RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 4 Ogos 2010

TIBA-TIBA NOH OMAR ANTI MAKSIAT DI BULAN RAMADHAN?

Oleh: WFAUZDIN NS

TIBA-TIBA pula Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Selangor, Noh Omar begitu prihatin dengan bulan Ramadhan yang bakal tiba nanti. Jika anda membaca kenyataan Noh Omar di sini, pastinya anda akan merasa bahawa inilah dia pemimpin Umno yang patutnya menjadi Presiden Umno dan juga PM kita.

Mengapa saya berkata demikian? Benar, andainya Noh Omar dipilih sebagai Presiden Umno dan menjawat jawatan PM Malaysia, sudah pasti seluruh negara kita akan `bercahaya' dengan Syiar Islam. Ini adalah kerana Umno, parti tunjang kerajaan sekarang yang pemimpinnya dan majoriti ahlinya terdiri dari orang Melayu berugama Islam, maka tiada masalah buat Umno untuk menutup semua Pusat Hiburan dan tempat perjudian di Bulan Ramadhan. Malangnya, Noh Omar bukan Presiden dan bukan PM, beliau hanya `burung belatuk' peliharaan sahaja. Oleh kerana Umno yang menjadi tunjang Kerajaan Pusat gagal untuk menutup semua pusat hiburan dan judi di bulan Ramadhan, maka Noh Omar tuding pula kepada PAS di Selangor.

Noh Omar tidak tahukah siapa tunjang pemerintahan di Selangor? PAS atau PKR? Sekiranya PAS yang menjadi tunjang pemerintah di Selangor, cabaran Noh Omar itu boleh dikira lojik walaupun masih boleh diperbahaskan. Semua orang tahu, kecuali seorang dua yang dungu seperti Noh Omar bahawa yang menjadi tunjang pemerintah di Selangor adalah PKR sebuah parti berbilang kaum dan agama, bukannya PAS. Sungguhpun begitu, PAS sedaya upaya telah banyak melakukan usahanya untuk membersihkan Kerajaan PR Selangor agar lebih hampir kepada kehendak Islam. Tidak mendapat 100 peratus kehendak PAS ditunaikan, namun jauh lebih baik pembangunan dakwah dan kemajuan Islam di Selangor jika dibandingkan dengan semasa Umno menjadi tunjang pemerintah di Selangor.

Sekarang, Umno parti Melayu Islam tunjang Kerajaan Pusat. Mengapa Noh Omar tidak mahu cadangkan perkara yang serupa kepada Najib? Takut? Alasan apa tidak mahu lakukan, sedangkan Umno tunggak pemerintah tidak seperti PAS di Selangor. Jika benar mahu melihat PAS lakukan, ayuh..!! Noh Omar tolong tarik semua orang-orang Melayu Islam di dalam Umno menyokong PAS agar PAS dapat menjadi tunggak pemerintah bukan sahaja di Selangor malahan di peringkat pusat.

Pada saya, cadangan Noh Omar itu satu lagi idea bodoh dari `Belatuk' Umno sama seperti hujahnya tentang isu pasir di Selangor. Masih ramaikah lagi orang Melayu Islam Selangor yang masih bodoh seperti `Belatuk' ini? /wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. TERIMA KASIH LAH NOH KERANA INGATKAN KAMI DIBULAN BAIK HARI BAIK NI YANG TERPAKSA MERAPAK SEMBAH DENGAN RAKAN MAJORITI SHARE KAMI DAP KHALIFAH OMAR GUANENG UNTUK MENDAPATKAN KELULUSAN ,KAMI TIDAK BOLEH BERFIKIR SENDIRI SEMUA KENA DAPAT KELULUSAN DULU DARI BROTHER KAMI DI DAP.MB KAMI SIBUK CARI DUIT RAYA KOREK PASIR UNTUK BAYAR GAJI BINI MUDANYA.

    BalasPadam