TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SIAPA MB SGOR PILIHAN ANDA?

Jumaat, 4 Januari 2013

AMANAT HJ HADI - BELUM BERDEBAT LAGI UMNO SUDAH DITELANJANGKAN

Oleh:  WFAUZDIN NS

SEPERTI dijangka, sama juga sewaktu tahun 80-an dahulu di mana debat PAS dengan Umno atas tajuk "PAS tuduh Umno Kafir" awalnya seperti hebat dicanangkan oleh media.  Akhirnya beberapa hari sebelum tarikh debat yang dicadangkan oleh Umno itu diadakan, muncul di kaca TV Pemegang Besar Mohor Raja-Raja memutuskan bahawa debat itu dibatalkan.

Melucukan waktu itu, maklumlah kebiasaannya Pemegang Besar Mohor ini akan muncul di kaca TV hanya menjelang Bulan Ramadhan dan Syawal, iaitu untuk mengumumkan bila tarikh puasa dan hari Raya.  Maka, debat pun dibatalkan dan Umno pun selamat dari ditelanjangkan oleh PAS di khalayak ramai.

Kali ini pun tiada beza.  Mereka canangkan isu "Amanat Haji Hadi' yang sudah berpuluh tahun berlalu hanya untuk cari modal pilihanraya.  Maka, Umno mahu tunjuk hebat kononnya Umno lah parti yang bersungguh-sungguh memelihara kesesatan umat.  Mahu pecah perut menahan ketawa bila Umno menunjukkan kehebatannya mempertahankan agama.  Lihat sahaja lah malam sambutan Tahun Baru yang disiarkan secara langsung di TV baru-baru ini sudah cukup buat kita termuntah dengan Umno.

Apabila Tuan Guru Hj Hadi sanggup muncul di kamera TV secara langsung bagi memperjelaskan isu "Amanat Hj Hadi" ini, sebenarnya rakyat sudah tahu bahawa orang yang benar selalunya berani.  DS Anwar benar daripada Najib, maka DS Anwar berani cabar Najib berdebat.  Lojikkah Najib lebih benar dari Anwar maka Anwar lebih berani dari Najib?  Gila tu.

Rais anak Yatim pun berbunyi dengan suara tersedak-sedak bahawa Tuan Guru Hj Hadi boleh muncul di kaca TV tapi dengan syarat ianya dibuat rakaman, kemudiaannya mereka akan putuskan samada apa yang disebut oleh Tuan Guru Hj Hadi itu ada 'nilai berita' atau tidak baru boleh disiarkan.  Lihat, orang lama tetapi tidak cerdik-cerdik lagi.  "Amanat Hj Hadi" itu tiada nilai beritakah?  Jika tiada, mengapa kamu siarkan siang malam di semua saluran media syaitan kamu?

Kemudiannya, Rais anak Yatim menyebut Tuan Guru Hj Hadi mesti sanggup berdepan dengan "Tok-Tok Peti" atau pakar-pakar agama dari kerajaan.  Di mana pakar agama dari Umno?  Tidak mahu suruh Jamil Khir "Si penyapu wang zakat" dan Mashitah "penghalal zina dharurat" itukah?  Jika tidak pun jemputlah bekas Imam Masjid Negara si Firdaus "Penyepak Tong Undi" itu sekali.  

Tidak, Umno tidak akan sanggup memalukan diri dengan menjemput tokoh-tokoh agama mereka untuk ditelanjangkan oleh Tuan Guru Hj Hadi.  Akhirnya, Tok-Tok Peti pun dikambing hitamkan.  Hanya kambing layak diberi nama kambing!!

Tuan Guru Hj Hadi selamba dan tidak kisah jika Umno mahu meletakkan berapa ekor kambing hitam sekalipun malahan jika diletakkan sekandang lembu NFC pun tidak sedikit pun menakutkan Presiden PAS ini.  Mengapa?  Sebabnya, tiada manusia yang boleh mengalahkan hujah Al-Quran.  Itu lah di antara mukjizat Al-Quran.  

Seperti yang diduga, kesemua perancangan yang mereka cipta, mereka sendiri gagalkan akibat tiada telor.  Kononnya, Amanat Hj Hadi telah difatwakan salah lama dahulu.  Rakyat pun bertanya, jika sudah lama dikatakan amanat itu salah, mengapa sehingga kini Tuan Guru Hj Hadi tidak pernah disiasat, didakwa dan dikenakan tindakan atas 'ajaran sesat' itu?  Jawab sendiri.

Rabu, 2 Januari 2013

PARLIMEN NIBONG TEBAL - 78 % MAHUKAN CHEGU BARD

SEBULAN yang lalu, saya telah adakan "Poll" atau pendapat pengunjung-pengunjung blog saya tentang siapakah yang wajar pada pandangan pengunjung blog ini untuk dicalonkan menjadi Ahli Parlimen Nibong Tebal.

Sebelum ini, heboh diperkatakan kerusi Nibong Tebal bakal ditandingi oleh Penyelaras SAMM, Sdr Badrul Hisham atau Chegu Bard kerana semenjak kawasan Parlimen tersebut ditinggalkan begitu sahaja oleh "katak' iaitu bekas MP dari PKR, dikatakan aktiviti dan program di kawasan berkenaan sepi.  Akhirnya 'direstui' oleh pihak tertentu untuk membawa Chegu Bard ke sana bagi memulihkan keadaan dan nampaknya langkah ini amat berjaya.


Namun, atas pertimbangan politik atau pertimbangan yang sukar untuk kita baca, muncul pula Dr Mansor yang sekarang ini adalah Timbalan KM P.Pinang di Parlimen Nibong Tebang.  Khabarnya nama beliau telah diumumkan oleh DS Anwar sendiri sebagai calon di situ.  Selepas pengumuman tersebut, berbagai cerita mulai kedengaran tetapi difahamkan semua ahli SAMM diarahkan oleh Chegu Bard mengelak diri dari terlibat di dalam memberikan komen di atas isu ini.

Apa pun, semua tahu kedua-dua tokoh ini ada penyokong mereka yang tersendiri.  Maka, Blog ini mengadakan Poll untuk pengunjung-pengunjung blog ini sahaja agar mereka dapat luahkan pandangan mereka.  Tidak semua yang mengundi di sini adalah penyokong PR, mungkin juga ramai ahli-ahli Umno/Bn yang sengaja 'bermain' dengan undian mereka.  Maka, keputusan Poll di atas mungkin tidak tepat atau kurang tepat.

Daripada jumlah pengunjung yang melakukan undian iaitu seramai 1,011 orang, mereka yang menyokong Chegu Bard sebagai calon di Parlimen Nibong Tebal adalah 78 %.  Mereka yang mahukan Dr Mansor pula adalah sebanyak 17 % manakala 5 % mahukan calon-calon yang lain.  (Undian ditutup pada 02/1/2013 jam 07.00 PM)

Terima kasih di atas penglibatan anda di dalam undian yang telah dijalankan.

Jom Kongsi Dalam FB Anda