TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Jumaat, 9 Oktober 2020

PENGKHIANAT TEBUK ATAP, ANWAR BUKA ATAP HALAU 'SAKA" KELUAR



Muhyiddin dan Azmin mencipta sejarah buruk negara apabila menubuhkan kerajaan melalui pengkhianatan mandat rakyat dan menjadi anggota kabinet melalui 'tebuk atap'. Kerja hianat mereka dan gerombolannya telah dipermudahkan dengan bantuan orang tua 95 tahun yang munafik, tidak sedar diri diuntung dan pendendam kepada Anwar.

Umno, Pas dan beberapa parti lain bukan 'hero' utama siri pengkhianatan ini, tetapi mereka sebagai parti politik sudah pastinya tidak akan melepaskan peluang untuk mendapatkan keuntungan politik. Asalnya pendirian Umno dan Pas agak mulia dan terpuji apabila memutuskan tidak mahu bersubahat dengan pengkhianat ini dan mereka mahu Parlimen dibubarkan sebaik sahaja si tua itu meletakkan jawatan sebagai PM. Namun, iman mereka tidak kuat dan terpesona dengan berbagai tawaran yang diberikan oleh pengkhianat. Parti lebai lupa kepada serban di kepala dan jubah labuh yang dipakai dek kerana umpan duniawi. Mereka lupa kisah kerajaan Perak yang dikhianati dan dirampas pada tahun 2009, sewaktu MB nya adalah dari parti mereka. Mereka kini 2 X 5. Prinsip Islam hilang entah ke mana.

Anwar terus istiqomah dan mengepalai PH untuk mengembalikan semula hak rakyat. Apatah lagi di dalam situasi kritikal Covid dan ekonomi serta pengangguran yang semakin teruk, Anwar terus bersabar dan berusaha mencari jalan agar negara ini dapat diselamatkan dari kehancuran hasil kerja pengkhianat. Usaha Anwar ini dilihat begitu ikhlas kerana beliau selalu bercakap tentang ekonomi dan rakyat. Beliau tidak menyerang individu yang lain seperti si tua haprak itu yang tidak pernah lekang mulutnya menyerang dan memburukkan Anwar meskipun kuasa telah hilang dari tangannya. Mungkin, kesabaran dan keikhlasan Anwar inilah berjaya menambat hati beberapa MP lain untuk memberikan kepercayaan kepada tokoh reformasi ini. Mungkin tidak semua ikhlas menyokong, tetapi jangan kita menolak kesemuanya. Asalkan sokongan itu tidak disebabkan oleh tawaran atau habuan seperti yang dilakukan oleh PM sebelum ini, itu sudah cukup baik.

Tugas Anwar sekarang adalah membuka 'atap' untuk menghalau 'saka jahat' keluar yang selama ini merasuk rakyat. Dari mana 'saka; itu masuk, dari situlah kita akan nyahkan. Kebenaran akan mengatasi kebathilan, cuma masa menentukan. Kuncinya adalah kesabaran di dalam usaha dan tawakkal kepada Allah. Semoga Allah permudahkan kerja2 baik dan mulia ini. Kita mahukan negara yang dirahmati dan diberkati agar rezeki dari bumi, laut dan langit mencurah2 datang memberikan nikmat kepada seluruh rakyat Malaysia.

Isnin, 5 Oktober 2020

VIDEO - PENYATUAN PH, PERLUKAH MAHATHIR ? NGO GERAKAN REFORMASI BERPECAH? ANWAR PM, APA NASIB WARGA/VETEREN TENTERA?

 


PAS TERUS MENERIMA MUSIBAH SATU PERSATU

Nasib Pas lah, silap pilih kawan. Di Sabah, nak bertanding pun disekat. Minta kerusi Menteri di Sabah, dihalang oleh parti gabungan GRS iaitu Star dan PBS.

Namun yg selalu jadi musuh Pas adalah Dap. Hari2 wirid Dap. Tak boleh laksana hudud, salahkan Dap. Tak boleh bahas RUU 355, kaitkan Dap. Bahkan, alasan Pas untuk bersubahat dgn Muhyidin dan Jemin semburit untuk merampas mandat rakyat dgn menubuhkan kjaan PN pun mereka guna alasan Dap berada dalam PH.


Pas ni takde otak ke untuk berfikir atau hati telah digelapkan dengan kuasa dan jawatan?
Sewaktu Pas berkawan dengan Dap dlm PR dulu, pernahkah Pas dilayan seperti STAR dan PBS layan Pas di Sabah?

Di bawah kjaan Dap P.Pinang dulu, wakil rakyat Pas dapat jawatan yg diberi oleh kjaan P.Pinang. Bahkan, Mat Sabu ketika itu timbalan presiden Pas diberi jawatan penting di dalam menjaga air di P.Pinang. Dap tidak meminggirkan Pas di P.Pinang. PR ketika itu beri kerusi kpd Pas bertanding walaupun di P.Pinang kawasan kuat Dap.

Tetapi Pas tidak pernah fikir baik. Sanggup burukkan Dap seolah2 Dap lah punca negara ini bobrok dan penuh skandal rasuah besar. Seolah2 yg sekat Pas untuk bergerak kononnya nak bawa Islam itu penghalangnya Dap. Begitu sekali Pas melihat Dap. Sedikit pun Dap tiasa jasa kepada Pas.

Nah, Allah pamerkan depan mata. Pas di buli semahunya di Sabah. Pas hanya tunjuk hebat dalam muktamar parti mereka sahaja. Di situ mereka bercakap bagaikan nak pecah dewan muktamar. Takbir mereka bergema seperti nak runtuh dewan. Pemimpin pula bercakap seolah2 berani mati berjihad, tunjuk hebat depan muktamirin.

Hakikatnya, lihat sendiri Pas di luar. Sebelah kaki dalam perahu PN, sebelah kaki lagi dalam perahu MN. Bila PN tuju ke utara, MN tuju ke selatan, Pas akan terkoyak kangkang. Lepas sakit celah kangkang, marah kat Dap.

PENGUMUMAN ANWAR DIA PUNYAI SOKONGAN MAJORITI SATU RAHMAT ELAK PRU DI WAKTU COVID

Bayangkan, jika Anwar tidak mendapat sokongan majoriti atau Anwar merahsiakan bahawa beliau miliki sokongan majoriti MP untuk jadi PM?

Kita tahu Umno sedang menekan Muhyidin untuk bubarkan Parlimen dan pergaduhan mereka memang serius. Kalau Umno umum kesemua MP nya tarik diri dari menyokong Muhyidin, apa yang akan berlaku? Muhyidin akan jumpa Agong dan minta bubar parlimen. Wajarkah menyusahkan rakyat untuk PRU diwaktu Covid melanda semula?

Maka, tindakan Anwar memintas awal dengan menyatakan beliau bersedia untuk membuktikan beliau punyai majoriti MP yang menyokongnya adalah langkah paling bijak agar tidak perlu diadakan PRU, sekadar Anwar mengangkat sumpah sebagai PM dan sudah pasti Anwar ada resepi terbaik untuk rakyat di dalam menghadapi Covid ini.

Semoga prosos ini berjalan dengan baik dan mandat rakyat itu terus terpelihara.

GERAK98 - SEMAKIN DILAWAN DAN DIHALANG, SEMAKIN KUAT BERGERAK



Saya masih ingat, sewaktu INVOKE di bawah Sdr Rafizi Ramli mengadakan jelajah ke seluruh pelusuk negeri sebelum PRU14 yang lalu, gerakan ini dipandang sinis dan dipandang serong oleh beberapa pihak.

Jelajah INVOKE yang begitu mendapat sambutan akar umbi dituduh sebagai satu gerakan yang tidak direstui oleh parti Keadilan dan dianggap 'parti di dalam parti'. INVOKE dituduh sebagai pemecahbelah parti dan berkepentingan peribadi untuk mengangkat Sdr Rafizi Ramli sebagai pemimpin parti dan waktu itu tuduhan banyak dilakukan oleh puak2 kartel yang amat takut kepada pengaruh dan kekuatan INVOKE, khususnya bekas MP Pandan tu. Akhirnya terbukti, gerakan INVOKE bukan untuk Rafizi tetapi untuk rakyat sehinggakan kerajaan kleptokrasi berjaya ditumbangkan. Rafizi tidak bertanding pun dan tiada jawatan apa2 pun setelah kerajaan PH menjadi kerajaan.

Sekarang, tohmahan hampir sama berlaku terhadap GERAK98 di bawah Sdr Mohamad Ezam Nor . Sekali lagi nama parti digunakan bahkan nama keluarga Anwar Ibrahim dikaitkan kononnya GERAK98 tidak direstui oleh Keadilan dan Anwar. Kita semua tahu, sehingga kini tiada satu arahan pun samada dari parti atau Anwar sendiri yang melarang penglibatan ahli2 parti Keadilan terutamanya untuk menyertai atau menyokong GERAK98. Sama juga seperti INVOKE, GERAK98 berdiri atas kakinya sendiri bukan ditaja oleh parti tetapi komited membawa prinsip dan perjuangan reformasi. Reformasi bukan hanya sekadar menjerit dengan kuat "REFORMASI", bukan hanya sekadar kita memakai T-Shirt reformasi, tidak cukup dengan membuat kenyataan media menyokong Anwar Ibrahim atau sekadar bermunajat.

REFORMASI harus diterjemahkan maksudnya kepada rakyat jelata. Slogan ini harus sentiasa bernyawa dan digerakkan ke merata tempat agar rakyat memahami mengapa kita harus mendokong reformasi yang dibawa oleh Anwar Ibrahim. Rakyat harus diberitahu siapakah musuh2 reformasi dan siapakah yang telah menggagalkan agenda reformasi sewaktu PH diberi peluang memerintah selama 22 bulan. Reformasi adalah sebahagian dari politik Islam yang disebut sebagai "Islah".

Ayuh, kita gerakkan agenda ini. Gunakan apa sahaja aset dan kekuatan yang kita ada untuk melakukannya. Gunakan kelebihan yang kita ada untuk merealisasikan perjuangan ini. Mereka yang pandai menulis, maka menulislah tentang perjuangan ini. Bagi yang pandai berpidato, maka gunakan kelebihan itu. Sesiapa yang mahir berkomunikasi melalui media sosial atau FB Live seperti hero kita Iswardy Morni atau Syed Shah Syed Osman dan beberapa yang lain, maka pergunakan kelebihan itu. Bagi mereka yang memiliki sedikit harta atau kewangan yang Allah kurniakan, berilah sumbangan untuk membantu. Kita orang biasa juga ada peranannya iaitu membantu atau menyokong sedaya upaya kita. Jangan kita habiskan masa berbalah sesama kita darihal isu yang tiada kaitan dengan kepentingan rakyat.

APA UNTUNGNYA MAHATHIR TUNJUK KEBODOHAN DAN HATI BUSUKNYA ?

Mahathir kata, dia bebaskan Anwar, tapi Anwar lawan dia. Mahathir ni bukan org bodoh tapi mengapa nampak macam bodoh? Sebab dendam peribadinya kpd Anwar menjadikan dia terpaksa berbuat bodoh.

Dia jadi PM pun atas sokongan siapa? Kalau Anwar tidak sokong, boleh dia jadi PM? Bila dia jadi PM, dia jalankan tugas sbg PM utk melakukan proses pengampunan diraja kepada Anwar itu atas kehendak Anwar atau kerana itu janji di dalam manifesto PH ? Atau dia memang baik hati bebaskan Anwar tanpa terikat dengan janji? Sebab janji juga, Wan Azizah yg ditawarkan oleh Agong untuk jadi PM menolaknya dan menamakan orang tua ini sbg PM. Kerana itu janji, faham?

Betul ke Anwar sepanjang masa melawannya? Bukankah di saat akhir sebelum kerajaan PH dikhianati, Anwar sendiri mencadangkan Mahathir terus menjadi PM bukan sahaja selepas APEC, bahkan kalau sampai dikambus tanah pun tidak mengapa. Kamu yg letak jawatan, kamu yg merahsiakan untuk meletak jawatan, tiba2 kamu kata Anwar menentang kamu?

Sudah2lah Mahathir. Lebih baik duduk diam dari terus menunjukkan kebodohan dan hati busuk kamu.

KERAJAAN TEBUK ATAP BAKAL BERKUBUR

Macam aku pernah sebut dulu, kerajaan tanpa mandat rakyat, dapat kuasa ikut atap, takkan dapat keberkatan Allah. Sebab itu, macam2 berlaku. Menteri ramai, pecah rekod sampai 70 menteri dan timbalan, dan melambak MP dilantik ketuai GLC, tapi tidak mampu perkuatkan kerajaan tebuk atap ini. Ternyata Muhyidin amat lemah sekarang walaupun dibantu oleh lebai. Lihat wajah Muhyidin pun kita tahu betapa deritanya beliau menanggung kesan dari pengkhianatannya.

Kerajaan PN memang terbukti lemah. Dua kali undian dibuat di Parlimen, kerajaan tebuk atap ini tidak pernah dapat majoriti lebih dari 111 undian. Ertinya, inilah kjaan covid paling lemah dlm sejarah asia.

Kerajaan tidak berkat, maka sesama mereka kini bergaduh. Mana satu PN, BN dan MN? lebai Pas pula makan keliling. Sebelah kaki perahu lain, sebelah kaki perahu lain. Bila dua perahu itu bergerak arah berlainan, lebai pun terkangkang koyak peha sebab kerja bodohnya. Buktinya, pas hanya jadi tukang pacak bendera di PRN Sabah baru2 ini. Kuarintin Covid kena juga buat. Tak.pasal2. Kerusi satu pun tak merasa. Harapkan simpati je lah nanti. Begitulah imej Pas sekarang.

Alhamdulillah, bukan semua MP tidak berotak dan tidak jujur. Ada yang mula melihat bagaimanakah mereka boleh berperanan untuk menyelamatkan negara ini dari tangan Muhyidin, Azmin dan menteri2 yang bebal itu? Tiada pilihan, mereka memilih untuk bersama Anwar. Trek rekod Anwar jauh lebih baik berbanding Muhyidin, Azmin, Najib dan Zahid. Itu faktanya.

Anwar telah berusaha sedaya upaya untuk mendapatkan semula mandat rakyat yang dirompak itu. Dia hampir berjaya sekarang, cuma kita mampu berserah kepada Allah.

InsyaAllah, kita tunggu istana dibuka.