TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

PRK PENGKALAN KUBUR, APA PENDAPAT ANDA?

Sabtu, 14 Januari 2012

FITNAH ANWAR KAKI JANTAN DAN BETINA GAGAL, KINI SOLAT ANWAR PUN JADI BAHAN FITNAH UMPORNO

Oleh:  WFAUZDIN NS

APABILA DS Anwar dibebaskan oleh mahkamah, maka meroyan segala kaki-kaki fitnah di dalam Umporno bagaikan mahu hilang nyawa.  Memang pun Umporno sedang nazak ketika ini kerana rakyat kini tidak lagi peduli kepada cerita lucah, maki hamun dan fitnah dari Umporno tetapi rakyat kini berfikir mengapa setelah lebih 50 tahun Umporno memerintah, rakyat semakin susah bukan bertambah senang.

Umporno tidak mampu menjawab segala isu yang melibatkan rakyat seperti isu Felda, NFC (lembu kondo), wang zakat yang digunakan untuk halang Hukum Qazaf, Cukai (GST), kenaikan harga barang dan berbagai lagi isu termasuk rasuah yang semakin meningkat di negara ini.  


Oleh kerana kehabisan modal, memaksa Najib bercakap soal sampah di Selangor.  `Standard' PM bercakap pasal sampah?  Memang layak seseorang yang berfikiran sampah hanya tahu bercakap soal sampah.  Justeru itu, fitnah terpaksa terus dimainkan dan apakah lagi fitnah yang boleh ditujukan kepada DS Anwar?  Liwat?  Ternyata gagal semenjak dari Liwat I hingga Liwat II yang terbaru.  

Liwat I melibatkan Azizan, siapa boleh lupa bila mana Azizan tidak ingat tarikh bila beliau diliwat.  Apabila ditanya oleh Peguambela DS Anwar, siapa yang memberitahu kamu tarikh kamu diliwat?  Selamba sahaja Azizan menyebut Musa Hassan yang cadangkan tarikh tersebut. Pening dibuatnya, siapa sebenar yang diliwat?  Azizankah atau Musa Hassan?  Itu belum dikira tarikh pertuduhan dipinda beberapa kali kerana tarikh awal yang disebut menunjukkan kondo tempat yang kononnya berlaku kejadian liwat ketika itu belum siap.  Jawapan mudah pihak Pendakwa, `Typing Error'.  Masakan `Typing Error' boleh berlaku lebih dari sekali atau teruk sangatkah kerani yang menjadi tukang taip kertas pertuduhan tersebut?  Banyak lagi peristiwa di dalam mahkamah di dalam kes Liwat I dahulu menjadi bahan ketawa orang ramai.

Liwat II melibatkan Saiful begitu juga.  Bermula dengan kisah Najib tidak kenal Saiful.  Lepas tu, Najib beritahu Saiful berjumpa beliau di pejabat atas urusan mohon biasiswa.  Bagaimana seseorang yang gagal di dalam pengajiannya boleh memohon biasiswa?  Lebih lucu lagi boleh bertemu terus di Pejabat PM tanpa ada protokol atau temujanji, dan semenjak bila Najib menguruskan biasiswa pelajar?  Akhirnya, lebih dramatik lagi Najib beritahu Saiful datang ke rumahnya dengan muka pucat dan menggigil-gigil melaporkan beliau diliwat.  Apabila dipanggil ke mahkamah untuk menjadi Saksi, Najib tidak berani tampil walaupun sebelum itu melalak di dalam TV memberitahu beliau tahu semuanya. 

Melucukan, Saiful tertinggal seluar dalam di rumah teman wanitanya.  Ini contoh pemuda yang Soleh sehingga terdapat kesan lebam di dahinya.  Kesan lebam di dahi kononnya kuat ibadat itu, dijelaskan lagi dengan kisah skandal sulit beliau dengan salah seorang Tim Pendakwa.  Skandal ini langsung tidak dijawab oleh Saiful samada menafikannya atau tidak.  Pemuda Soleh ini bersumpah laknat di dalam masjid.  Pemuda yang tertinggal seluar dalam di rumah teman wanitanya, yang mempunyai skandal sulit, yang tidak mencuci dubur selama dua hari tetapi tetap bersolat ini mengharapkan sumpah laknatnya berjaya memperbodohkan rakyat.  Malangnya, hanya puak-puak lembu kondo sahaja yang mahu percaya.

Kisah video seks?  Sejak awak kisahnya sudah nampak bohong.  Cuba kita ingat kembali awal mula cerita yang dibawa oleh Eskay.  Beliau menceritakan, sewaktu beliau bersama DS Anwar keluar meninggalkan hotel tersebut, DS Anwar minta beliau mengambil jamnya yang tertinggal di dalam bilik hotel.  Eskay masuk bilik mengambil jam dan terjumpa wayar alat perakam video yang disorokkan.  Beliau mengambil alat tersebut dan setelah dibuka, beliau terperanjat apabila melihat kononnya aksi seks DS Anwar dengan seorang wanita Cina.  Tetapi, di dalam pengakuannya bersama kumpulan `Datuk T' di dalam sidang media kemudiannya, beliau mengaku terlibat di dalam perancangan video seks berkenaan.  Mana satu yang betul?  Mula-mula terjumpa alat, kemudiannya mengaku pula terlibat?

Lebih memeningkan, laporan bercanggah dari Eskay dengan pihak Polis.  Ada laporan menyebut berlaku di hotel dan ada laporan menyebut berlaku di kondo.  Ada laporan menyebut wanita Cina seorang pelajar, ada menyebut bukan pelajar.  Itu belum dikira kandungan di dalam video berkenaan yang jelas secara fizikalnya pelaku bukanlah DS Anwar.  Tambahan pula, mereka yang telah menonton video berkenaan termasuk wartawan dapat mengesahkan fitnah ini.  Jam Omega?  Ada yang dakwa jam tersebut dihadiahkan oleh Kerajaan Arab Saudi.  Tetapi akhirnya disahkan jam tersebut didaftar di Taiwan.  Pihak Polis menyebut bahawa isu jam sudah selesai dan DS Anwar juga mengesahkan bahawa jam tersebut masih berada di dalam simpanannya.

Persoalan mereka, mengapa DS Anwar tidak tunjukkan jam tersebut?  DS Anwar bukan bodoh untuk menampilkan bukti awal sebelum kes dibawa ke mahkamah (jika dibawa).  Sewajarnya, mereka kena mencabar Eskay tunjukkan jam Omega yang kononnya ada pada beliau.  Bukankah sipenuduh dibebankan dengan bukti bukan yang dituduh?  Bodoh sangat DS Anwar jika beliau terpaksa menunjukkan bukti terlebih dahulu sebelum si penuduh mengemukakan bukti. 

Kesemua fitnah mereka tidak berkesan.  Saya terbaca satu blog yang penulisnya sudah kehabisan modal untuk melakukan fitnah lain pula.  Kali ini, soal sembahyang DS Anwar juga menjadi bahan fitnah beliau.  Dikatakan bahawa DS Anwar kerap sembahyang Asar di dalam satu hari semata-mata untuk menunjukkan beliau warak.  Baca di SINI.  Habis sudah modal mereka.  Itu tanda Umporno bakal berkubur dan mereka masih berharap agar jangka hayat Umporno dapat diselamatkan melalui dubur Saiful./wfauzdin.blogspot.com

LUCUNYA NAJIB MAHU TOLONG RAKYAT SELANGOR, RAKYAT NEGERINYA SENDIRI PUN MENDERITA

Oleh:  WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA Najib terlupa bahawa Selangor suatu ketika pernah ditadbir oleh Umno/Bn selama berpuluh tahun dan pada ketika itu rakyat di Selangor menderita di bawah Umno/Bn walaupun Selangor adalah negeri yang terkaya.  Apabila kehilangan kuasa pada tahun 2008, sekarang barulah Najib tersedar dari lamunan bahawa selama ini Selangor terabai berpuluh tahun dahulu.

Beliau berkunjung ke Selangor semalam, maka seperti biasa cuba untuk memperbodohkan lagi rakyat di negeri tersebut.  Najib berjanji untuk meringankan masalah peniaga Melayu yang menyewa lot kedai di Kompleks PKNS di Shah Alam, jika BN mengambil alih kerajaan negeri itu dalam pilihan raya umum akan datang.
 
Mahu tolong rakyat Selangor?  Rakyat Pahang apa macam, bro?
 
Najib berucap isu apa di Selangor?  Tiada isu yang Najib boleh perlekehkan Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor.  Beliau bercakap tentang masalah sampah yang sering dimainkan oleh media seperti TV 3.  Amat memalukan sebagai seorang PM, Najib membawa isu sampah.  Selain dari itu isu apa?  Tiada samasekali melainkan berjanji dan terus berjanji.  Kononnya mahu meringankan beban para peniaga.  Mengapa tidak dilaksanakan di negeri-negeri yang Umno/Bn perintah sekarang?  Di Pahang contohnya, adakah para peniaga hidup senang lenang dan terlalu murah harga menyewa lot kedai?  
"Wahai Najib, kau jangan temberang la....Tolong rakyat aku kat Pahang ni dulu beb....."
 
Di Pahang, sudahlah harga sewa lot kedai mahal, terpaksa pula menanggung bil air yang tinggi.  Adakah air percuma 20 Liter Padu di Pahang seperti di Selangor?  Ertinya, di negeri beliau sendiri pun Najib tidak mampu bantu, adakah rakyat Selangor boleh harap anak jati Pahang ini mahu membantu rakyat Selangor?  Eloklah Najib balik ke Pahang dahulu dan arahkan Nan Yaakob buat seperti yang beliau janjikan di Selangor.  Paling utama, suruh Nan Yaakob beri air percuma seperti di Selangor.  Itu belum dikira pemberian saham RM100 setahun kepada anak-anak yang lahir di Selangor.  Nan Yaakob mampu buatkah?

Kepada rakyat Selangor, anda datang ke Pahang dan bertanya rakyat Pahang apakah yang rakyat Pahang dapat dari Nan Yaakob dan bandingkan dengan apa yang anda dapat di Selangor.  Nescaya jauh bezanya umpama langit dan bumi.  Maka, releven kah janji Najib kepada rakyat Selangor kalau di negerinya sendiri rakyat menderita? Fikir-fikirkanlah, jangan menjadi bodoh terlampau./wfauzdin.blogspot.com


Jumaat, 13 Januari 2012

CERAMAH CHEGU BARD PADA 24 JAN - JELEBU AKAN KUBURKAN UMNO BERSAMA RAIS YATIM

Oleh:  WFAUZDIN NS

SETELAH puas aku berusaha, akhirnya aku berpakat dengan pimpinan PAS Jelebu terutamanya bekas `classmate' aku dulu iaitu Sdr Noranif Selamat (Timb YDP PAS Jelebu) dan juga rakan perjuangan Sdr Saiful (Spg Durian) untuk mengadakan program ceramah di kampong aku sendiri iaitu di Kampong Simpang Durian, Jelebu, NS.

Beberapa kali mengadakan rundingan dengan Chegu Bard, akhirnya tarikh yang telah dipersetujui untuk beliau tampil menyerang Jelebu terutamanya tempat pekat biru orang-orang Umno di Spg Durian adalah pada 24hb Januari ini nanti.  Masalah besar di kampong karat biru Umno ini adalah masalah lokasi ceramah.  Alhamdulillah, dengan keberanian salah seorang rakan beliau sanggup menjadikan perkarangan rumahnya untuk lokasi ceramah malam itu.

Apa isu di Jelebu?  Terlalu banyak.  Isu maksiat juga tidak kurangnya di Jelebu.  Pekan Spg Durian kini sudah ada `mini kasino'.  Pengangkutan? Usah cerita.  Telah bertahun Jelebu tidak mempunyai bas awam kecuali di Kuala Klawang ke Seremban sahaja, itu pun mungkin kerana K.Klawang adalah kawasan MP Jelebu, Rais Yatim.  Di kampong aku?  Mahu cari tayar bas pun tak nampak.  Aku khuatir generasi akan datang tidak lagi kenal rupa bas.

MP Parlimen aku Menteri telekomunikasi.  Hebat, bukan?  Tapi cuba anda berkunjung ke beberapa kawasan di Jelebu, anda akan tahu hebat atau tidak telekomunikasi di sana.  Jika anda ke kampong aku, lebih baik tidak payah bawa broadband.  Menyakitkan hati saja.  Rangkaian 3G pun tak ada di sana.  Hebat, bukan?  Tapi, Menteri aku ke hulu ke hilir bercakap pasal Wifi percuma.  Di Spg Durian, ada Wifi percuma tetapi di sekitar atau keliling dewan saja.  Dengar cakapnya `Kampong Wifi'.  Satu dewan satu kampong, kot.  Mahu Wifi percuma, pergi je kat sebuah kedai makan di sana.

Sebab itu, rakyat di Jelebu harus cerdik.  Umno mesti disingkirkan di Jelebu kerana selagi ada Umno, rakyat Jelebu tidak mampu berfikir melebihi dari apa yang Utusan Meloya dan TV 3 suku siarkan.  Ayuh..../wfauzdin.blogspot.com


TERKINI - CHEGU BARD CERAMAH MALAM INI DI PERMATANG BADAK, KUANTAN

TERKINI: CERAMAH CHEGU BARD MLM INI (13 JAN 12) DI TMN MAHKOTA AMAN , BT 11 DIPINDAHKAN KE PUSAT ISLAM PERMATANG BADAK, KUANTAN BERHAMPIRAN SEKOLEH RENDAH ATAS SEBAB KEADAAN CUACA. CHEGU BARD AKAN BERUCAP AWAL JAM 09.00 MLM. JEMPUT HADIR BERAMAI2...MOHON HEBAHKAN.

Khamis, 12 Januari 2012

PEGUAM NEGARA TIDAK RAYU KES RAZAK BAGINDA, ADAKAH KES ANWAR PEGUAM NEGARA BERTINDAK SEBALIKNYA?

Oleh:  WFAUZDIN NS

SAMADA Peguam Negara mahu merayu atau tidak keputusan Perbicaraan Liwat II, rakyat sudah tidak memperdulikannya lagi.  Yang nyata, kes ini sepatutnya lebih awal lagi dicampakkan ke dalam tong sampah kerana terlalu banyaknya perkara yang langsung tidak masuk akal samada dari segi lojik akal apatah lagi dari sudut perundangan dan jauh sekali dari sudut Hukum Islam.

Terkini, pihak Pendakwaan kes perbicaraan liwat II yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu membuat rayuan berhubung keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang membebaskan ketua pembangkang itu daripada pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Isnin lalu.
NONEDalam laporan berita bahasa Inggeris Nightline, terbitan TV3, Peguam Cara II Negara, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden (foto) dipetik berkata keputusan membuat rayuan dibuat setelah mengkaji semua bukti berhubung kes berkenaan.

Rakyat yang mahukan keadilan dan bencikan amalan fitnah telah bersedia untuk berdepan dengan gerombolan penfitnah dan korup ini.  Mereka jangan sangka dengan pembebasan DS Anwar Ibrahim pada 09 Jan yang lalu menyebabkan rakyat bersedia untuk menerima apa jua keputusan mahkamah selepas ini kerana kita telah lama sedar bahawa institusi kehakiman di negara ini masih memerlukan reformasi yang menyeluruh. 

Selagi Umno/Bn berkuasa dan selagi Najib dan Rosmah berada di Putrajaya, usah bermimpi untuk melihat sistem kehakiman boleh dipercayai hatta lima puluh peratus.  Justeru itu, kita tidak boleh lalai dengan sebarang bentuk helah mereka dan tidak mustahil pembebasan DS Anwar baru-baru ini adalah salah satu dari ribuan strategi dan helah rejim diktator sekarang.  

Apa yang perlu dilakukan sekarang, kita teruskan perjuangan kita dengan menyampaikan maklumat segala bentuk penyelewengan Umno/Bn selama lebih 50 tahun mereka berkuasa.  Umat Islam, Melayu, semua rakyat berbilang kaum dan negara ini wajib kita selamatkan dari terus menjadi mangsa buas Umno/Bn.  Rakyat sudah jelak dengan sifat dayus dan bacul pemimpin mereka yang tidak pernah berani berdepan dengan Pakatan Rakyat.  Mereka hanya bergantung kepada media pencacai di bawah kawalan mereka dan juga bergantung hayat `di dubur Saiful'.  Kali ini `ranap' sudah dubur pemuda tersebut kerana diusung keluar masuk mahkamah sehinggakan mahu diusung lagi dalam kes rayuan nanti.

Di dalam kes pembunuhan Altantuya, Peguam Negara tidak berhajat untuk merayu apabila Razak Baginda dilepaskan.  Mengapa?  Semua tahu jawapannya.  Namun, sekiranya Peguam Negara mahu menyelamatkan Umno dengan mengemukakan kes rayuan di dalam kes DS Anwar kali ini, kita akan tentukan kebangkitan yang berlipat kali ganda lagi dari 09 Jan yang lalu kerana budaya fitnah berbentuk konspirasi ini wajib kita tamatkan riwayatnya./wfauzdin.blogspot.com  

ANWAR SUDAH SELESAI, MANA JANJI KHIR TOYO?

Oleh:  WFAUZDIN NS

MASIHKAH kita ingat janji Khir Toyo bahawa beliau akan menyatakan hala tuju politiknya selepas kes rasuah yang dihadapinya?  Khir Toyo berjanji akan berbuat demikian pada 09 Januari 2012 iaitu bersamaan dengan tarikh keputusan perbicaraan DS Anwar Ibrahim beberapa hari lalu.


Hari ini sudah masuk 12hb Jan, namun Khir Toyo terus menyepi.  Adakah kerana keputusan mahkamah yang membebaskan DS Anwar pada 09 Jan yang lalu membuatkan perancangan Khir Toyo terbatal?  Dan, apakah muslihat atau `simbolik'nya Khir Toyo mahu mengumumkan hala tujunya pada tarikh tersebut? Mengapa sehingga kini beliau gagal menunaikan janjinya? 

Apa pun kenyataan Khir Toyo selepas ini tidak lagi penting kerana rakyat sudah kenal siapa beliau.  Mantan MB Selangor ini jelas banyak melakukan penyelewengan di Selangor dan beliau yang tegas menyatakan beliau tidak bersalah hanya menyebabkan pengakuannya itu ditertawakan orang.  Kita tunggu bilakah masanya Khir Toyo akan mengumumkan hala tuju politiknya selepas ini.  Yang nyata, Khir Toyo telah gagal menunaikan janjinya./wfauzdin.blogspot.com

 


Rabu, 11 Januari 2012

BOM JANGKA DI MAHKAMAH, SIAPA PUNYA KERJA?

Oleh:  WFAUZDIN NS

DS ANWAR dibebaskan.  Suasana perhimpunan aman di kawasan letak kereta mahkamah Jalan Duta benar-benar aman, kecuali pada awalnya dua tiga ekor berok yang berkeliaran di kawasan masjid di situ turun untuk cetuskan provokasi, katanya.  Namun, alhamdulillah, pejuang-pejuang kita berjaya menghalau berok-berok yang kehilangan tuan itu.  Dengar khabarnya berok-berok itu mengamuk pasal tuannya yang sepatutnya turun dari Pasir Mas tidak turun.  Bacul,.

Keamanan di sekitar mahkamah Jalan Duta pada 09 Jan yang lalu amat merungsingkan puak-puak haramjadah.  Mereka mahu suasana kecoh untuk dibuat modal di dalam media haprak lidah syaitan kepunyaan mereka.  Maka, dirancang oleh puak-puak haramjadah tersebut dengam meletakkan bahan letupan di beberapa tempat sekitar luar mahkamah.  Maka, didengari oleh ribuan yang datang tidak kurang dari tiga letupan `meraikan' pembebasan bakal PM kita yang ke-7. Persoalannya, siapa punya kerja?

Bangunan mahkamah dan sekitarnya merupakan kawasan penting dan mesti diawasi keselamatan sekitarannya.  Kompleks yang berfungsi melaksanakan undang-undang ini wajib dilengkapkan dengan ciri-ciri keselamatan yang ketat.  Ditanya, adakah tiada kelengkapan CCTV di sekitar kawasan tersebut?  Jika ada, tentu kita boleh mengenalpasti pelaku yang tidak berotak itu.  Atau, CCTV juga rosak seperti yang berlaku di dalam kes Teoh Beng Hock yang mati di dalam bangunan SPRM dahulu?

Ada tuduhan yang sebut, pihak pro Anwar yang lakukan kerja khianat tersebut untuk cetuskan huru-hara.  Pelik juga, mengapa bom meletup setelah diistiharkan Anwar dibebaskan?  Untuk apa cetus huru-hara jika Anwar bebas?  Dan, mengapa bahan letupan itu diletakkan berhampiran tempat letak kereta beberapa VIP yang menyokong Anwar?  Mengapa perlu berbuat demikian terhadap pemimpin yang pro Anwar? 

Diberitahu, bahan letupan itu diletakkan di bawah kon jalan.  Ertinya, bukan dicampak merata-rata.  Ertinya juga, perbuatan itu dilakukan setelah kon dipasang dan lazimnya ketika itu sudah ada pihak keselamatan yang ditugaskan di kawasan itu kerana kon telah dipasang.  Difahamkan juga, bahan letupan itu telah di`set'kan masa.  Ini seperti perbuatan orang yang pakar.  Jika setakat melontar molotov cocktail atau mercun, mungkin ramai yang mampu melakukannya.  Tetapi ini kerja orang yang tahu selok belok membuat bahan letupan atau bom jangka.  Tidak mudah.

Apa pun, kita serah pada pihak berkuasa untuk menyiasat.  Nampaknya media haramjadah telah mainkan isu ini untuk menunjukkan perhimpunan aman tersebut sebenarnya tidak aman.  Puak-puak ini memang suka melihat suasana tidak aman.  Alasannya mudah, akan datang jangan diberi kebenaran kepada penyokong-penyokong kita untuk berhimpun atas sebab khuatir berlaku kejadian seperti yang berlaku di mahkamah Jalan Duta baru-baru ini.


MENGAPA BERAT SANGAT HASSAN ALI MAHU TINGGALKAN KERUSI EXCO DI SELANGOR?

Oleh:  WFAUZDIN NS

SEHINGGA kini nampaknya Dr Hassan Ali masih berada di kerusi Exco Kerajaan Negeri Selangor.  Meskipun beliau telah dipecat oleh PAS dan kerusi itu diperuntukkan kepada Wakil Rakyat dari PAS, nampaknya Dr Hassan Ali `berat' mahu tinggalkan jawatannya sekarang.

Mengikut undang-undang, MB Selangor boleh memecat Dr Hassan Ali kerana perlantikan Exco adalah di bawah bidangkuasa MB.  Namun demikian, Tan Sri Khalid masih belum mahu memecat Dr Hassan Ali dari kerusi berkenaan kerana mungkin Tan Sri Khalid mahu melihat sejauh mana `sayang'nya Dr Hassan Ali akan jawatan yang dipegang sebelum beliau dipecat oleh PAS. 

Kalau saya di tempat Dr Hassan Ali, tentu terasa malu untuk terus menenggek di kerusi yang sepatutnya diserahkan kepada orang lain.  Pelik, Dr Hassan Ali seperti tidak bersifat malu sedemikian, mungkin ada sebabnya maklumlah bukan senang mahu mendapat kerusi berkenaan. 

Saya harap Dr Hassan Ali masih ada sedikit perasaan malu.  Sebagai seorang `pejuang' Islam, raja-raja dan orang Melayu, Dr Hassan Ali sewajarnya meninggalkan kerusi yang tidak lagi diredhai oleh MB Selangor itu untuk beliau duduki.  Masakan kerana mahu kekal di kerusi tersebut Dr Hassan Ali mahu menempek kepada Istana pula?  Adakah beliau mahu Istana camportangan di dalam perkara ini walaupun beliau tahu Istana tiada kuasa untuk menghalang MB Selangor melantik orang lain?


HASSAN ALI - MASUK PAS KERANA ISU ANWAR, DIPECAT PUN KERANA ANWAR JUGA?

Oleh:  WFAUZDIN NS

TIDAK perlu rasanya Dr Hassan Ali cuba mencari alasan mengapa beliau dipecat dari PAS.  Apa pun alasan beliau, PAS kini telah melabelkan beliau setaraf dengan Zul Kulim dan Berahim alkataki, tidak kurang atau lebih dari itu.  Maka, alasan Dr Hassan Ali seperti yang beliau sebut di Malaysiakini bahawa beliau dipecat kerana DS Anwar merupakan satu alasan paling bodoh, bengap dan gelabah dari seorang Pakar Motivasi.

Semua tahu Dr Hassan Ali sertai PAS sewaktu PAS mulai merasa `kesenangan' bukan di kala PAS susah.  Isu pemecatan dan kezaliman DS Anwar, tidak seorang pun boleh menafikan membantu menaikkan sokongan terhadap PAS dan di kala itu lah Dr Hassan Ali memasuki PAS.  Di kala PAS berada di dalam keadaan `sukar' sebelum itu, Dr Hassan Ali senang lenang di bawah BTN.  Ertinya, faktor DS Anwar Ibrahim jugalah menjadi salah satu sebab Dr Hassan Ali beralih kepada PAS.  Jika beliau tidak mahu mengaku, terpulang kepadanya tetapi kita tahu Dr Hassan Ali sertai PAS ketika PAS mula mendapat sokongan ramai atas isu DS Anwar ketika itu.

Jika Dr Hassan Ali berada di dalam PAS adalah disebabkan oleh isu DS Anwar, maka kali ini beliau terpelanting dari PAS juga adalah kerana orang yang sama?  Dr Hassan Ali jangan fikir orang lain yang bukan pakar motivasi sebodoh itu untuk menerima alasan beliau dipecat.  Terdapat dua persoalan yang saya mahu ulas di dalam isu Dr Hassan Ali ini.

Pertama, beliau berkata beliau dipecat kerana DS Anwar.  Bilakah masanya pernah sepatah atau sebaris ayat yang DS Anwar memberikan bayangan agar Dr Hassan Ali disingkirkan dari PAS?  Tiada sebab DS Anwar mahu Dr Hassan Ali dipecat sedangkan perlantikan jawatan Exco Agama yang diberikan kepada beliau oleh MB Selangor dari PKR itu tidak pernah dibantah oleh DS Anwar.  Jika DS Anwar anti sangat kepada beliau, mudah sahaja, DS Anwar boleh arahkan Tan Sri Khalid selaku MB Selangor melantik tokoh PAS yang lain untuk jawatan Exco Agama tersebut. 

Kedua, Dr Hassan Ali menyebut bahawa mengapa YB Azmin mencampuri urusan dalaman PAS dengan mencadangkan agar beliau dipecat dari PAS.  Dr Hassan Ali lupa bahawa beliau juga telah menyentuh dan memburukkan imej DS Anwar Ibrahim yang pada waktu itu sedang berdepan dengan mahkamah.  Dr Hassan Ali terang-terangan meminta mahasiswa dan orang ramai agar tidak menghadiri perhimpunan di mahkamah pada 09 Jan yang lalu untuk memberikan sokongan kepada DS Anwar.  Beliau turut menyatakan bahawa kes DS Anwar adalah kes atau masalah peribadi dan tiada kena mengena dengan rakyat.

Bukankah kenyataan beliau itu menghina secara peribadi DS Anwar dan para penyokongnya?  Lupakah beliau bahawa DS Anwar itu adalah Ketua Umum PKR.  Apa hak beliau untuk menghina Ketua Umum PKR?  Jika beliau tidak mahu hadir bersama anak bininya ke mahkamah pada 09 Jan yang lalu, mengapa busuk sangat hati perut beliau untuk menghasut orang lain agar tidak menyokong DS Anwar?  Maka, dengan penghinaan sedemikian rupa Dr Hassan Ali terhadap Ketua Umum PKR maka beliau mengharapkan ahli-ahli dan penyokong PKR boleh berdiam diri?

Justeru itu, amat tepat dan wajib bagi YB Azmin selaku Timbalan Presiden PKR bangun membantah dengan keras keegoan Dr Hassan Ali itu.  Jika beliau boleh hina pemimpin PKR, mengapa beliau pertikaikan YB Azmin mencampuri urusan dalaman PAS?  Pemimpin PAS tidak sebodoh Dr Hassan Ali yang, maka atas dasar Dr Hassan Ali melakukan perbuatan yang merugikan atau memalukan PAS maka beliau seharusnya dipecat.  Jika kelakuan seperti ini dibiarkan di dalam PAS, suatu hari nanti akan ada ahli-ahli atau pemimpin lain dari PKR atau DAP yang menghina pemimpin PAS pula.  Sehubungan itu, tindakan PAS ke atas Dr Hassan Ali amat tepat dan bijak.

Oleh yang demikian, Dr Hassan Ali jangan cuba untuk melindungi sifat ego, sombong dan bebal yang ada pada dirinya dengan menyalahkan orang lain.  Beliau memang tidak selayaknya berada di dalam PAS kerana beliau bukan pejuang Islam yang tulen.  Pejuang Islam yang tulen tidak mempunyai hati yang busuk dan bersifat hasad dengki.  Jika beliau sekarang ini kesempitan wang samada tidak mencukupi untuk menangung hutang atau mahu hidup mewah, tempat beliau sebenarnya adalah di dalam Umno.  Itu pun jika beliau sanggup menjadi `lembu di dalam kondo'./wfauzdin.blogspot.com

Selasa, 10 Januari 2012

KESIHAN AHLI PERKOSA, TERTIPU LAGI

Oleh:  WFAUZDIN NS

SEBELUM ini saya sudah banyak menulis tentang Berahim al-kataki Presiden Perkosa ini.  Sebelum itu, mari kita baca apa kata sebuah portal pro Umno, Umno-reform2 yang menulis. "Adakah benar Presiden Perkasa, dalam usaha menangani kehadiran mereka yang menyokong Anwar Ibrahim dengan mahu mengadakan perhimpunan Perkasa dan memberi amaran kepada perhimpunan BEBAS – tidak hadir pagi tadi? Mungkin laporan http://www.malaysiakini.com/news/186093  menipu namun kita perlu tahu hakikat sebenarnya – adakah Ibrahim Ali hadir pagi tadi. Ahli UMNO – perlu jelas dalam mengambil Ibrahim Ali sebagai pemimpin mereka dalam Perkasa(Umno-reform 2).


Jika di dalam media, terutamanya di TV 3 suku atau Utusan Meloya, Berahim alkataki ini kalau bercakap bagai `hali-lintar', maklumlah beliau selalu memegang keris panjang dan songkok tinggi.  Sewaktu BERSIH 2.0 dahulu, Berahim al-kataki umpama `Pendekar Mustar' di dalam filem `Pendekar Bujang Lapok'.  Hebat, garang dan bergaya lagaknya.  Waktu itu, beliau beri amaran kepada BERSIH agar bersedia untuk berdepan dengan Perkosa jika BERSIH tetap ingin berhimpun.

Apabila tiba masanya, batang hidung raja katak ini langsung tidak kelihatan.  Tertipu lagi budak-budak dan orang-orang tua di dalam Perkosa.  Perkosa entah ke mana, kumpulan Silat di bawah Omar Din pun ghaib ke mana. 

Terbaru, kempen 901 semalam untuk menyokong DS Anwar sewaktu hari keputusan kes fitnah liwat II terhadap Ketua Umum PKR itu, Berahim alkataki sekali lagi dengan garangnya memberi amaran kepada penyokong-penyokong DS Anwar agar bersedia untuk berhadapan atau menerima provokasi dari pihak songkok tinggi.  Beliau ingat kita di dalam PR takut hanya dengan seekor raja katak beserta beberapa ekor lagi pencacainya?  Mereka silap besar.

Perhimpunan penyokong-penyokong DS Anwar telah diadakan di tempat letak kenderaan di luar perkarangan Mahkamah Jalan Duta.  Sejak awal pagi lagi penyokong-penyokong DS Anwar mula memenuhi ruang di situ, dan khabarnya kumpulan Berahim Ali akan berkumpul di Masjid Wilayah.  Tujuannya apa?  Masakan hadir untuk menonton sahaja?  Sudah tentu Berahim alkataki ada perancangan `mulia' untuk melakukan sesuatu kepada para penyokong DS Anwar.

Malangnya, sekali lagi ahli-ahli Perkosa diperbodohkan oleh raja katak.  Semalam, usahkan batang hidung, songkok tinggi Berahim Ali pun tidak kelihatan.  Di mana beliau menyorok waktu itu?  Ada yang berkata, raja katak tidak dapat hadir kerana tiada hujan.  Lazimnya, jika mahu hujan katak-katak akan bising berbunyi.  Oleh kerana waktu itu tiada hujan, maka Berahim alkataki pun tidak hadir di sekitar mahkamah.  Penakut rupanya si Berahim.

Saya nampak geng-geng Perkosa tidak sampai pun 50 orang berada di perkarangan Masjid Wilayah sementara menanti raja katak, bos mereka.  Malangnya, Berahim alkataki tidak menunjukkan taringnya yang tumpul itu.  Entah di mana kali ini beliau menyorok atau berada di bawah tempurung.  Kesihan budak-budak dan bapa budak yang kerap sangat tertipu dengan Berahim alkataki ini.

Sahih dan nyata, Berahim alkataki penakut dan bacul selama ini. /wfauzdin.blogspot.com


Isnin, 9 Januari 2012

Nik Aziz puasa sunat, minta penuduh Anwar mohon maaf

Rizal Tahir

PENGKALAN CHEPA, 9 Jan: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menasihatkan pihak yang telah memfitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini memohon maaf dengan segera.

Katanya, ianya termasuk pihak media yang seolah-olah telah menggambarkan Anwar bersalah walaupun mahkamah belum membuat sebarang keputusan sebelum ini.

“Para wartawan yang turut membuat fitnah terhadapnya selama inipun perlu memohon maaf dari Anwar.

"Berdosa besar dan tidak akan masuk syurga selagi tidak memohon maaf darinya,” ujarnya lagi.

Beliau berkata demikian kepada media sekembalinya dari Kuala Lumpur, di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, di sini pagi ini.

Sementara itu beliau yang juga Menteri Besar Kelantan memberitahu akan menunaikan solat sunat ‘syukur’ malam ini ekoran keputusan mahkamah yang memutuskan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu, tidak bersalah.

Beliau juga akan berpuasa sunat sehari esok bagi melahirkan rasa syukur terhadap fitnah yang dilemparkan terhadap Anwar yang akhirnya ditamatkan dengan keputusan mahkamah hari ini.

“Mudah-mudahan fitnah politik di negara ini tidak akan berlaku lagi,” ujarnya.

Ahad, 8 Januari 2012

PERKASA GAGAL GANGGU KETIBAAN ANWAR DI AIRPORT KUANTAN SEMALAM

Oleh:  WFAUZDIN NS

LEBIH awal dari waktu yang dijangkakan, pesawat yang membawa DS Anwar tiba di Lapangan Terbang Sultan Ahmad Shah, Kuantan petang semalam (07 Jan 12) sebelum pukul 3 petang.  Kunjungan DS Anwar ke Pahang adalah salah satu kunjungan beliau ke seluruh negeri sebelum beliau diadili dengan suatu keputusan yang `dijangka' pada 09 Jan ini nanti.

Kenderaan bersedia untuk mengiringi DS Anwar
Di antara beberapa kain rentang menyambut ketibaan DS Anwar

Tiada demontrasi dari Perkasa atau mana-mana pihak yang sebelum ini di war-warkan untuk menakut-nakutkan rakyat Pahang bagi menyambut DS Anwar di Lapangan Terbang.  Ketibaan beliau disambut oleh Pengerusi Keadilan Negeri Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman dan beberapa pimpinan Keadilan Negeri serta Pakatan Rakyat. Para penyokong DS Anwar yang telah menunggu semenjak jam 02.00 petang berbaris panjang untuk bersalam dengan beliau di samping teriakan `Reformasi' dan `Bebas Anwar' bergema di lobi ketibaan.

Disambut oleh Pengerusi PKR Negeri, YB Fuziah Salleh dan beberapa pimpinan
Kawalan ketat. DS Anwar menaiki kenderaan Dato' Fauzi (gambar).  Saya bersama beberapa orang pengawal keselamatan beliau berada di hadapan dengan sebuah lagi kenderaan pengiring yang ditugaskan.

Kesimpulannya, sekali lagi pihak-pihak yang merancang untuk menganggu dan membuat provokasi petang itu telah gagal.  /wfauzdin.blogspot.com

Jom Kongsi Dalam FB Anda