TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Rabu, 13 November 2019

KENALI SIAPA "BOSS MU ITU"

2011 Anwar pertamakali dedahkan skandal nih di parliaman.

Dalam pada itu Najib mula berpakat untuk diamkan Anwar dengan merancang fitnah liwat 2 terhadapnya.

Makanya bangkai gajah mana mungkin bulih ditutup dengan nyiru. Terdedahlah satu persatu skandal 1MDB.

Dua kes yang saya follow up dengan dekat ialah kes SRC Najib dan kes arwah Zulfarhan. Kes Zulfarhan ini ramai pentaksub tak kisah sebab pelaku dia Melayu; kalau pelaku dia bukan melayu barulah ada #justiceforZulfarhan.

Persamaan antara kedua-dua kes ini adalah tertuduh langsung tiada rasa penyesalan atas jenayah yang telah mereka lakukan siap boleh bersuka-ria dan semacam memperolokkan undang-undang kita.

Kes Najib Razak, yang paling klasik. 7 pertuduhan SRC, 1 satu salah guna kuasa, 3 ubah wang haram dan 3 pecah amanah ke semuanya telah di buktikan ada prima facie. Inilah sebab kenapa pendakwaan terhadap DS Najib lambat, sebab mereka kena bagi bukti pertuduhan tersebut adalah tepat dan tidak ada cacat cela.

Kalau kita tengok hujah peguambela Najib, dia kata, Najib mangsa penipuan Jho Low, ingat dulu dia kata tak kenal Jho Low. Tu yang pendakwaan bawa saksi yang kata Jho Low siap minum milo ais kat rumah Najib. Lepas tu dia kata Najib tak tau duit di masukkan oleh Jho Low dalam akaun dia. Tu pendakwaan bawa saksi pegawai Ambank yang kata tuan punya akaun bank bertanggungjawab atas keluar masuk duit dalam akaun mereka dan Najib sendiri dah tandatangan bersetuju. Jadi bila dia kata dia tak tahu Jho Low masukkan duit, itu bukan alasan yang munasabah.

Yang paling kesian tengok penyokong Najib berselawat dan bertakbir jerit "malu apa bossku". Kalau yang mencuri duit tabung masjid di belasah separuh mati sebab tak mampu nak beli makanan untuk anak2, kenapa penyokong dia boleh sokong orang yang mencuri duit mereka sendiri dan angkat Najib macam dia ini larger than life?

Lepas itu trick Najib ialah MC dan cuba delay the inevitable. Dia ingat dia mempermainkan court ni hakim akan bagi favor kat dia? Silap-silap semua pertuduhan dia kena kena hukuman maksima walaupun 1st time offend, sebab Najib langgar sistem perundangan, tukar peguam negara, tukar gabenor bank negera, tukar pengarah SPRM, pecat TPM demi nak menyelamatkan diri dari penjara. Jenis Najib ni bukan sahaja tak tahu malu, malahan tak boleh pakai. Baru di tunjuk di azab dunia, semua yang di sekeliling dia sanggup di tebus demi kelangsungan hidup dari di penjara.

Kalau di akhirat bandingan dengan semua pendosa, mereka sanggup menebus dengan anak mereka sendiri.

"..orang yang berdosa suka kiranya dapat menebus dirinya dari azab hari itu dengan anak-anaknya sendiri..." Surah Maarij Ayat 11

Perlu di ingat, kesalahan yang Najib buat adalah melibatkan dana awam dan bukan dosa peribadi. Walaupun dia bakal di penjarakan, dia masih lagi berhutang kemaafan kepada rakyat sebab dia menyamun harta rakyat dan pecah amanah.

Najib sepatutnya insaf dan bertaubat tapi dalam masa kes SRC yang prima facie ini pun, dia masih lagi cuba misled penyokong dia (yang malas berfikir) dengan dasar bumi hangus ( isu perkauman, bangsa dan agama).

Orang yang macam ini patut di kenakan hukuman yang seberat-beratnya sebab dia telah khianat amanah tertinggi dalam negara dan mencemarkan nama baik negara kita.

Kepada yang malas berfikir dah masih kata Najib tak bersalah mudah sahaja. Tak perlu kafirkan, murtadkan saya kalau tak bersetuju atau doa kemusnahan pada saya.

Minta pada Allah supaya kamu di bangkitkan bersama Najib yang kamu cintai nanti di akhirat jika kamu orang-orang yang benar.

WAllahualam


C&P

JANGAN IZINKAN RAFIZI TERANIAYA KERANA MENDEDAHKAN PENYELEWENGAN WANG RAKYAT - AYOH BERSAMA KE MAHKAMAH TINGGI SHAH ALAM JUMAAT INI


Pada awal Februari 2018, Mahkamah Sesyen Shah Alam telah menjatuhkan hukuman penjara 30 bulan terhadap Pengasas INVOKE yang juga bekas Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli atas kesalahan mendedahkan penyata akaun bank anak syarikat National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) dan Pengerusi Eksekutifnya, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail (suami Shahrizat Jalil) di atas pendedahan yang dilakukan pada 2012.

Walau bagaimanapun, peguam Rafizi, Sdr Ahmad Nizam Hamid telah menfailkan rayuan. Keputusan kes rayuan beliau telah ditetapkan pada 15 November ini (Jumaat) jam 9.00 pagi di Mahkamah Tinggi Shah Alam. Apakah hukuman 30 bulan penjara itu kekal atau beliau dibebaskan? Jumaat ini adalah keputusannya.

Rakyat yang tidak lupa tentang skandal NFC (lembu dalam kondo) sudah tentunya mengharapkan Sdr Rafizi Ramli akan dibebaskan sekiranya negara ini telah benar-benar merealisasikan sebahagian dari reformasi kehakiman. Rafizi bukan mendedahkan akaun seseorang untuk suka-suka atau untuk mengaibkan sesiapa. Beliau mengambil risiko besar kerana mendedahkan akaun yang memperlihatkan sesuatu yang luar biasa melibatkan wang rakyat. Baayangkan sekiranya Rafizi tdak mendedahkan perkara ini, adakah kita tahu bahawa ada orang yang hidup kaya raya dengan menyalahgunakan dana rakyat?

Justeru itu, apa yang Sdr Rafizi lakukan itu bukan untuk kepentingannya bahkan bakal mendatangkan kesusahan kepada diri dan keluarganya, tetapi beliau lakukan demi untuk negara tercinta. Beliau tidak dapat apa-apa dari hasil kerja mulianya itu. Beliau tidak bertanding di dalam pilihanraya, beliau bukan lagi seorang Wakil Rakyat, jauh sekali seorang Menteri di dalam kerajaan yang beliau sendiri angkat.

Mampukah kita melihat sosok tubuh anak muda ini disumbatkan ke penjara di dalam sebuah negara yang diterajui oleh Pakatan Harapan di mana insan ini terlalu banyak jasanya menyumbang kepada kejatuhan rejim kleptokrasi pada 09 Mei 2018 yang lalu? Kita tidak menuntut anak muda ini dilantik sebagai Senator atau Menteri, kita hanya mahu melihat beliau dan keluarganya boleh menjalani kehidupan aman sentosa dan sejahtera di bawah kerajaan PH.

Kita yakin anak muda ini akan tampil menerajui negara ini di suatu masa kelak. Hanya orang-orang yang suka kepada rasuah dan penyelewengan akan suka melihat tokoh hebat ini terpenjara. Cukuplah Anwar Ibrahim menjadi sejarah kebobrokan sistem keadilan di negara ini.

Bertemu kita di Mahkamah Tinggi Shah Alam. Kepada yang tidak berkesempatan hadir, kami menuntut doa kalian.

Selasa, 12 November 2019

HADI, KETAM YANG CUBA MENGAJAR ANAKNYA BERJALAN BETUL


Melucukan apabila Hadi menasihat Tun M agar memilih penggantinya dengan tokoh yang paling layak. Kenapa ianya lucu?

Pertama, Hadi sendiri sebagai seorang yg dikatakan ulamak dan pemimpin sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam, partinya sendiri tidak pandai memilih kawan tahalluf. Partinya memilih Najib dan Zahid hamidi sebagai kawan politik. Satu dunia kenal siapa Najib dan Zahid ini. Skandal Najib memecah rekod dunia dan kerana itu partinya lingkup dalam PRU14 yang lalu. Ini kah parti yang Hadi mahu buat kawan? Kalau beliau sendiri tidak pandai pilih kawan, apa moralnya beliau mahu menasihati orang lain untuk memilih pengganti yang terbaik?

Kedua, Hadi merasakan PH ini sama seperti Tun M sewaktu di dalam.Umno dahulu. Siapa PM waktu itu terletak atas Presiden Umno. Waktu itu, Tun M boleh serah jawatan kepada Pak Lah, kemudian Pak Lah serah kepada Najib. Hadi lupa, di dalam PH berbeza dengan Umno/Bn. Siapa PM, Majlis Presiden PH akan tentukan. Tun M jadi PM kerana itu keputusan Majlis Presiden PH walaupun waktu itu Kerusi parti Bersatu hanya ada 13 Kerusi saja. Majlis Presiden PH telah bersepakat selepas Tun M, maka penggantinya adalah Anwar.

Keputusan PH memilih Anwar memang tepat kerana sewaktu kita di dalam Barisan Alternatif dulu, Presiden Pas ketika itu Almarhum Us Fadzil Noor juga memilih Anwar sebagai PM sekiranya Barisan Alternatif berjaya membentuk kerajaan. Yang tidak suka kepada Anwar ini adalah Hadi, bahkan isteri Anwar pun Hadi tak sokong jadi MB Selangor dulu. Hadi memang 'jaki' dengan nama Anwar. Hadi sanggup jual agamanya dengan kata2nya yang berbelit bahkan sanggup terima Najib, Zahid dan MCA sedangkan terbukti mereka adalah perosak negara bahkan penentang hudud berkurun lamanya.

Kerana benci kepada Anwar, Hadi sanggup jadi ulamak yang tidak bermaruah.

ALASAN LEBAI KENAPA HUKUM MENGUNDI NON MUSLIM DI CAMERON HIGHLAND TIDAK SAMA SEPERTI DI TG PIAI

Calon PH - seorang bekas pendidik dan bekas Imam 
Kata si penjual agama ini ialah, di Cameron Highland dulu hukumnya wajib undi calon Islam dari Umno kerana calon PH dari Dap itu bukan Islam.

Tetapi, di Tg Piai pula hukumnya berubah. Wajib undi calon BN dari MCA walaupun calon itu bukan Islam, dan jangan undi calon Melayu Islam dari PH (Bersatu) walaupun calon itu seorang bekas pendidik dan bekas imam. Undi calon Melayu Islam dari Berjasa pun tidak boleh. Mesti undi calon MCA juga.

Hujahnya, kapir ni ada dua jenis. Satu, kapir yang menentang hukum Islam dan satu lagi yg menyokong atau tidak menentang hukum Islam. Maksud lebai adalah, Dap itu menentang Islam dan MCA tidak menentang Islam.

Betulkah MCA tidak pernah menentang Islam? Mungkin lebai ni tahu sejarah MCA terhadap hukum Islam, tetapi dek kerana telah berbudi dan sekelambu dengan Umno, maka buta mata dan buta hati. Kita kesihan dengan walaun2 yg langsung tidak guna otak untuk berfikir. Mudah betul mereka terpedaya dengan sipenjual agama ini.