TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 4 Mei 2013

BULATKAN TEKAD, FOKUS TUMBANGKAN REJIM

MASA untuk lakukan perubahan.  Terima kasih kepada semua petugas dan penyokong yang telah banyak mengorbankan masa, tenaga dan wang ringgit untuk memperbaiki segala kerosakan di dalam negara ini.

Esok 05 Mei 2013, InsyaAllah, kita bakal menyaksikan keberanian rakyat negara ini untuk melakukan perubahan.  Rakyat bukan tidak suka kepada Br1M, tetapi rakyat mahu kehidupan mereka lebih baik dengan kos sara hidup yang tidak menekan, justeru itu bagi mereka umpan BR1M hanya sekadar untuk dua tiga hari, kemudian mereka akan menanggung kos sara hidup yang tinggi.  Kenaikan cukai melalui GST sedia menanti, saman AES yang sekarang ini ditangguhkan bakal bermula jika rakyat takut untuk menukar kerajaan.  

Tawaran pendidikan percuma dan penurunan harga minyak yang ditawarkan oleh Pakatan Rakyat akan dapat dinikmati oleh rakyat negara ini, asalkan mereka berani lakukan perubahan dengan mengundi PKR, PAS dan DAP pada pilihanraya kali ini.  Seandainya kesemua janji ini tidak dipenuhi sekiranya Pakatan Rakyat memerintah negara ini, kita bangkit beramai-ramai untuk tumbangkan kerajaan yang gagal penuhi janji mereka.

Ujian pertama untuk kerajaan baru Pakatan Rakyat bermula esok selepas pengiraan undi. Perkara pertama yang kita mahu mereka buktikan adalah perkara asas yang dijanjikan iaitu turunkan harga minyak.   Turunnya harga minyak, ertinya turunkan harga barang keperluan, bil letrik, air dan banyak lagi keperluan asas kita.  Apakah kita tidak mahu harga minyak lebih murah dan kita boleh melalui lebuhraya tanpa tol secara berperingkat-peringkat?  

Semuanya kita akan jawab esok....SELAMAT MENGUNDI! SEMOGA ALLAH TUNJUKKAN KITA JALAN YANG LURUS.....INI KALI LAH !!

Jumaat, 3 Mei 2013

BERMULA DENGAN "DUBUR' BERAKHIR PUN DENGAN "DUBUR"......

SI SEPOL bersumpah laknat lagi?  Kali ini di depan Kaabah kononnya, setahun yang lalu.  Mungkin video baru siap.  Hahahaha.....

Dulu, sewaktu beliau bersumpah laknat 'Siri Pertama', beliau lakukan di Permatang Pauh tidak sampai 24 jam menjelang hari Penamaan Calon PRK Permatang Pauh di mana DS Anwar mahu bertanding.  Kebetulan, katanya.  Hahahahaaaa.....

Mungkin tidak percaya dengan 'Sumpah Laknat' di Permatang Pauh atau pun merasakan seperti 'tidak sah' sumpahnya di Permatang Pauh, kali ini beliau kononnya bersumpah laknat 'Siri Kedua' di depan Kaabah pula, kononnya.  Hahahaha......

Kali ini Siri Kedua 'The Sumpah Laknat ReTurn" juga menjelang beberapa hari saja untuk kita semua mengundi di dalam PRU 13.  Kebetulan, katanya!!  Hahahahaaaaa....

Bapak Si Sepol juga sama gak perangainya.  Buat 'U-Turn" cantik punya menjelang PRU.  Kebetulan, katanya!!  Hahahahaaaaa....

Sudah lihat video "Sumpah Laknat Siri Dua"?  Kalau belum, eloklah lihat untuk hiburkan hati kita semua menjelang PRU.  Memang kelakar gila.  Dia rakam di tengah orang lalu-lalang di hadapan Kaabah, tetapi tidak seorang pun pandang hatta jeling dia masa rakaman video dibuat.  Bahkan, orang yang lalu belakang dia boleh melencong ke tempat lain tanpa melihat sedikit pun dia di hadapan.  Hahahaha....

Mengapa Si Sepol lebih tinggi dari semua jemaah yang lalu lalang berhampiran dia?  Bukankah orang-orang Arab ni semua tinggi-tinggi belaka?  Kalau ada yang rendah dari Sepol pun, takkan semua kot?  Paling lucu, dalam ramai-ramai yang lalu-lalang tu, tidak seorang pun yang bergesel bahu jauh sekali terlanggar Sepol yang langsung tidak bergerak sedikit pun macam patung bercakap.  Hahahaaa....

Korang lihatlah video itu dan buat kajian sikit untuk melihat betapa lemahnya pembuatan filem terbaru "Sumpah Laknat Siri Dua" yang aku rasa sudah cukup untuk kita beritahu sememangnya Umporno bermula dari "lubang dubur' dan akan berakhir di "lubang dubur" jua.......Hahahaaaaa.....

Saksikan......kehkehkehkeh...

video

Rabu, 1 Mei 2013

UNDI TENTERA AMAT MELEGAKAN

SEMALAM 30 April 2013, seluruh warga tentera telah menunaikan kewajipan mereka untuk mengundi awal bagi menentukan kerajaan yang bakal memimpin negara ini selepas PRU 13 iaitu pada 05 Mei ini nanti.

Aku tak mahu ulas suasana di tempat lain melainkan apa yang telah berlaku di Kem Batu 10, Kuantan di mana di situ terdapatnya kem tentera darat dan TUDM.  Kem tersebut berada di bawah Parlimen Pekan, kawasan yang dimenangi oleh Najib Razak pada PRU 12 yang lalu.

Pada hari mengundi semalam, aku sempat bertemu dengan beberapa orang warga tentera dan berbual panjang sebelum mereka masuk untuk mengundi.  Dari perbualan kami, amat jelas komitmen mereka untuk bersama rakyat kali ini untuk mengubah kerajaan dari Bn kepada kerajaan PR.  Terlalu bersemangatnya mereka bahkan merekalah yang paling banyak bercakap tentang isu-isu politik semasa berbanding aku.  Isu LTAT menarik perhatian kami di mana mereka teramat marah apabila wang LTAT kepunyaan mereka diserahkan kepada Ketua Wanita Umno.  

Apabila mereka memasuki Pusat Mengundi, aku berdoa agar Allah buka kan hati-hati mereka untuk bersama PR.  Alhamdulillah, keluar sahaja setiap dari mereka dari tempat membuang undi, mereka tersenyum lebar sambil mengangkat ibu jari.  Rupa-rupanya bukan sedikit yang bersemangat untuk menjatuhkan rejim tetapi mengikut kata rakan saya itu tidak kurang 70 % warga tentera condong kepada Pakatan Rakyat.

Ini amat melegakan saya.

Ahad, 28 April 2013

ANWAR PEJUANG ISLAM - CHUA SOI LEK

CHUA SOI LEK, Presiden MCA telah membantu kita memperkenalkan DS Anwar Ibrahim sebagai seorang tokoh Islam, berbeza dengan beberapa tuduhan dari kepimpinan Umporno yang setiap hari melabelkan Anwar sebagai rendah moral dan ejen Yahudi.  


Seperti yang dilaporkan di dalam Malaysiakini, Chua Soi Lek menyebut perjuangan Anwar sama seperti Pak Lah yang asyik menyebut tentang Islam dan doa.  Cuma bagi aku bezanya Pak Lah kuat tido, Anwar kuat bekerja.  Melucukan juga kenyataan Chua Soi Lek apabila beliau sebut, Najib berbeza dari Anwar kerana Najib mahir dan pakar dalam pengurusan ekonomi.  Mungkin kehebatan ekonomi itulah yang menyebabkan negara sekarang berhutang sehingga ke tahap lebih 500 bilion, satu sejarah yang amat hebat berbanding sewaktu Anwar menjadi Menteri Kewangan dahulu.  Sikap mengampu Chua Soi Lek itu jelas menunjukkan kebodohan beliau sendiri.

Selama ini pemimpin Umporno ke hulu je hilir menjaja Anwar anti Islam dan Anwar memperjuangkan dasar 'liberalisme', tapi Chua Soi Lek tidak beranggapan sedemikian.  Chua Soi Lek sedar Anwar mempunyai semangat perjuangan Islam yang tinggi.  Chua Soi Lek, Presiden MCA yang juga sekutu Umporno memang dikenali sebagai seorang pemimpin yang tidak pernah selesa dengan perjuangan Islam.  Betullah tu, mana ada 'pelakun seks' suka dengan Islam?

Kempen Bn di dalam PRU 13 kali memang nampak bercelaru sekali.  Mereka tidak sepakat walaupun untuk mencipta fitnah.  Sekejap kata Anwar anti Islam, sekejap kata Anwsr itu adalah pejuang Islam.

cukuplah tu, ini kalilah, kami akan tamatkan riwayat rejim kaki temberang selama ini.

Terdapat ralat dalam alat ini