula – naik 25sen ke RM1.70 sekilogram
Gas LPG – naik 10sen ke RM1.85 sekilogram

Berikut adalah harga baru gas:

Tong 14KG - dari RM24.50 kepada RM25.90 (naik RM1.40)
Tong 12KG - dari RM21.00 kepada RM22.20 (naik RM1.20)
Tong 10KG - dari RM17.50 kepada RM18.50 (naik RM1.00)

Penulis : Rahimothman .. 16/7/10 (melalui email)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan