RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 24 Julai 2010

EZAM SESUMPAH KETUAI KEMPEN, KHIR TOYO MULAI GEMENTAR

Oleh: WFAUZDIN NS

SELAMAT berjuang buat Umno di Selangor. Kempen `Selamatkan Selangor' mula dilancarkan dengan raja sesumpah Senatak Ezam selaku `Badut'nya. Ini bermakna jawatan Senatak (Senator Katak) yang diberi melalui pintu belakang kepada raja sesumpah bukan percuma. Raja sesumpah perlu buktikan kebolehannya selaku `Badut' upahan Umno untuk menjatuhkan Kerajaan PR di Selangor.

Berita yang melaporkan perkembangan ini amat dinantikan kerana kita mahu melihat Senatak Ezam akan membawa bencana sekali lagi kepada Umno Selangor. Senatak upahan Najib ini dipilih mungkin kerana beliau dahulu anak didik DS Anwar, bukan kerana lain. Dari segi pengaruh jauh sekali kerana raja sesumpah tidak pernah dibuktikan berpengaruh selepas keluar dari PKR. Bahkan, semasa berada di dalam PKR pun beliau kecundang di dalam Pilihanraya di Parlimen Shah Alam. Sewaktu berada di dalam GERAK, raja sesumpah tidak berjaya di dalam objektifnya untuk menentang rasuah, bahkan beliau sendiri menyertai tim rasuah di dalam Umno.

Suara-suara menentang rasuah tidak lagi bermain di mulut raja sesumpah Ezam ini. Beliau banyak mengigau dan merapu dengan menyebut nama DS Anwar walau ke mana beliau berceramah. Mungkin kerana rindu dendam terhadap bekas bosnya itu. Peranan yang diberikan kepada raja sesumpah untuk mengetuai Kempen Selamatkan Selangor dilihat sebagai satu usaha untuk membogelkan Khir Toyo terutamanya. Raja sesumpah bukan tidak tahu pelbagai kemungkaran dan penyelewengan Khir Toyo sewaktu mentadbir Selangor. Kisah Khir Toyo ini selalu Ezam sesumpah dedahkan.

Perkembangan ini amat baik bagi PR Selangor untuk berdepan dengan juak-juak raja sesumpah. Apa yang raja sesumpah mahu canangkan nanti? Kesemuanya itu akan terpelanting ke muka Khir Toyo dan Umno Selangor. Justeru itu, PR Selangor terutamanya dari PKR Selangor bersedialah dengan segala senjata untuk berdepan dengan raja sesumpah. Tentukan peluru dari raja sesumpah akan menuju kembali kepada sasaran sebenar iaitu Khir Toyo.

Sebenarnya ini tugas berat buat raja sesumpah. Bukan mudah untuk mencari kepincangan jauh sekali penyelewengan di era Tan Sri Khalid. Mungkin ada satu dua perkara yang remeh akan dikutip oleh raja sesumpah. Manakala yang lainnya sudah pasti lagu lama yang basi akan dibawa oleh raja sesumpah. Isu ketuanan Melayu, asas bangsa, kedaulatan raja-raja Melayu dan juga isu perpaduan Melayu akan dicanang oleh Ezam sesumpah. Jika ada yang lain, mungkin sumpah keramat Senatak Ezam.

Sehubungan itu, marilah kita bersama-sama menyambut kedatangan juak-juak raja sesumpah ini ke setiap penjuru bumi Selangor. PR Selangor sudah pasti akan menyediakan kumpulan yang bersedia untuk menyambut kedatangan gerombolan murahan Umno ini. Gerombolan murahan yang diketuai oleh raja sesumpah, di samping Lokman Adam yang pernah bersumpah di Masjid menuduh Ezam memakan duit parti suatu ketika dahulu, dan juga Zahid Md Arip yang pernah mencarut menyebut `hak' ibunya sendiri apabila memaki Tuan Guru Nik Aziz. Inilah muka-muka yang akan memperhambakan diri kepada Najib.

Kita amat yakin bahawa PR Selangor secara gandingan mantap PKR, PAS dan DAP cukup bersedia untuk menyambut kehadiran mereka. Kita telah maklum apa yang akan dimainkan oleh mereka nanti, dan tentukan kesemuanya akan terpalit ke muka mereka semula. Yang pasti, Khir Toyo amat takut dengan perkembangan ini. /wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. salam....khusus rakyat selangor.....pengundi-pengundi selangor....

    Adakah ianya kempen "SELAMATKAN SELANGOR" atau kempen " SELAMATKAN UMNO SELANGOR"?

    Sama-sama kita tunggu dan lihat...sapa yang kena....

    BalasPadam