TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SIAPA MB SGOR PILIHAN ANDA?

Jumaat, 11 Januari 2013

ISU KALIMAH ALLAH - SEBIJIK KAT MUKA UMNO SEMULA!!

Isu kalimah Allah menjadi modal murahan Umno. Tapi peluru makan tuan. Mereka lupa berpuluh tahun merdeka, ada lagu resmi negeri2 menyebut perkataan Allah dan setiap rakyat negeri tersebut tidak kira apa jua agama telah menyanyikan lagu itu. 
 
Ini logo yg tetap ada pada pakaian angota Tentera Darat tidak kira apa jua agama
Mereka lupa, di dalam pakaian seragam PDRM dan ATM terdapat logo yg tertulis kalimah Allah, dipakai oleh anggota2 PDRM dan ATM tidak kira apa jua agama, bahkan sehingga mereka bawa ke dlm tandas dan ada di antara mereka yg bukan Islam apabila mati, dipakaikan pakaian istiadat yg terdapat butang/badge yg tertera nama Allah dikebumikan bersama jenazah yg bukan Islam itu bersama keranda mereka. 
 
Ini Pahlawan Negara, mendiang Kanang Anak Langkau.  Semenjak dari zaman beliau di tahun 60-an lagi hingga kini Logo Tentera Darat tetap dipakai.  Adakah beliau seorang Muslim? 
Apakah selama ini PAS, PKR atau DAP yg perintah negara ini? Siapa perintah dan berkuasa di negara ini dahulu dan sekarang? Jawab sendiri.....Maka kita tahulah skrg bahawa isu ini hanya dipermainkan oleh mereka kerana mereka kehabisan isu dan modal utk mnghadapi PRU ke 13.
 
Isu moral Anwar, tak jalan. Isu amanat Hj Hadi dan Hudud pun tak beri kesan bahkan memalukan mereka sendiri apabila Tok Guru Hj Hadi berani utk berdebat dgn mereka. Kini, isu Kalimah Allah umpama mereka menampar pipi mereka sendiri. Umno semakin nazak......!!!

Selasa, 8 Januari 2013

AYUH WARGA TENTERA - "SATU PELURU, SATU MUSUH, SATU UNDI, SATU BATU NISAN UNTUK UMNO"

Oleh:  WFAUZDIN NS

KEBANGKITAN rakyat tidak lagi boleh disekat.  Bayangkan tidak pernah berlaku sebelum ini orang-orang yang pernah memegang jawatan besar di dalam ATM dan PDRM, yang pernah memegang jawatan besar sebagai Pengarah dan sebagainya kini mula membenci Umno.

Aku berucap mewakili KOBAT di Temerloh kelmarin
Di dalam ATM, sudah berapa ramai yang berpangkat Jeneral, Kolonel sehinggalah ke pangkat bawah sekali apabila bersara atau menamatkan perkhidmatan mereka amat membenci Umno.  Menamatkan perkhidmatan bagi mereka amat melegakan kerana tidak lagi terkongkong dengan peraturan-peraturan yang berat sebelah.  Di dalam ATM, pemimpin Umno boleh berkempen politik di dalam kem tentera, sebaliknya pihak Pembangkang usah bermimpi.  Malahan terdapat tekanan pula kepada warga tentera untuk hadir ke ceramah-ceramah Pembangkang walaupun peraturan membenarkannya.

Begitu juga yang berlaku di dalam PDRM.  Kini tidak pelik jika bekas Ketua Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Dato' Fauzi kini berada bersama Pakatan Rakyat.  Sama seperti Brigidier Jeneral (B) Abd Hadi yang kini aktif berkempen untuk Pakatan Rakyat.  Pelik apanya seorang Kolonel yang pernah menjadi CO (Pegawai Memerintah) Rejimen Askar Melayu kini berada bersama DAP.  Ini semua menunjukkan betapa Umno tidak lagi ada harga kepada rakyat semua golongan.  Hinggakan seorang Pendakwaraya yang pernah menjadi Pendakwa kepada kes DS Anwar Ibrahim, apabila terkeluar dari kongkongan Pendakwa berkenaan boleh bersama DS Anwar pula.  

Ertinya apa?  Ertinya Umno kini terlalu nazak.  Kekuatan Umno kini hanya menumpang kepada jentera-jentera kerajaan yang mereka kuasai termasuk media.  Najib sehingga kini terkedu tidak boleh berkata apa-apa apabila diserang oleh Deepak dan Musa Hassan.  Rosmah jauh lagilah.  Cabaran debat oleh DS Anwar Ibrahim tidak pernah disambut oleh Najib, maka ertinya Najib takut kepada hujah DS Anwar.  Mengapa takut?  Beliau tahu rahsianya banyak di dalam poket DS Anwar.

Kononnya alasan Umno DS Anwar tidak layak untuk berdebat dengan Najib yang 'suci' dari salah laku moral.  Tetapi, Umno takut juga untuk berdebat dengan Presiden PAS.  Adakah Presiden PAS juga tidak sesuci Najib dari segi moral?  Semua ini alasan bodoh untuk melindungi kebaculan mereka.

Pada Program Bersama Anak Muda, Jelajah Anak Muda Ke Pahang yang telah diadakan pada 06 Jan baru-baru ini, aku sendiri dijemput untuk menyuarakan rasa benci kepada Umno.  Selaku bekas tentera, aku tahu apa yang dirasai oleh warga-warga tentera yang berada di dalam kem sekarang.  Mereka sedar ke mana wang LTAT mereka dipergunakan.  Tetapi apa yang mampu mereka lakukan?  Mereka bukan ada "Union" atau persatuan untuk mereka luahkan perasaan mereka.  Apa yang ada hanya Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM), tetapi apa peranan PBTM selain dari mengampu?

Baru-baru ini terang dan jelas PBTM mahu bekas-bekas tentera menyokong Umno/Bn.  Kononnya tanpa Umno, tentera akan mati.  Khurafat.  Persatuan seperti ini lah yang khianat kepada tentera dan bekas tentera.  Mereka langsung tidak berbunyi apabila isu LTAT dan dana pencen tentera ini telah disalahgunakan untuk seorang pemimpin Umno yang tidak pernah satu hari pun memakai seragam tentera.

Ayuh, warga tentera.  Lakukan perubahan jika mahu nasib anda terbela.  "Satu Peluru Satu Musuh, Satu Undi, Satu Batu Nisan Untuk Umno".

Isnin, 7 Januari 2013

AMANAT HJ HADI - PERANGKAP BODOH MAKAN DIRI

Oleh:  WFAUZDIN NS

MASIH lagi soal "Amanat Haji Hadi".  Umno masih terliur mahu main isu ini sedangkan Umno tiada 'peluru' untuk meneruskan permainan.  Mereka mengumpan untuk mencabar Presiden PAS tampil bersama Pakar-Pakar agama kaki ampu mereka berdepan di TV.  Tok Guru Haji Hadi kata, tiada masalah hatta dibawa berapa banyak pun Tok Peti-Tok Peti beratus-ratus peti untuk berdepan dengan beliau.

Seperti biasa, Umno kecut.  Tok-Tok Peti pun kecut.  Memang spesis kecut pun sebab puak mereka telah memilih pemimpin yang tiada `telor' untuk menjadi pemimpin.  Aku sudah lama jangka, isu "Amanat Haji Hadi' ini hanyalah isu Pilihanraya untuk memerangkap PAS.  Namun, kebodohan mereka memakan diri.

Akhirnya Rais anak Yatim kata tidak perlu berbahas mahu pun berdailog di dalam TV.  Sebabnya, telah difatwakan bahawa "Amanat Hj Hadi" itu adalah menyeleweng.  Siapa mahu percaya kepada Rais anak Yatim yang bininya pun telanjang sentiasa tanpa menutup kepala?  Mahu percaya pada Najib?  Lihat bini Najib maka kita tahu manusia yang tidak kenal "najis Mughallazah" ini tidak layak mahu ulas bab agama.  Dia sendiri pun tidak faham apa yang disebut di dalam "Amanat Hj Hadi".  Dia mudah faham "Amanat Mamak Kutty" yang sebut "habis semua tangan orang-orang Islam menjadi kudung kalau Hudud dilaksanakan".

Itulah spesis yang kita tidak hairan lebih rapat dengan Syaitan yang dikenali.  Spesis ini lah yang kita mahu campakkan ke dalam lubang lahad selepas pilihanraya umum nanti.  

Ahad, 6 Januari 2013

LIVE BERSAMA CHEGU BARD DI TEMERLOH MELALUI RADIO KOBAT FM

Malam ini, radio kobat fm akan membawa siaran langsung program kemuncak HKR negeri Pahang bersama anak muda, bertempat di Taman Muhibbah, Temerloh.  Di antara yang akan berucap adalah Chegu Bard dan beberapa pimpinan NGO yg lain.  Difahamkan Tuan Hj Mat Sabu turut akan berceramah.

Ikuti siaran Kobat FM melalui blog ini, atau anda boleh ke blog http://kobatpkr.blogspot.com  dan juga di  http://kobatfm.blogspot.com

Jom Kongsi Dalam FB Anda