RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 19 Julai 2010

`KELDAI SYED' CHERAS SEKALI LAGI TUNJUK BODOHNYA

Oleh: WFAUZDIN NS

TIDAK semena-mena `Keldai Syed' dari Cheras ini bersuara. Ketua Umno Bahagian Cheras, Syed Ali Al Habshe mendakwa kununnya DS Anwar `menkambing hitamkan' MB Selangor berkaitan isu pasir di Selangor. Hujah bodohnya adalah kerana DS Anwar mahu lihat Tan Sri Khalid tumbang dan naiklah YB Azmin. Mudah hujah beliau, bukan? Baca di sini.

Sudah lama beliau tidak bersuara dan menunjukkan kebebalan. Saya rasa hujah `kaldai syed' ini bukan sahaja tidak masuk akal oleh orang-orang berakal dari PR, malah diketawakan juga oleh orang-orang tidak berakal yang bersama parti `keldai syed' ini.

Bijak kah DS Anwar mahu mencipta isu yang sebenarnya tiada isu itu untuk menjatuhkan Tan Sri Khalid semata-mata untuk menaikkan YB Azmin? Isu pasir di Selangor itu sebenarnya sudah lama semenjak Umno mentadbir Selangor. Siapa pula `kambing hitam' sewaktu itu? Khir Toyo kah? Isu pasir tersebut terus ditangani oleh Tan Sri Khalid umpama `mencuci najis' yang ditinggalkan oleh Umno. Jadi, apa kena mengena pula dengan DS Anwar? Isu pasir tersebut mula menjelma ketika PR memerintahkah? Atau `keldai syed' Cheras ini tidak tahu apa-apa sewaktu zaman Khir Toyo?

Kesihan juga melihat `keldai syed' Cheras ini merepek tidak tentu hala. Jika mahu bodek pemimpin pun biarlah nampak cerdik sedikit. Jangan main cakap sahaja nanti ditertawakan orang. Baca dahulu sejarah pasir di Selangor, kemudian bandingkan sewaktu PR mengambil alih kerajaan Selangor, baru boleh buat komen. Baru dikatakan seorang Ketua Bahagian yang berakal dan bijak. /wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. Dah ramai dah sekarang ini puak-puak ni nak menjadikan diri sendiri macam lembu.....bodoh nya menjadi-jadi.

    Tanda-tanda nak hancur tu!

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Sebab suka menipu rakyatlah maka aku rasa dulu rumah dia ke pecah masuk...

    kah...kah...kah... padan muka.

    BalasPadam