TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

RADIO KOBAT FM

Khamis, 20 Jun 2019

NAIB KETUA AMK DESAK PECAT HAZIQ HANYA KERANA HAZIQ MELIWAT SEORANG DIRI?

Haziq buat akuan memang dia di dalam video tersebut. Dia juga sebut nama Azmin.

Apakah Haziq bercakap benar bahawa memang dia dan Azmin di dalam bilik hotel tersebut? Tiada siapa boleh pastikan kebenarannya. Tapi Haziq telah mengaku.

Azmin pula menafikan. Maka, kalau Naib Ketua AMK, Nazree Yunus dan Zuraida kata Haziq patut dipecat kerana melakukan perbuatan liwat yang beliau sendiri mengaku, kita mahu bertanya Haziq melakukannya dengan siapa? Meliwat seorang diri? Dengan Azmin? Bukankah Azmin menafikannya?

Kalau Haziq dipecat kerana mengaku dirinya terlibat di dalam video tersebut, kita kena juga siasat siapa pasangannya sebelum kita mahu hukum Haziq. Kalau kita percaya pengakuan Haziq itu bulat-bulat, ertinya kita percaya Azmin adalah pasangannya. Ini tidak adil buat Azmin.

Mana mungkin kita boleh dakwa seseorang itu berjudi, kalau hanya seorang berjaya dicekup? Judi boleh berlaku sekurang-kurangnya dua orang. Liwat juga tidak berlaku bersendirian.

Mengapa Nazree Yunus dan Zuraida tidak sabar-sabar menanti siasatan pihak polis? Sepatutnya Nazree Yunus atau Zuraida desak Azmin saman Haziq kerana Haziq babitkan namanya di dalam pengakuan beliau, bukannya mahu parti pecat Haziq sedangkan pasangannya pun masih tidak diketahui?

Apakah Nazree Yunus dan Zuraida sebenarnya tahu siapa pasangan Haziq?