TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SIAPA MB SGOR PILIHAN ANDA?

UNDILAH PAKATAN RAKYAT

UNDILAH PAKATAN RAKYAT

Sabtu, 13 Mac 2010

PLEASE YB ZUL, JANGAN LA JUAL NAMA ULAMAK PAS...

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 13 Mac: Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zukifli Noordin diminta menjelaskan siapakah ulama PAS yang dikatakan menyokongnya ekoran dipecat daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR).

“Setahu saya, hanya Ustaz Taib Azamuddin (Ahli Parlimen Baling) dan saya sahaja yang rapat dan selalu membela beliau. Sejak petisyen terhadapnya ditarik balik oleh calon Umno/BN, dia tidak lagi berhubung dengan saya.

“Apabila saya hubungi Ustaz Taib, dia pun beritahu hal yang sama. Jadi siapa sebenarnya ulama PAS yang sokong beliau lagi,” kata bekas Naib Presiden PAS, Ustaz Ahmad Awang (gambar) kepada Harakahdaily.

Dalam satu kenyataan media, Zulkifli berkata, beliau mendapat sokongan penuh daripada ulama PAS.

“Saya tertanya-tanya siapakah ulama PAS itu,” ujar Ahmad lagi yang juga bekas Pesuruhjaya PAS Perak.

Sebelum ini, satu media elektronik melaporkan Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, PAS sedia mempertimbangkan Zulkifli menyertai parti itu.

Namun dalam kenyataan kepada Harakahdaily sebagai menjelaskan laporan itu, beliau memberitahu apa yang dinyatakan itu adalah dasar terbuka PAS.

Begitupun, beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang yakin PAS tidak akan menerima Zulkifli sebagai ahli./Harakahdaily

SEBUT DEBAT TERUS KECUT TELOQ

Oleh: WFAUZDIN NS

Wah !! sebelum ini bukan main lagi. Ke hulu ke hilir, hari-hari wajah keluar TV dan akhbar pencacai dok sebut orang tu, orang ni, Firaun kecil la....badut la...macam-macam dia dok kata kat orang. Tak ada langsung perasaaan malu sekurang-kurangnya malulah sikit kat kopiah putih atas kepala tu. Ego dan lagaknya bukan main lagi....janda muda kunun...(janda gatal ada la...)Justify Full
Tetapi, tiba-tiba je `janda muda miang' ni membisu kenapa? Dah tak ada modal ke atau dah kenyang dapat `peruntukan' yang baru diluluskan untuk kawasan dia tu? Kenyang sampai tak boleh nak bercakap dah? Macam ular sawa pulak. Memang ada tokoh macam ular pun. Berbelit-belit bercakap. Yang lucu dan nampak bodohnya bila dia ada hati nak tipu parti dia sendiri. Kununnya parti suruh pergi Korea. Piirahhhh.....dengan Dato' Nalla bolehlah hangpa nak main belit-belit Yob....silap-silap Dato' Nalla lagi kuat belitnya.

Yang aku tak puas hati tu, Dato' Tn Ibrahim Tn Man boleh `buli-buli' janda miang ni. Mula-mula kata PAS akan pertimbang kalau dia nak masuk PAS. Tak sampai beberapa jam, Tn brahim Tn Man kata dia tak kata macam tu. Akhbar salah lapor, katanya. Bayangkan betapa tebalnya muka orang yang baru kena pecat tu. Dia mulanya dah terbayangkan berada di dalam PAS untuk menjalankan jarum Umnonya bagi menghancurkan PR, tetapi tak jadi masuk pulak. Dia merancang, Allah pun merancang. Perancangan siapa lebih hebat sekarang?

Tiba-tiba dia jadi bisu sekarang. Kita tunggu juga kot-kot ada komen dia tentang cabaran debat oleh YB Khalid. Kalau dulu, huh, baru YB Khalid nak kamit mulut, dia dah bertegang urat tak setuju sampai report Polis. Nasib baik dia tak report Polis terhadap Syeikh Yusoff Qardhawi yang dijadikan rujukan oleh PR di dalam isu Kalimah Allah tu. Atau, mungkin sekarang ni dia tengah mengaji kat mana-mana pondok untuk menyiapkan diri berdebat dengan YB Khalid. Aku cadangkan elok dia mengaji dengan Hamid Othman ke, Noh Gadut ke, Harussani ke, atau pun Jamil Khir tu. Tentu puak-puak tu akan bekalkan kat dia Kitab Islam Hadhari untuk bekalan berdebat nanti.

Kita lihat sehari dua lagi ni, ada tak dia berbunyi tentang debat. Jangan cuba nak belit-belit cari alasan tak mahu debat sudah lah. Aku takut kalau-kalau dia letak syarat nak berdebat mestilah diadili oleh Najib atau Rosmah. Macam dia letak syarat masa dia nak pergi mengadap JK Disiplin PKR tu la. Musim-musim panas sekarang ni takkan kecut teloq kot Yob woiii...../wfauzdin.blogspot.com

ALI RUSTAM DATANG JUGA KE SERAMBI MEKAH

Oleh: WFAUZDIN NS

TENTU anda masih ingat KM Melaka, Ali Rustam suatu ketika pernah mengeluarkan arahan kepada semua kakitangan kerajaan negeri agar tidak berkunjung ke Kelantan. Larangan itu dikeluarkan lebih kepada alasan politik semata-mata bukan kerana faktor lain seperti wabak penyakit mahu pun faktor keselamatan. Apa yang malangnya, kakitangan kerajaan negeri menjadi mangsa akibat dendam politik KM yang disabitkan dengan politik wang di dalam Umno suatu waktu dulu.Justify Full
Walau bagaimanapun, larangan itu tidak kekal lama kerana jika diteruskan sekali pun rakyat Melaka dan juga kakitangan kerajaannya bukan bodoh untuk dijadikan `lembu dicucuk hidung' oleh Ali Rustam. Maka, larangan itu ditarik balik atas alasan kununnya MB Kelantan sudah berubah sikap. Berubah apa? MB Kelantan sudah sokong Umno ke? Hakikatnya Ali Rustam tahu bahawa di negara kita yang kecil ini jika berlagak seperti `kera sumbang' tidak mahu bercampur dengan negeri lain, maka susahlah nanti. Kalau hendak dikira malu, memanglah malu kerana terpaksa jilat ludahnya sediri tetapi Ali Rustam ini tahu malukah? Jika beliau tahu malu, masakan sekarang beliau masih kekal KM Melaka sedangkan semua orang tahu bahawa politik wang dengan rasuah tu `sedarah sedaging'.

Baru semalam (Jumaat) Ali Rustam berada di bumi Serambi Mekah yang kini masih lagi dipimpin oleh Tok Guru Nik Aziz selaku Mursyidul Am PAS. Petang semalam beliau dijadualkan akan diwawancara melalui sebuah stesyen radio swasta (Manis FM) di Wisma Manis, Kota Bharu. Difahamkan beliau berada di Kelantan untuk mempromosi sukan (SUKMA) yang bakal diadakan di Melaka. Justeru itu, beliau besusah payah datang ke Kelantan sebuah negeri yang beliau pernah katakan negeri termiskin dan termundur. Selepas beliau datang sendiri ke negeri Che Siti Wan Kembang tersebut, cuba tanya beliau ada perubahan kah Negeri Kelantan sekarang jika dibandingkan dengan sewaktu Kelantan di bawah Umno.

Apa-apa pun, selamat datang kita ucapkan kepada Ali Rustam. Mudah-mudahan pagi tadi Ali Rustam sempat merasai hujan yang turun seketika sewaktu MB Kelantan mengadakan Solat mohon hujan. Moga-moga sejuk seketika tubuh Ali Rustam semasa berada di Kelantan./wfauzdin.blogspot.com

UTUSAN MELOYA TANYA ORANG INDON TENTANG PRESTASI SELANGOR?

Yusmawati Mhd Yusof

SHAH ALAM, 12 MAC - Umno di kesan melakukan satu lagi penyelewengan kuasa dan salah guna dana awam dalam cubaan merampas semula Selangor.

Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad berkata pemimpin Pemuda Umno diarah menubuh hampir 70 pertubuhan bukan kerajaan NGO untuk menabur fitnah di samping mempertikai setiap dasar dan kenyataan kerajaan negeri dan pemimpin Pakatan Rakyat.

Kesemua NGO itu yang tumbuh ibarat cendawan sejak akhir tahun lalu di biayai oleh Kementerian Belia dan Sukan.

Khalid mengesan 63 pertubuhan bukan kerajaan yang di bentuk oleh pemimpin Pemuda Umno dan dibiayai oleh Kementerian Belia dan Sukan atas alasan mereka menjalankan program-program sosial.

Namun aktiviti utama NGO berkenaan ialah membuat laporan polis dengan tuduhan melulu terhadap pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat.

Selain itu, mereka diarah memberi pelbagai kenyataan berbentuk tohmahan yang akan disebarkan menerusi media kawalan Umno seperti Utusan malaysia dan TV 3.

“60 laporan polis daripada NGO-NGO jelmaan, ini semua daerah Petaling, 63 NGO yang saya dapat dari Pejabat Umno. Semua NGO-NGO pemuda dan remaja yang ditubuhkan bertujuan untuk menerima bajet dari Kementerian Belia dan Sukan.

Khalid sendiri menjadi sasaran sebilangan daripada NGO berkenaan yang membuat laporan polis kononnya beliau tidak menghormati Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.

Khalid berkata penubuhan NGO secara mendadak di sekitar Lembah Kelang dan kecaman terhadap Pakatan Rakyat di Selangor bukan berlaku secara kebetulan.

"Saya dapat pada hujung tahun 2009, ini merupakan suara-suara Umno dalam semuja isu, tiba-tiba timbul kutuk Ahli Parlimen Shah Alam, tiba-tiba timbul NGO minta JAIS ambil tindakan pada Ahli Parlimen Shah Alam, ini puak-puak Umno tidak perlu berpura-pura,"katanya.

Khalid berkata penubuhan NGO berkenaan dan penggunaan media seperti utusan Malaysia mempunyai tujuan khusus, iaitu menawan balik Selangor dengan apa cara sekali pun.

"Berita-berita ini, tujuan Umno jelas, Shah Alam ibu negeri, dia (Umno) hendak dapatkan balik Shah Alam dengan guna semua benda. Laporan sebegini adalah taktik murahan kerana orang di Batu 3 dan Seksyen 8 tahu ianya tidak betul,”katanya.

Khalid merujuk kepada laporan Utusan Malaysia baru-baru ini yang bersandarkan kepada komen pekerja asing mengenai prestasi kerajaan negeri sebagai contoh kewartawanan cetek dan tanpa kredibiliti.

"Kalau tuan-tuan tengok orang yang ditanya ni Agus Zaini, Tini Mustori, Sugiono Jamak. Saya difahamkan penduduk Seksyen 8, ketiga-tiga ini adalah warga Indonesia bila ditanya siapa Khalid Samad mereka tidak kenal, ini satu benda yang pelik.

"Yang diambil pekerja kedai, pekerja asing orang indonesia, ditanya jadi nampak niat jahat walapun tidak lah semuanya tertumpu pada saya tetapi ada disebut dalam perenggan pertama nama saya dan sebagainya. Nampak terdesak bila cuba menggunakan media,"katanya./TVSelangor

VIDEO - HUJAN TURUN KETIKA SOLAT MINTA HUJAN DI KELANTAN


HUJAN TURUN KETIKA SOLAT MINTA HUJAN DI KELANTAN

Mar11,2010



Tertarik CiLiK© dengan berita dari Malaysiainsider. Kagum dengan ketokohan Tok Guru, memohon hujan dengan solat hajat bersama rakyat. Kalaulah rakyat seluruh Malaysia seperti ini alangkah indahnya....

KOTA BARU, 12 Mac – Solat sunat Istisqa’ yang diadakan memohon hujan pagi ini bukan sahaja menakjubkan 2,000 jemaah yang hadir bahkan rakyat negeri ini apabila kerahmatannya langsung terbukti sebaik sahaja solat dimulakan,

Hujan pun mula turun ketika bacaan surah al-Fatihah.

Solat yang dimulakan pada pukul 8.30 pagi ini itu diimamkan oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ia diadakan di Padang Perdana bersebelahan jalan berhadapan dengan Stadium Sultan Mohamad IV, dekat sini.

Hadir sama seluruh kepimpinan kerajaan negeri termasuk exco, Adun dan Ahli Parlimen dari parti Pakatan Rakyat.

Nik Aziz yang ditemui selepas solat sunat tersebut melahirkan rasa syukur tidak terhingganya kerana menganggap doa rakyat Kelantan minta diturunkan hujan itu segera dimakbulkan Allah SWT.

“Syukur, kita sembahyang Istisqa’ hari ini mendapat sambutan baik dan di tengah-tengah sembahyang itu turun hujan.

“Saya sendiri telah didedah oleh Allah dengan air hujan yang pertama semasa sembahyang hari ini sangat-sangat besarlah harapan, mudah-mudahan Allah beri pada kita bahagia di dunia dan akhirat.

“Tiada erti kita bahagia di dunia tetapi akhirat kelak kita masuk neraka. Dengan sebab itu saya berusaha supaya rakyat Kelantan faham bahawa kesusahan yang berlaku atas dunia ini adalah berpunca daripada dosa.

“Ayat-ayat Quran banyak menyebut bala yang menimpa manusia ini adalah berpunca daripada dosa.

“Oleh yang demikian kita kena pakat-pakat (sama-sama) tegur, nasihat, tak kiralah dalam apa jua pun keadaan termasuk politik, ekonomi kerana ini cara Islam, bukan cara demokrasi, bukan cara komunis dan juga sosialis, tapi cara Islam” katanya.

Menjawab soalan sama ada solat hajat dan solat istisqa yang diadakan pagi ini sebagai tradisi negeri Kelantan, beliau berkata “wallahualam. Yang pastinya nabi Muhammad SAW sendiri sembahyang istisqa’ setiap kali berlakunya kemarau”.

sila klik untuk membesarkan image.



CiLiK©: Alhamdulillah inilah cara hidup Islam yang diajarkan Nabi Muhammad semoga terus dijadikan contoh dan diamalkan di negeri-negeri yang lain. Islam lengkap meliputi segala aspek, ikutlah Islam PASTI BEROLEH KEJAYAAN DI DUNIA DAN AKHIRAT. Mengapakah UMNGOK dan Be End terus menentang pemimpin seperti ini?

Sumber: Milosuam

Jumaat, 12 Mac 2010

RISALAH SKANDAL SEKS MEREKA YANG EDAR, TAPI MINTA YB AZMIN PULA JAWAB

Oleh: WFAUZDIN NS

ARAKIAN, maka tersebarlah kununnya satu risalah tentang skandal seks seorang wanita yang sudah bersuami dengan salah seorang pegawai MPAJ. Tidak tahulah tahap mana luasnya edaran risalah tersebut tetapi yang saya pasti risalah tersebut bukan bertujuan untuk mengaibkan pegawai MPAJ itu yang sebenarnya. Sasaran mereka sudah tentu MP kawasan berkenaan iaitu YB Azmin Ali. Berita tentang kisah karut marut itu di sini.

Pelik bin ajaib, orang lain yang dikatakan bersekedudukan, orang lain yang edar risalah, orang lain yang dituduh tetapi YB Azmin pula dicabar untuk membersihkan kekotoran yang mereka buat. Mengikut akal yang waras, sesiapa yang tahu kisah sebenar skandal tersebut sewajibnya melaporkan terus ke pihak berwajib. Sekiranya laporan telah dibuat, siasatan telah dilakukan dan cukup bukti, pihak berwajib mestilah mengambil tindakan. Selepas itu, tahulah YB azmin untuk mengambil tindakan selanjutnya ke atas kakitangan MPAJ tersebut. Jangan ingat hendak menuduh seseorang dengan tuduhan seberat itu hanya cukup dengan sekadar surat layang atau risalah yang bertaraf `tisu tandas' itu?

Sekiranya pihak berkenaan terus meminta YB Azmin mengambil tindakan, sama lah cerita dengan kisah seorang budak muda yang kununnya diliwat oleh seorang tua mengadu terus kepada pemimpin tertinggi dalam negara. Bukankah negara kita sudah cukup saluran dan tempat untuk mengadu kejadian-kejadian seperti ini? Atau, mungkinkah ini sebagai satu modal yang difikirkan cerdik untuk memperbodohkan YB Azmin seterusnya untuk memburukkan kerajaan Negeri Selangor? Cukuplah dengan bermain fitnah dengan mengaibkan orang. Sudah cukup kita semua menanggung bala `panas' cuaca di negara kita dengan kerja-kerja fitnah seumpama ini.

Gunalah cara lain yang lebih jantan dan profesional sekiranya mahu menjatuhkan Kerajaan Negeri Selangor atau menjatuhkan mana-mana Wakil Rakyat dari PR. Rakyat tidak lupa kisah YB Eli yang dicuri gambar separuh bogelnya suatu ketika dahulu. Kununnya orang yang dituduh mengambil gambar tersebut telah dikenal pasti. tetapi di mana kes itu sekarang? Kisah seorang pemimpin Umno kununnya dicederakan oleh penyokong-penyokong PR sehingga `berbalut' tengkuk sewaktu Pilihanraya Kecil Bagan Pinang baru-baru ini, di mana kesudahan kes tersebut? Apakah drama itu tiada penghujungnya setelah semuanya kantoi?

Berbalik kepada kisah risalah skandal seks tersebut, YB Azmin atau sesiapa sahaja dari PR jangan pedulikan mereka yang ingin mencipta isu. Jika benar, mereka ada bukti tunggu apa lagi, buat sahaja laporan ke pihak berkuasa dan jika benar individu berkenaan bersalah, kerajaan negeri sudah pasti tidak akan melindungi pesalah-pesalah ini kerana kerajaan negeri di Selangor sekarang adalah PR bukan Umno yang suka melindungi pesalah-pesalah seperti ini. Sekarang, mereka yang terberak di tengah jalan, mereka cucilah sendiri. /wfauzdin.blogspot.com

POLIS REPORT POLIS TERHADAP ANWAR

Polis 'lawat' Anwar di pejabat PKR
Salhan K Ahmad
Mac 11, 10


Seramai lima orang pegawai polis tiba di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya pada kira-kira jam 11.30 hari ini untuk merekodkan kenyataan daripada ketua umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tiga pegawai polis yang merakam kenyataannya itu daripada tiga balai berasingan di Pulau Pinang, manakala dua lagi daripada unit cawangan khas Bukit Aman.

Kenyataan Anwar direkodkan di sebuah bilik dengan dinding kaca, di tingkat tiga pejabat berkenaan.

Adalah dipercayai siasatan polis itu berhubung kandungan ucapannya pada beberapa ceramah di Pulau Pinang, bulan lalu.

Siri ceramah itu diadakan bagi mendapatkan sokongan orang ramai kepada Pakatan Rakyat, khususnya PKR ketika Anwar berhadapan dengan perbicaraan kes liwat keduanya.

Pada siasatan polis hari ini, Anwar ditemani oleh dua peguam Yusmadi Yusof dan Sivarasa Rasiah, serta ADUN Pantai Jerejak Sim Tze Tsin.

Wartawan dibenarkan untuk memerhatikan prosiding berkenaan daripada luar bilik tersebut.

Selepas selesai merakamkan kenyataannya, Anwar berkata empat laporan polis dibuat ke atasnya berhubung ucapannya di beberapa ceramah sepanjang tempoh sambutan tahun baru Cina.

Anwar berkata siasatan mengikut Seksyen 112 Akta Polis itu dijalankan atas dakwaan fitnah, hasutan dan mengadakan perhimpunan haram.

"Tiga laporan polis daripada polis sendiri dan satu daripada orang awam," kata Anwar.

Siasatan polis adalah berdasarkan ucapan Anwar yang menyentuh tentang kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu, pembelian kontroversi dua kapal selam, skandal dua pesawat pejuang yang kehilangan enjin serta perbicaraan kes liwatnya.

"(Dalam majlis berkenaan) sememangnya kita ada menyebut mengenai pembunuhan Altantuya, kita sebut mengenai komisyen dan rasuah dalam pembelian kapal selam," katanya.

Tiga daripada program berkenaan merupakan acara sambutan Tahun Baru Cina dan juga satu ceramah anjuran DAP.


Ucapan itu dibuat di beberapa tempat di Pulau Pinang - Kepala Batas di Seberang Jaya, Batu Maung di Bayan Baru, Kampung Padang Tembak di Bukit Bendera dan Kubang Semang di Permatang Pauh.

Anwar mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor serta ahli Umno lain menggunakan polis untuk menakut-nakutkan pemimpin pembangkang.

"Kami bantah sekeras-kerasnya siasatan ini.

"Semua program ini kita jalankan dengan permit (polis).

"(Saya seru) polis supaya jangan diperalatkan ahli politik dan beri tumpuan (membanteras) jenayah.


Ketika ditanya, Anwar berkata beliau tidak mengetahui dengan pasti mengapa polis mengambil tindakan ke atas program di Pulau Pinang sahaja.

"Saya percaya ini disebabkan mereka mahu tunjukkan kerajaan pimpinan Lim Guan Eng di Pulau Pinang itu anti Melayu dan Islam," katanya.

Tambahnya, setakat ini 15 ahli parlimen dan ahli dewan undangan negeri Pakatan Rakyat telah disiasat polis atas perkara yang sama./Malaysiakini

SANGGUPKAH UMNO MELIHAT INI DI P.PINANG?

Mar11,2010

Pelbagai isu yang dilaungkan oleh UMNO dan Be End nampaknya tak lut pada rakyat Pulau Pinang. Rakyat semakin hari semakin matang, tidak semudah itu untuk diperbodohkan dengan isu-isu perkauman dan isu-isu agama. Buktinya Sambutan Sempena 2 tahun pemerintahan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang disambut baik oleh lautan manusia. Tahniah kepada rakyat kerana telah celik!










CiLiK©: Tahniah sekali lagi kepada rakyat Pulau Pinang! Walaupun acara ini tidak disajikan dengan makanan percuma, tiada duit saguhati dan cenderahati, namun rakyat terus menunjukkan sokongan kepada Pakatan Rakyat. Fenomena yang pasti membuatkan pemimpin UMNGOK dan BE End jadi tak senang duduk./Milosuam

Khamis, 11 Mac 2010

FIRAUN DAN BADUT, KEDUA-DUANYA ADALAH ORANG YANG SAMA

Oleh: WFAUZDIN NS

SEWAKTU era reformasi, sebutan `Mahafiraun' amat popular sebagai `ganti nama' buat Mahathir. Kini, matlamat reformasi hampir-hampir tercapai dan `Mahafiraun' itu pun telah bersara, cuma yang tinggal adalah `Firaun Besar' dan juga `Firaun Kecil'. Siapakah mereka yang mendapat gelaran itu?

Jika `Mahafiraun' seorang yang terlalu zalim, seorang perasuah, penipu, berterangan menghina agama dan Sunah Nabi, watak bagi `Firaun Besar' adalah berbeza. `Firaun Besar' pula menggunakan agama sebagai topengnya sahaja. Masih kekal dengan sifat penipu dan putar belitnya yang diwarisi dari `Mahafiraun'. Melalak melolong `Firaun Besar' ini bercakap tentang Islam, tetapi lebih banyak dia bercakap tentang Islam, lebih menampakkan kejahilannya. Topeng Islam yang digunakannya tidak langsung memberi kesan untuk mempengaruhi sesiapa. Memang `Firaun Besar' ini mendapat tempat juga kadang-kadang bila menyebut tentang Islam, tetapi yang memberi tempat kepadanya itu siapa? TV 3 Suku, Utusan Meloya, Berita Hairan dan seangkatan dengannya. Di dalam menyiarkan perjuangan Islam kununnya yang dibawa oleh `Firaun Besar' ini, di dalam masa yang sama media ini menyiarkan keputusan nombor ekor dan Magnum Toto. Inilah akhbar yang memuja dan memuji `Firaun Besar' seorang pejuang Islam.

Baru-baru ini `Firaun Besar' perasan dirinya hampir berjaya `menipu' PAS sebuah parti Islam apabila salah seorang pimpinan PAS seperti memberi lampu hijau untuk dia berkeliaran di dalam PAS pula setelah kelakuan jahatnya di dalam PKR `kantoi'. Rupa-rupanya `Firaun Besar' ini tertipu lagi. Baru beberapa jam dia perasan dia adalah umpama `janda muda' yang masih di dalam edah akan dipinang orang, tiba-tiba tidak jadi pula. Malu Yob dibuatnya. Bagi menghilangkan sedikit rasa malu, berkatalah dia bahawa dia pun tidak ingin dipinang walhal sebelum itu bukan main semangat dia hendak `bersatu' dengan PAS. Jika Kelab Penyokong PAS yang Non Muslim itu boleh diterima untuk berjuang bersama PAS, tiba-tiba `Firaun Besar' ini ditolak maka kita boleh nilai sendiri `standard' dan kualiti beliau.

Sebab itulah saya pelik apabila beliau berkata akan ramai lagi pemimpin berkualiti dari PKR akan melompat keluar. Semak punya semak, tiada seorang pun yang berkualiti yang telah keluar dari PKR. Berkualitikah orang yang keluar dari PKR kerana tidak dapat projek 2 juta, yang minta dibayar gaji tinggi, yang minta selesaikan hutang, yang minta hendak jadi CEO, yang dapat habuan 1 juta? Jika itu pada anggapan `Firaun Besar' adalah mereka yang berkualiti, wajar sangatlah beliau pun terpelanting keluar kerana terlebih `kualiti'nya. Berkualitinya beliau apabila mengatakan beliau Wakil Rakyat yang dipilih oleh rakyat, bukan parti. Sebab itu beliau tidak mahu meletakkan jawatannya sebagai Wakil Rakyat. Cuba sebut, rakyat mana yang letakkan dia sebagai calon sebagai Wakil Rakyat? Cuba lihat contoh, Ibrahim katak emas dari Pasir Mas. Beberapa kali beliau bertanding atas `dirinya' sendiri tanpa dipilih oleh parti, katak emas ini `ghuyub' dengan memalukan. Apabila beliau bertanding dipilih oleh PAS, beliau menang dengan bergaya. Ertinya, beliau menang kerana pengundi memilih parti bukan batang tubuh kataknya itu. Tetapi sampai sekarang katak emas ini mana tahu malu sedangkan beliau tahu rekod menunjukkan rakyat memilihnya kerana parti.

Sewajarnya `Firaun Besar' ini mejadikan sejarah katak emas itu sebagai dalil bahawa beliau patut merasa malu jika terus memakan gaji atau elaun MP nya lagi. Tidak tahulah kita jika beliau bimbang tidak boleh memberi makan anak bininya nanti jika kehilangan kerusi haram yang didudukinya itu. Sejak kebelakangan ini, `Firaun Besar' amat laku di kaca TV 3 Suku dan media-media pencacai kerana beliau adalah `badut' politik buat Umno. Badut ini akan terus beraksi untuk menghiburkan orang walaupun wajah badut dihias dengan berbagai rupa yang lucu lagi menghodohkan. Selaku Badut, beliau harus berani untuk terus dipermain dan dipersendakan oleh mereka. Kita juga boleh tumpang ketawa dengan gelagatnya itu. Kesihan dia. /wfauzdin.blogspot.com

SEMBOYAN HALILINTAR DI SEREMBAN, HUJAN RAHMAT KETIKA MUSIM PANAS

Biarpun hujan mereka tidak berganjak... itulah keadaan yang berlaku sempena pelancaran `Semboyan Halilintar Ke Putrajaya' yang dihadiri oleh DS Anwar di Seremban baru-baru ini. Ketika cuaca waktu ini amat panas sebagaimana panasnya kerusi Najib dan Umno, tiba-tiba hujan turun menyegarkan kehadiran puluhan ribu penyokong-penyokong PR. Siapa kata Negeri Sembilan negeri yang tegar Umno?













LAWAN TETAP LAWAN!!!

Lagi gambar-gambar sila lihat di sini..

Sumber gambar sila lihat di sini...


Ikhsan foto: Tranungkite

FAIRUS BURUKKAN PKR ADALAH JANJINYA DENGAN UMNO - MUSTAFA KAMIL AYUB

Fairus diperalat burukkan PKR

SHAH ALAM - Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa UMNO sedang memperalat bekas pemimpinnya yang keluar parti, termasuk Mohamad Fairus Khairuddin supaya melemparkan tuduhan buruk terhadap parti dan Pakatan Rakyat (PR) bagi menunjukkan kepincangan parti itu.

Naib Presidennya, Mustafa Kamil Ayub berkata, kenyataan buruk yang dilemparkan oleh bekas pemimpin PKR adalah satu tuduhan dan pendekatan demi memenuhi perjanjian di antara mereka dengan UMNO.

“Sebab itu beliau berkata apa saja tuduhan memburukkan parti dan Pakatan Rakyat (PR) sebagaimana dituntut dan syarat yang ditawarkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) sebelum mereka sertai parti itu.

“Saya tidak memikirkan perkara itu serius dan masyarakat akan mengambil kira apa yang disampaikan kerana rakyat lebih tahu dan mengenai mereka,” katanya ketika dihubungi :Sinar Harian:, semalam.

Beliau berkata demikian mengulas mengenai bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohamad Fairus Khairuddin mendedahkan terdapat beberapa pemimpin dalam PKR yang mengamalkan taktik politik tidak bertamadun .

Fairus berkata, individu ini yang boleh dikatakan ‘firaun kecil’ menjalankan gerakan untuk menjatuhkan rakan dalam PKR./Sinar

Rabu, 10 Mac 2010

YB KHALID CABAR YB ZUL DEBAT ISU KALIMAH ALLAH

Dulu, kini dan selamanya bersama PAS....
Dulu PAS, PKR dan kini.....???
Oleh: WFAUZDIN NS

BERITA TV BERNAMA malam tadi melaporkan kenyataan YB Khalid, MP Shah Alam tokoh PAS yang kontroversi tentang kesediaannya berdebat secara terbuka pada bila-bila masa dengan YB Zulkifli Noordin, MP Bandar Kulim Baru iaitu bekas MP dari PKR yang baru dipecat berkaitan isu `Kalimah Allah'. Isu ini begitu hangat diperkatakan sebelum ini dengan berbagai hujah dan dalil sehinggakan si jahil pun ingin berdalil tentang isu ini. Isu ini juga menjadi salah satu punca mengapa YB Zul membuat laporan Polis terhadap YB Khalid walaupun pada ketika itu mereka berdua berada di dalam satu kapal iaitu PR.

YB Zul sebelum ini juga sering menimbulkan kontroversi di dalam PKR dan juga PR, begitu juga dengan YB Khalid yang terkenal dengan kontroversinya bersama pimpinan PAS terutamanya di Selangor. Beza antara kedua-dua MP tersebut adalah seorang bertindak bijak, manakala seorang lagi bodoh sombong. YB Khalid bertindak bijak apabila menggunakan hujahnya berdepan dengan sebarang perbezaan pendapat walaupun akhirnya dikenakan tindakan disiplin oleh PAS. YB Zul pula berlagak ego, sombong meskipun tidak secerdik mana apabila hampir setiap hari `meratib' perkataan `Firaun kecil' ditujukan kepada mereka-mereka yang berada di dalam partinya sendiri yang tidak sependapat dengannya. Sehinggakan beliau pernah menganggap DS Anwar selaku Ketua Umum PKR iaitu parti yang didukungnya sebagai menyokong Kristian di dalam isu Kalimah Allah ini. Itu beza YB Khalid dan YB Zul di dalam pendekatan politiknya.

Kemuncak krisis di antara YB Zul dengan YB Khalid berkaitan isu Kalimah Allah ini ialah apabila YB Zul membuat laporan Polis terhadap YB Khalid. Tindakannya itu kununnya untuk memperjuangkan agama Islam. Tindakan bodoh YB Zul ini amat memalukan PKR kerana PKR sendiri telah membuat ketetapan untuk memegang hujah dan pendapat Ulamak tersohor Syeikh Yusoff Qardawi rentang isu Kalimah Allah ini dan ketetapan PKR itu dipersetujui juga oleh rakan di dalam PR iaitu PAS. Di dalam isu ini, lojikkah PKR dan PAS mempercayai YB Zul lebih daripada Ulamak tersohor dunia itu? Siapa YB Zul? Akibat daripada menanggung malu kerana PKR dianggap memelihara `biawak hidup', maka PKR mengambil keputusan memecat YB Zul atas kesalahan membuat laporan Polis terhadap YB Khalid serta kenyataan-kenyataan `menikam belakang' partinya sendiri dan juga PR sewaktu ditemubual di TV 3.

Mungkin YB Zul anggap PKR tidak akan berani mengambil tindakan disiplin ke atasnya apatah lagi untuk memecatnya memandangkan ketika itu PKR kehilangan beberapa kerusi Parlimen akibat MP yang menjadi `katak' tambahan pula kedudukan kerusi MP dari PKR semasa itu hampir tewas dengan kerusi MP dari DAP. Sekiranya DS Anwar pentingkan kedudukannya selaku Ketua Pembangkang, nescaya YB Zul tidak akan dikenakan sebarang tindakan atau paling maksima adalah amaran. Tetapi PKR tetap tegas demi menjaga keutuhan perjuangan dan kesepakatan di dalam PR, maka YB Zul yang menjadi seperti `kaduk naik junjung' ini mesti dipecat. Alhamdulillah, YB Zul telah dipecat dan beliau kini lebih bebas untuk menggelar sesiapa jua sebagai `Firaun Kecil' asalkan tidak melebihi darinya sebagai `Firaun Besar'.

Setelah YB Zul dipecat dan beliau secara teknikalnya bukan lagi penyokong atau wakil dari PR, maka tibalah masanya untuk YB Khalid menguji kehebatan YB Zul yang terlebih alim dari Syeikh Yusof Qardhawi, Tuan Guru Hj Hadi dan juga Tuan Guru Nik Aziz ini. YB Khalid mencabar YB Zul untuk berdebat secara terbuka tentang isu kalimah Allah ini. YB Zul digelar orang `Ustaz' kerana beliau sering mengajar ilmu-ilmu agama dan juga memberi kuliah di beberapa tempat. YB Khalid tidak digelar orang Ustaz walaupun beliau dijemput juga untuk memberikan khutbah Jumaat di beberapa buah masjid tetapi YB Khalid seorang pejuang Islam yang tegar di dalam PAS. Tidak seperti YB Zul yang dikatakan dahulunya berada di dalam PAS, kemudiannya beralih pula kepada PKR, dan kini langsung tidak berparti setaraf dengan `raja katak emas' dari Pasir Mas itu.

Apakah YB Zul selaku Ustaz yang hebat berani menyahut cabaran YB Khalid yang bukan seorang Ustaz malah memakai kopiah pun jarang sekali? YB Khalid ingin sangat hendak belajar dari YB Zul tentang Islam khususnya berkaitan isu kalimah Allah ini. Jika YB Zul mampu menghuraikan nas atau dalil yang meyakinkan YB Khalid, tidak mustahil YB Khalid juga akan keluar dari PAS kerana PAS juga menyokong prinsip PKR di dalam isu kalimah Allah ini.

Sama-samalah kita tunggu apakah jawapan dari YB Zul. Usahlah YB Zul melalak ke hulu ke hilir mempertahankan perjuangannya yang songsang itu jika tidak berani untuk berdepan dengan YB Khalid bukannya berdepan dengan Syeikh Yusof Qardhawi pun. Jika berani setakat mencabar wanita seperti DS Wan Azizah itu, lebih baik YB Zul menyertai parti Hindraf./wfauzdin.blogspot.com

UMNO JADI SASARAN KECAMAN HASAN ALI

Satu dunia kata UMNO-BN pimpinan paling korup, Hasan Ali


"Kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional, tak ada orang tak kata. Satu dunia kata. Yang tak kata Utusan Melayu. Yang tak kata Berita Harian. Yang tak kata TV3. Yang tak kata TV1. Yang tak kata TV2. Tapi satu dunia kata pimpinan UMNO Barisan Nasional, zaman berzaman, adalah pimpinan yang paling korup!"


Demikianlah kritikan yang dilontarkan oleh Hasan Ali (gambar), EXCO Kerajaan Negeri Selangor terhadap UMNO-BN. Malah, Pesuruhjaya PAS Selangor yang beberapa kali mencetus kontroversi di kalangan PR ini, menyerang habis-habisan pimpinan UMNO-BN dan bekas Menteri Besar BN Selangor Khir Toyo, semalam.


Susulan daripada seruan terbuka untuk "mengebumikan UMNO-BN pada PRU ke-13" dalam ucapannya di Konvensyen PR Selangor pada 7 Mac, Hasan Ali semalam membuktikan dirinya masih bersama PR, dengan kata-kata pedasnya yang dilemparkan terhadap UMNO-BN dalam "Syarahan Perdana Sempena Ulang Tahun Ke-2 Kemenangan Pakatan Rakyat Negeri Selangor", di Stadium Malawati Shah Alam.

Pemimpin yang pernah "dikhabarkan" bakal "melompat" untuk menjatuhkan kerajaan PR Selangor ini bermula dengan melafazkan syukur kepada Allah swt, "... Sebab, bagi sesetengah orang, UMNO terutamanya, meramalkan kita (PR) dapat memerintah Selangor ini sekadar enam bulan. Ada yang meramalkan tak lebih daripada tiga bulan. Tapi sekarang sudah masuk bulan yang ke-24, dua tahun hari ini."

Melihat kepada sambutan masyarakat Selangor terhadap PR, Hasan Ali menyambung ucapannya dalam tepukan, "...Yakinlah, Pakatan Rakyat terus jadi pilihan rakyat untuk tahun-tahun dan dekad-dekad yang akan datang!"

Batu asas dalam tamadun manusia

Sebermulanya Hasan Ali berucap, beliau menyeru agar hadirin-hadirat memujuk keluarga, jiran dan orang ramai untuk bersama perjuangan politik PR.

"Nak pujuk untuk apa? Nak pujuk untuk bersama-sama meletakkan satu batu asas pembinaan tamadun manusia, tamadun yang akan ditegakkan atas dasar... satu perkataan yang..., tuan-tuan, sangat memberikan harganya, nilai yang paling tinggi...," sebelum beliau menyambung, "Perkataan itu ialah keadilan."

"Saya nak tengok anak saya hidup dalam suasana adil! Saya nak tengok cucu Hasan Ali nanti hidup dalam suasana adil! Saya nak tengok cicit Hasan Ali nanti hidup dalam suasana adil! Adil untuk dirinya, adil untuk keluarganya, adil untuk masyarakatnya, adil untuk negerinya, adil untuk teman-teman Cina, teman-teman India, teman-teman Melayu yang mesti digarap, yang mesti disongsong atas makna keadilan yang sebenarnya!" kata-katanya disambut dengan tepukan daripada lebih 4,000 penyokong yang hadir semalam.


Khir Toyo menjadi sasaran

Hasan Ali kemudian memperhebatkan serangannya terhadap bekas kerajaan negeri Selangor BN, dengan membandingkan antara UMNO-BN dengan PR.

"Sejarah seluruh Menteri Besar (Selangor), sejarah mereka dicatit dengan sejarah hitam, black history," katanya merujuk kepada 13 orang bekas MB Selangor BN sebelum Khalid Ibrahim menyandang jawatan tersebut selepas PRU ke-12. Beliau sempat mengusik Khir Toyo, dengan berkata, "...Menteri Besar UMNO BN akhir sebelum Khalid Ibrahim, rumah di Shah Alam, (bernilai) 24 juta."

Hasan Ali menyindir Khir Toyo yang memanggil sidang akhbar dalam minggu pertama ketika baru-baru dilantik menjawat MB, memberitahu media bahawa beliau berasal dari "keluarga yang sangat miskin", "...jual botol untuk bayar yuran sekolah", "tapi anak jual botol bina rumah (bernilai) 23 juta!"

Untuk membandingkan antara UMNO-BN dengan PR, beliau mendakwa setiap kali sebelum mesyuarat kerajaan negeri, Menteri Besar, Khalid Ibrahim akan sendiri baca doa, "Wahai Allah, Hindarkan kami dari rasuah, wahai Allah..."

Hasan Ali kemudiannya cuba menonjolkan kekayaan dan kemewahan hidup yang dinikmati pemimpin UMNO-BN, dengan berkata, "Kalau ada istana di Sabak Bernam, istana itu adalah rumah ADUN-ADUN atau MP-MP UMNO-Barisan Nasional, betul atau tidak?"

Malah, beliau seterusnya menyasarkan bekas MB, "Kalau ada istana selain daripada istana Sultan di Shah Alam ini, istana itu pastinya istana Menteri Besar yang ke-13, Yang Amat Berhormat Khir Toyo!"

Kepimpinan Ulamak

Untuk Hasan Ali, perbezaaan kedua yang wujud antara UMNO-BN dengan PR adalah, PR berjaya membariskan ulamak besar seperti Nik Aziz (Mursyidul Am PAS), Hadi Awang (Presiden PAS), Haron Din (Timbalan Mursyidul Am PAS) dan Harun Taib (Ketua Dewan Ulama' PAS) dalam pimpinannya.

"Untuk membangun negara, kita perlukan ulamak besar ini untuk merintis jalan kita," katanya. Beliau kemudian menjelaskan bahawa pimpinan ulamak tersebut akan memastikan PR sentiasa berada dalam jalan lurus yang diredai Allah, iaitu jalan yang adil, menjaga hak negeri, tidak mementingkan sendiri, keluarga dan kekayaan untuk peribadi.

Media: Najib-Rosmah-Muhyiddin

Hasan Ali memegang portfolio sebagai Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam. Selain membentangkan pencapaiannya dalam "menghidupkan semula masjid dan surau", selepas mengambil alih kerajaan negeri dari UMNO-BN, beliau juga menyentuh isu kebebasan bersuara.

Sambil mempertikaikan "keadilan" yang ditampilkan media cetak arus perdana, beliau menyindir penyiaran rancangan televisyen yang sarat dengan muka-muka tertentu sahaja. "Buka pula televisyen, lepas Najib (Perdana Menteri), Rosmah (isteri Najib). Lepas Rosmah, Muhyiddin (Timbalan Perdana Menteri). Lepas Muhyiddin, Rosmah balik..." kata-katanya ini disambut dengan gelak-ketawa di bawah pentas.

Beliau memaklumkan bahawa kerajaan PR Selangor sedang mengkaji pengubalan Enakmen Keterbukaan Infomasi Maklumat, yang diusahakan oleh EXCO Selangor, Elizabeth Wong. Beliau menjanjikan saluran maklumat yang tepat dan adil untuk masyarakat, melalui saluran media PR seperti Selangorkini, TV Selangor dan sebagainya.- muslimeen united

MELAYU SIAPA YANG KAYA ? - ANWAR

Umno Tindas Melayu, Salahkan Cina

Oleh : Salmiah Druhamad Drahsin

Sering kali media arus perdana melabelkan Pakatan Rakyat sebagai sebuah gagasan yang menjadi alat kepada bangsa lain di negara ini.

Namun persoalan yang timbul, adakah kerajaan UMNO-BN yang dikatakan telus dalam membela nasib masyarakat Melayu, membela keseluruhan rakyat Melayu di negara ini?

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ceramah perdana 2 tahun Pakatan Rakyat di Stadium Malawati Shah Alam semalam, mengajak rakyat berfikir seketika tentang perkara itu.

"Pemimpin Umno berkempen tuduh kita alat Cina. Tetapi kita tahu mereka alat siapa, dan mereka hanya perkayakan sanak-saudara dia. Siapa Melayu yang paling kaya di Malaysia?" kata Anwar.

Dasar Ekonomi Baru yang direncanakan oleh kerajaan UMNO-BN nyata hanya memberi tumpuan kepada golongan tertentu sehingga memberikan keuntungan berlipat ganda dan menindas kepada sanak-saudara serta kroni dan terus menindas masyarakat Melayu miskin.

Kata Anwar, bukti itu cukup jelas apabila antara lima nama baru yang tersenarai dalam 40 individu bergelar hartawan di negara ini ialah adik kepada Perdana Menteri, Nazir Razak.

"Adik kepada Perdana Menteri menjadi kaya kerana Dasar Ekonomi Baru. Inilah yang mereka pedulikan, pemimpin-pemimpin Melayu yang hanya memperkaya sanak-saudara, tindas orang Melayu kebanyakan, dan memperbodoh orang-orang Melayu lain," tegas beliau./TVSelangor

TUAN GURU NIK AZIZ BAKAL GANTI DS ANWAR ?

DS Anwar kini berdepan dengan cabaran maha hebat bukan sahaja sedang berjuang untuk mempertahankan maruah diri dan keluarganya apabila berdepan dengan fitnah liwat kali ke dua, tetapi beliau juga kini sedang bergelut dengan serangan musuh politiknya agar beliau terpenjara agar PR akan tempang tanpa tokoh reformasi ini. Justeru itu, pimpinan di dalam PR wajib bersedia mulai sekarang dengan beberapa plan alternatif sekiranya sesuatu berlaku kepada DS Anwar.

Meskipun DS Anwar tegas berkata, kali ini beliau tidak akan membenarkan dirinya terpenjara, begitu juga dengan beberapa pimpinan di dalam PR yang berjanji akan membela DS Anwar walau dengan apa jua sekalipun, kita harus bersiap siaga mulai sekarang untuk menentukan perjuangan menuntut keadilan tidak terhenti begitu sahaja. Blog ini cuba untuk mendapatkan pandangan beberapa pengunjung berkaitan isu siapakah yang layak menjadi Ketua Pakatan Rakyat sekiranya terjadi sesuatu ke atas DS Anwar. Berikut adalah bentuk soalan yang dikemukakan beserta keputusan Poll yang diperolehi:

"Di takdirkan DS Anwar terpenjara, siapakah tokoh paling layak menjadi Ketua Pakatan Rakyat? "

Tuan Guru Nik Aziz - 62 %
Tuan Guru Hj Hadi - 12 %
DS Wan Azizah - 6 %
Lim Kit Siang - 4 %
Calon-Calon Lain - 12 %

Jumlah Pengunjung Yang Mengundi - 381 orang.

wfauzdin.blogspot.com

Selasa, 9 Mac 2010

VIDEO - TAHNIAH, POLIS BARU NAIK GAJI, PATUT PUN.....

APABILA YB ZUL UNGKIT JASA BELIAU TERHADAP KAK WAN

Dua tokoh ini `mengutip' YB Zul menjadi calon setelah PAS tidak memilihnya sebagai calon...

Oleh: WFAUZDIN NS

RIWAYAT politik YB Zul seorang manusia yang suka menggelar rakan-rakan sekutu yang tidak sehaluan dengannya sebagai `Firaun kecil' itu telah pun tamat di dalam PKR. Umpama baru mendapat kemenangan di dalam pilihanraya, kebanyakan penyokong-penyokong PR amat gembira sekali dengan ketiadaan YB Zul di dalam PR. Suatu ketika, YB Zul perasan beliau umpama `janda' yang baru diceraikan ingin pula disunting oleh PAS, namun itu hanya angan-angan YB Zul yang sememangnya suka bersikap ego dan meninggi diri. Tidak beberapa jam, beberapa kenyataan dari pimpinan PAS secara tegas menolak kehadiran YB Zul ke dalam PAS. Di mana hendak diletak muka `janda' muda ini?

Saya pelik dengan perangai YB Zul yang kununnya pejuang Islam, tetapi tidak menjawab hujah secara politik terhadap kenyataan DS Wan Azizah yang mahu agar beliau meletakkan jawatannya sebagai MP Kulim Bandar Baru. Selain dari hujah beliau yang mengatakan DS Wan Azizah juga patut meletakkan jawatan kununnya gagal memperjuangkan Islam di dalam PKR. Terlalu bodoh hujah YB Zul itu. Apa perjuangan Islam yang PKR tidak perjuangkan? Adakah dengan membela pejuang tempang seperti beliau maka PKR dianggap memperjuangkan Islam? Apakah dengan mematuhi pandangan Syeikh Yusof Qardhawi tentang isu kalimah Allah itu dan menolak pandangan ustaz `janda muda' ini maka PKR tolak Islam?

DS Wan Azizah bukan tidak mengenang jasa-jasa (jika ada dan ikhlas) dari YB Zul terhadap beliau dan keluarganya sewaktu DS Anwar difitnah. Oleh kerana mengenangkan jasanya itu lah maka DS Wan Azizah `amat sayang' kepadanya dan mahu beliau menjadi calon MP Bandar Kulim setelah parti asal beliau sendiri PAS tidak mencalonkannya. DS Wan Azizah mahu agar YB Zul diberi tempat untuk menjadi pejuang sejati kepada rakyat. Sewajarnya YB Zul bersyukur kerana di dalam jutaan rakyat yang menyokong dan berusaha keras, ditangkap, dipukul, disiksa, hilang jawatan dan sebagainya sewaktu membela DS Anwar, YB Zul dikira amat beruntung, sedangkan masih ramai lagi pejuang-pejuang yang tidak kurang berjasa kepada gerakan reformasi yang sehingga kini menderita namun mereka tetap menyokong perjuangan DS Anwar sehingga tercapai kejayaan suatu ketika nanti. YB Zul telah diberi peluang untuk berbakti kepada rakyat sebagai MP atas jasa rakyat juga yang menyokongnya. Kini, rakyat ingin juga mengungkit jasa-jasa yang telah mereka berikan terhadap YB Zul seperti YB Zul ungkit jasa-jasanya terhadap DS Wan Azizah. Kita mahu YB Zul letak jawatan sebagai MP segera jika dia masih lagi seorang insan yang bermaruah.

Besar sangatkah jasa YB Zul terhadap keluarga DS Anwar sehinggakan DS Wan Azizah selaku Presiden PKR tidak boleh berkata apa-apa terhadapnya? Apakah beliau mahu DS Wan Azizah membisu sahaja melihat gelagatnya yang bodoh itu semata-mata beliau pernah berjasa kepada DS Anwar? Masakan kerana YB Zul seorang, DS Wan Azizah mahu hancurkan harapan rakyat yang menyokong PR? Bukankah jutaan rakyat juga berjuang bersama membela DS Anwar, bukan YB Zul seorang. Berapa banyak luka-luka atau lebam-lebam tubuh badan YB Zul untuk mempertahankan DS Anwar? Cuba bandingkan dengan YB Tian Chua dan mereka-mereka yang lain sewaktu era reformasi. Tidak malukah YB Zul?

Jika mahu dikira jasa, Ezam raja sesumpah pun ada jasa. Roslan Kassim dan Zahid Md Arip pun ada jasa mereka. Tetapi ke mana perginya jasa-jasa mereka itu? Apakah bernilai untuk rakyat hargai sekarang ini? Satu sen pun rakyat tidak menilainya kerana sikap mereka yang belot dan mengkhianati rakyat. Oleh itu, YB Zul tidak perlu mendabik dada menghitung jasa-jasanya terhadap keluarga DS Wan Azizah. Perjuangan sebenar adalah berjuang untuk rakyat bukan individu, maka tidak timbul untuk mengungkit jasa kita kepada siapa pun. Kita menyokong DS Anwar selagi DS Anwar berjuang untuk rakyat.

Saya berharap YB Zul bersabar dan bermuhasabah diri dan jadilah sebagai seorang insan yang sentiasa dikenang orang bukan dihina orang. Mencabar DS Wan Azizah bertanding menentangnya umpama ingin menunjukkan kekuatan. Sekiranya benar-benar merasa dirinya kuat dan gagah, kosongkan kerusi MP itu segera dan PKR akan menghantar calon yang setaraf dengan YB Zul bukannya DS Wan Azizah. Kita tidak mahu DS Wan Azizah meletakkan dirinya setaraf dengan orang seperti beliau. Sekarang tepuklah dada dan bertanyalah kepada diri sendiri, "apakah nikmatnya aku memakan gaji dan elaun MP hasil dari sokongan pengundi yang mengundi PKR bukan mengundi tubuh batangku?". Jawablah dengan jujur dan penuh keimanan./wfauzdin.blogspot.com

BUKTI PELBAGAI KAUM BERTAMBAH MENYOKONG PAS

Hashim Abdullah

KUALA KRAU, 8 Mac: PAS Negeri Pahang terus mendapat sokongan padu daripada pelbagai kaum apabila menerima 70 lagi keahlian baru Dewan Perhimpunan Kelab Penyokong PAS Kawasan Kuala Krau.

Penyerahan borang keahlian baru dilakukan sempena majlis penubuhan Dewan Perhimpunan Kelab Penyokong PAS Kawasan Parlimen Kuala Krau di Bandar Kerdau, dekat sini, semalam.

Borang keahlian diserahkan sendiri Pengerusi Dewan Perhimpunan Kelab Penyokong PAS Negeri Pahang. N Balasubramaniam kepada Timbalan Yang Di Pertua PAS kawasan, Sheikh Nazri Sheikh Husein.

Turut menyaksikan ialah Pengerusi Dewan Perhimpunan Kelab Penyokong PAS Kerdau, Soh Soon Chai.

Sheikh Nazri Sheikh Husin dalam ucapannya bersyukur kerana perjuangan PAS semakin difahami dan diterima oleh rakyat berbagai kaum dan berharap sokongan yang diperolehi dapat mengubah scenario politik di negeri Pahang.

“Kami sangat bersyukur kehadrat Allah kerana kami telahj mendapat sokongan daripada pelbagai kaum yang selama ini sukar diperolehi. Kami berharap sokongan ini dapat diperkukuhkan lagi dengan penubuhan Dewan Perhimpunan Kelab Penyokong PAS yang akan mengubah scenario politik negeri Pahang pada pilihan raya umum akan datang,” katanya./Harakahdaily

NEGERI PR GAGAL, BETAPA MUHYIDDIN BUTA MATA

PETALING JAYA, 8 MAC : Pentadbiran gagasan Pakatan Rakyat di empat buah negeri dalam tempoh dua tahun lalu memperlihatkan pelbagai kejayaan, sekaligus menolak momokan Umno-BN yang mendakwa kononnya gagasan itu tidak boleh mengurus tadbir negara.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pelaburan di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan mencatat kejayaan memberangsangkan, meskipun menghadapi pelbagai kekangan dari kerajaan pusat.

Disamping itu, dasar-dasar Pakatan rakyat membela penduduk tanpa mengira kaum dan bangsa berjaya membendung masalah polirasasi kaum di negeri-negeri berkenaan.

Akhbar Utusan Malaysia hari ini menyiarkan laporan khas yang mendakwa kononnya Pakatan Rakyat gagal selepas dua tahun mentadbir Kedah, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor.

Laporan itu sudah pun dijangka kerana Utusan adalah akhbar kawalan Umno yang diberikan permit untuk menerbitkan akhbar harian.

Namun laporan ini sengaja menutup kejayaan-kejayaan yang dicapai oleh Kerajaan negeri pimpinan Azizan Abdul Razak di Kedah, Lim Guan Eng di Pulau Pinang, Khalid Ibrahim di Selangor dan Nik Aziz Nik Mat di Kelantan.

Contohnya di Selangor, kerajaan negeri menarik 278 projek perindustrian iaitu jumlah paling tinggi di Malaysia, dengan hasil pelaburan hampir RM7 bilion.

Lebih 20,000 peluang pekerjaan diwujudkan.

Kad laporan Selangor Mac 2008- Mac 2010 menunjukkan kadar jenayah turun 5.3 peratus, 54,339 kes tahun 2009 berbanding 57,704 kes pada 2008.

Indeks jenayah yang berjaya dikurangkan membawa kepada peningkatan kualiti hidup untuk rakyat Selangor.

Di Pulau Pinang, kerajaan pimpinan Lim Guan Eng meluluskan 104 projek industri.

Kad laporan Pulau Pinang Mac 2008-Mac 2010 mencatatkan lebihan belanjawan RM88 juta, 200 hub pendidikan, bantuan untuk SAR, sekolah Cina dan Tamil dan berjaya menghapuskan kemiskinan tegar.

Dasar CAT (daya saing, pertanggungjawaban dan ketelusan) menjadi pemangkin kepada kejayaan Pulau Pinang untuk mencatat lebihan belanjawan sebanyak RM88 juta berbanding jangkaan defisit sebanyak RM35 juta.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang juga mewujudkan 200 ekar hub pendidikan untuk menjadikan negeri ini sebagai pusat pendidikan terunggul.

“Kerajaan pimpinan Guan Eng turut memberi bantuan kewangan kepada Sekolah Agama Rakyat berjumlah RM 97 ribu setiap sekolah, RM 60 ribu untuk sekolah Cina dan RM 63 ribu kepada sekolah Tamil".

Kerajaan negeri di bawah pimpinan Azizan Abdul Razak, mencatatkan pelaburan keseluruhan lebih RM 839 juta bagi tempoh Januari hingga September 2009.

“Kini dengan keluasan 1,000 hektar kerajaan mendapat hasil RM16.7 juta, tidak termasuk cukai per tan metrik bila balak dikeluarkan dari hutan. Sedangkan di bawah pentadbiran umno-bn, dengan keluasan yang sama, hanya mampu mengutip RM3 hinggga RM4 juta sahaja termasuk cukai kayu pertan metrik. Kejayaan ini merupakan hasil dari pelaksanaan dasar yang telus serta tidak berkompromi dengan rasuah” kata Anwar.

Di Kelantan, Anwar berkata meskipun di tindas oleh Umno-BN sekian lama, kerajaan pimpinan Nik Aziz berjaya dalam program negeri berkebajikan.

“Program Kifalah untuk anak yatim, golongan miskin, ibu tunggal dan orang kurang upaya telah menjadi contoh kepada banyak negeri. Begitu juga dengan program Perbadanan Ladang Rakyat yang membantu golongan marhaen, Bandar Baru Tunjung dibina menjadi pusat komersil satelit kepada Kota Bharu”.

Selain itu kerajaan negeri berjaya menguruskan sumber airnya sendiri di samping menjadikan Perbadanan Menteri Besar Kelantan sebagai agensi pelaburan utama negeri yang sebelum ini gagal di bawah pemerintahan BN.

“Kerajaan negeri berjaya menguruskan 20 sekolah agama bantuan penuh kerajaan negeri yang cemerlang dan menjadi saingan kepada sekolah premier di bawah Kementerian Pendidikan. Kemahiran pelbagai syarikat multinasional adalah bukti kuasa beli rakyat Kelantan terus kukuh. Sepanjang 20 tahun pemerintahan ekonomi tempatan dibina secara kendiri tanpa bantuan stimulus dari kerajaan Pusat".

Segala kejayaan di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan sengaja di padamkan oleh utusan dalam laporan khasnya hari ini, semata-mata supaya memberi gambaran sebaliknya kepada rakyat.

“ Utusan itu suara UMNO yang pertahankan rasuah dan penyelewengan. Saya tidak hairan, tengok Selangor, berkhidmat untuk rakyat berbanding dengan rasuah pimpinan UMNO, bagi saya tidak ada isu. Buat apa hendak layan Utusan”ujar Anwar.

Pada sidang media berasingan Anwar menegaskan Pakatan Rakyat tidak leka dengan pencapaiannya dan berusaha untuk meningkatkan prestasinya.

“Pakatan Rakyat akan terus memastikan dasar-dasar yang dilaksanakan didasari prinsip ketelusan dan pertanggungjawaban. Berdepan dengan masalah perkauman yang meruncing, rakyat di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat menunjukkan perpaduan kaum yang semakin jitu dan utuh. Negeri-negeri Pakatan menunjukkan prestasi ekonomi yang memberansangkan jika dibandingkan dengan negeri yang ditadbir umno-barisan nasional"./TVSelangor

INI RUPANYA BLOG PENGAMPU

Blog pro-UMNO didakwa siar gambar lucah

BAYAN LEPAS - Laman blog yang didakwa kepunyaan penulis blog pro-UMNO didakwa menyiarkan gambar lucah dan terlampau.

Ketua Majlis Pimpinan Pusat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Badrul Hisham Shaharin berkata, laman blog berkenaan menyiarkan gambar dan artikel yang keterlaluan termasuk menyentuh sentimen perkauman.

Katanya, apa yang mendukacitakan, laman blog berkenaan turut dihiasi gambar-gambar superimpose melampau termasuk gambar Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang ditindih.

“Kami percaya ini adalah antara laman-laman milik blogger pro-UMNO.

“Ini berikutan ada penyokong UMNO yang marah dengan tindakan MCA dan Gerakan tidak menyertai demonstrasi di kedutaan Australia yang dianjurkan oleh Barisan Nasional (BN), dan dalam blog pro-UMNO berkenaan menyiarkan ketidakpuasan hati terhadap MCA dan Gerakan dengan mengatakan mereka tidak berminat untuk mempertahankan kedaulatan Malaysia, sudah terang-terangan ia berbentuk perkauman,” katanya selepas membuat laporan polis mengenai wujudnya laman berkenaan di Balai Polis Sungai Nibong.

Hadir sama, Ketua Pemuda Sosialis DAP negeri, Ng Wei Aik, Exco Pemuda Pas negeri, Mohd Faruk Abdul Rahman dan kira-kira 20 wakil pemuda Pakatan Rakyat (PR).

Wei Aik berkata, kenyataan melalui laman blog berkenaan dilihat mengandungi isu perkauman kerana kaum Cina bukan sahaja berada dalam MCA dan Gerakan./Sinar

Isnin, 8 Mac 2010

MAMAT EZAM BERSUMPAH LAGI !! KISAH KATIL AZMIN PUN MUNCUL

Cari kotak baru la mamat Ezam...
Ezam di pentas ceramah Umno...
Kehadiran puluhan ribu mendengar ceramah Ezam raja sesumpah....kerusi disediakan...berkhemah...

Oleh: WFAUZDIN NS


KALI ini di Hulu Kelang, Ahad lepas maka bergema lagi `sumpah' mamat Ezam raja sesumpah @ raja kotak. Sumpahnya kali ini pelik sedikit, beliau bersumpah serta mohon maaf kerana dahulu beliau tidak tahu perangai DS Anwar, sebab itu beliau mati-matian sokong DS Anwar apabila DS Anwar difitnah liwat kali pertama. Melucukan kata-kata mamat Ezam raja sesumpah ini, kadangkala dia berkata dia lah yang lebih kenal rapat DS Anwar kerana bekerja lama dengan Ketua Pembangkang itu, tiba-tiba kali ini dia minta maaf pula tidak tahu perangai DS Anwar.

Putar belit, sumpah termasuk sumpah seranah memang kerja si mamat raja kotak ini semenjak berada dalam kotak Umno. Sebelum itu seorang lagi bekas orang kuat DS Anwar di dalam ceramahnya pada malam yang sama bercerita pula pasal katil YB Azmin Ali. Kununnya katil YB Azmin terlalu mahal dan beliau mempunyai resit harga katil tersebut. Itulah standard hujah kedua-dua pencacai Umno yang telah ditolak oleh rakyat itu. Semuanya bercerita tanpa seorang pun berani tampil membuat laporan Polis sekiranya DS Anwar atau Azmin pernah melakukan rasuah atau kaya raya hasil dari penyelewengan. Cuma sebut ada resit, buat apa simpan saja? Kenapa tidak tunjuk saja resit beli katil oleh YB Azmin itu kepada SPRM? Tidak berani bukan? Kenapa tidak berani?

Begitu jugalah dengan mamat Ezam yang suatu ketika dahulu pernah bercerita pasal pasu bunga rumah Najib yang terlalu mahal. Mamat ini juga pernah bertanya," Cuba tunjukkan pada saya siapa yang masuk Umno kerana ikhlas? " Mamat ini juga pernah berjanji (sumpah?) tidak akan sertai Umno sewaktu beliau berada di dalam Gerak. Cuba lihat klip video yang saya sentiasa kekalkan di dalam blog saya ini. Seperti kebiasaan, Ezam membuat tuduhan kepada DS Anwar dan DS Wan Azizah kemudian minta kedua-dua orang yang dituduhnya itu menyamannya. Ezam raja sesumpah ini sangka DS Anwar dan DS Wan Azizah ini bodoh sangat hendak melayan mamat pencacai sepertinya? Bukan standard DS Anwar atau DS Wan Azizah untuk melayan mamat kotak ini. Jika Ezam betul-betul ada bukti, buat apa tunggu mereka saman kamu, lebih baik kamu buat laporan Polis atau SPRM sahaja. Bukan mamat kotak ini tidak biasa berkunjung ke Balai Polis. Mamat Ezam boleh lah cari kotak baru yang lain untuk kumpul segala bukti salah laku DS Anwar dan DS Wan Azizah. Apa masalah?

Setelah puas mengata DS Anwar, di dalam ceramah malam itu juga mamat Ezam ini mempertikaikan Tok Guru Nik Aziz kerana menyokong DS Anwar. Adakah Ezam mahu Tok Guru sokong Saiful yang telah menahan berak dua hari itu? Jangan letakkan maruah Tok Guru seperti kamu wahai Ezam. Maruah kamu jauh di bawah tapak kaki kami yang sentiasa berjuang untuk keadilan dan kebenaran bukan kerana kesenangan dunia yang sementara ini. Ezam kotak bertanya adakah Tok Guru tahu DS Anwar tidak bersalah? Kita juga ingin bertanya adakah Ezam juga tahu Saiful yang mohon biasiswa kepada Najib itu betul? Oleh kerana masing-masing tidak tahu siapa betul atau salah, maka Islam mengajar kes liwat ini sepatutnya di bawa ke mahkamah Syariah mengikut Hukum Islam. Siapa sekarang yang bawa kes ini ke Mahkamah Syariah? Mengapa kes Qazaf masih tertangguh? Siapa yang bawa kes ini ke mahkamah sivil? Parti mana yang tolak hukum Islam dilaksanakan? Parti Tok Guru Nik Aziz kah atau parti yang baru Ezam sembah itu?

Mamat raja sesumpah ini juga mengungkit bahawa Pak Lah sebenarnya berjasa membebaskan DS Anwar. Berjasa apa ? Setelah kita zalimi dia dengan lebam-lebam biji mata, penjarakan dia kemudian kita bebaskan dia, kita kata kita berjasa? Yang berjasa sebenarnya adalah rakyat yang menyokong keadilan termasuklah yang sentiasa menyokong dan membantu isteri Ezam sewaktu Ezam dipenjarakan. Tidak terfikirkah Ezam semua itu? Betapa hati telah buta akibat memandang kemewahan dunia. Ezam berkata beliau akan `round 1 Malaysia' untuk menentang DS Anwar. Apakah beliau ingat DS Anwar bimbang dengannya? Saya lagi bersyukur jika Ezam setiap saat berkempen untuk Umno kerana sejarah telah membuktikan apabila Ezam berkempen pasti akan membawa `bencana' pada Umno. Keputusan beberapa Pilihanraya Kecil sebelum ini telah membuktikannya.

Kisah Ezam raja sesumpah beserta beberapa orang pencacai yang menyembah Umno ini boleh lah kita jadikan pengajaran kepada pejuang-pejuang muda di dalam PR. Lihatlah betapa hinanya mereka kini setelah bermazhabkan Umno. Sekali lagi kita cabar Ezam atau sesiapa sahaja dari golongan pencacai ini yang punyai bukti atas apa jua salah laku pimpinan PR, tampil buat laporan ke pihak berkuasa bukan semata-mata berkata berdegar-degar. Jika setakat berkata itu dan ini, sama juga lah dengan mendengar berita dari TV 3 suku atau Utusan Meloya./wfauzdin.blogspot.com

ISU YB ZUL - INI KENYATAAN SEBENAR TUAN IBRAHIM

Hazayani Zakaria
KUALA LUMPUR, 8 Mac: PAS memang mengamalkan dasar terbuka dalam keahlian parti namun tidak bermaksud akan menerima Zulkifli Nordin jika beliau membuat permohonan untuk menjadi ahli, kata Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Sebaliknya Tuan Ibrahim (gambar) berkata, jika PAS menerima bulat-bulat bekas anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu, samalah seperti melukakan hati kedua-dua rakan dalam Pakatan Rakyat, PKR dan DAP.

"Sebenarnya mungkin silap faham dalam laporan tersebut. PAS mengamalkan dasar terbuka dalam keahlian. Prinsip kita, sesiapa yang nak jadi ahli, kita memang mengalukan keahlian yang ramai dalam parti tapi bukan bermaksud kita menerima Zulkifli (Noordin).

"Menerima Zulkifli Noordin dalam PAS bermaksud kita menyakiti hati rakan kita dalam Pakatan Rakyat. Dia dipecat atas masalah disiplin, jadi jika kita menerima (beliau) bermaksud kita menerima seseorang yang boleh merosakkan imej parti dan hubungan kita dalam Pakatan.

"PAS sebagai parti komponen dalam Pakatan akan memelihara setiakawan dan perasan rakan dalam Pakatan," katanya ketika menghubungi Harakahdaily pagi ini.

Beliau berkata demikian sebagai membuat pembetulan ke atas laporan portal berita Mstar online semalam yang bertajuk 'PAS sedia terima Zulkifli'.

Tuan Ibrahim dipetik sebagai berkata, PAS sedia mempertimbangkan penyertaan Zulkifli ke dalam parti itu dan sentiasa mengamalkan dasar terbuka kepada sesiapa sahaja untuk menyertai kami termasuk Zulkifli.

Beliau menafikan perkara itu sebaliknya menjelaskan, beliau membuat kenyataan itu dalam konteks prosedur umum parti iaitu jika sesiapa membuat permohonan untuk menjadi ahli, ianya akan dibawa ke mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat untuk dipertimbangkan.

"Dalam konteks kenyataan umum berkaitan keahlian, prosedur parti (adalah) sesiapa yang mohon (untuk) menjadi ahli kita akan bawa ke mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat untuk dinilai dan dipertimbangkan.

"Itu prinsip umum dalam parti. Bukan saya buat kenyataan PAS akan terima Zulkifli," jelasnya.

Tegas beliau juga, PAS lebih rela kehilangan satu kerusi Pakatan rakyat di parlimen daripada menerima individu yang sering menimbulkan masalah dalam Pakatan rakyat.

"Walaupun mungkin pemecatan Zulkifli ini menyebabkan kita hilang satu kerusi parlimen, tapi kita lebih rela hilang kerusi parlimen daripada merosakkan hubungan dalam Pakatan yang akan menjejaskan sokongan rakyat," tegasnya.

Beliau turut menyeru agar semua ahli Pakatan Rakyat bertanggungjawab dalam menjaga nama baik parti dan tidak menimbulkan masalah yang boleh menjejaskan pandangan rakyat terhadap Pakatan Rakyat.

"Dalam Pakatan Rakyat sudah dibentuk satu jawatankuasa tatatertib yang dipengerusikan R. Sivarasa dan saya salah seorang ahli. Saya menyeru semua ahli Pakatan supaya isu-isu yang melibatkan imej dan nama baik Pakatan dan pandangan baik masyarakat terhadap kita sekarang dapat ditingkatkan supaya kita mampu membina keyakinan rakyat terhadap kita dalam pilihanraya ke 13 nanti," katanya.

Ujarnya, jika Zulkifli memohon untuk menjadi ahli PAS, parti itu harus terlebih dahulu melihat kepada latar belakang Zulkifli.

"Kalau Zulkifli hantar borang permohonan, kita akan bawa ke mesyurat tapi saya yakin pada tahap ini, PAS tidak akan menerima beliau.

"Beliau pernah memegang jawatan dalam PAS dan kemudian keluar PAS, masuk PKR. Dan sekarang buat masalah dalam PKR pula. Jadi saya fikir PAS harus melihat latar belakang beliau ini," katanya.

Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR yang bermesyuarat Sabtu lepas sebulat suara memecat Zulkifli yang juga Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu selepas lembaga disiplin parti itu mengambil kira tindakannya membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkenaan isu kalimah Allah dan kritikan beliau terhadap kepimpinan DAP./Harakahdaily

YB ZUL BELUM BUKA MULUT, OFFER SUDAH DATANG?

Oleh: WFAUZDIN NS

AMAT melegakan apabila PKR memecat YB Zul (MP Kulim Bandar Baru) yang sinonim dengan perkataan `Firaun'nya itu. Asas pemecatannya mudah, iaitu YB Zul telah menganiayai rakan sekutu di dalam PR iaitu YB Khalid (MP Shah Alam) dari PAS dengan membuat laporan Polis terhadapnya. Di samping itu, YB Zul juga secara jelas menyerang pimpinan PR khususnya dari DAP sewaktu muncul di TV 3 sedangkan beliau bukan tidak tahu `standard' TV 3 di mata rakyat sekarang. Secara tidak langsung, YB Zul membekalkan peluru kepada media haprak tersebut dan ini jelas menunjukkan YB Zul seorang manusia yang gila publisiti dan pentingkan diri sendiri.

Mengapa YB Zul tidak memilih untuk bermuzakarah atau berbincang bagi melahirkan pandangannya sebelum ini terhadap beberapa pimpinan PR yang tidak sependirian dengannya? Mengapa perlu membuat laporan Polis terhadap `ahli keluarga' nya sendiri? Susah sangatkah untuk menyelesaikan isu-isu agama tanpa mengunjungi balai Polis? Jika YB Zul merasa dirinya tidak sependapat dengan YB Khalid, adakah dengan membuat laporan Polis maka YB Zul anggap dia berada di pihak yang benar? YB Zul tidak terima keanggotaan JK Disiplin yang mengadilinya atas alasan kununnya ini isu agama Islam sedangkan JK Disiplin tersebut terdiri dari berbagai agama. Pelik juga, mengapa atas isu agama Islam juga YB Zul membuat laporan Polis. YB Zul yakinkah dengan pihak Polis boleh selesaikan masalah agama? Mengapa tidak membuat laporan kepada Majlis Agama Islam kerana isu beliau dengan YB Khalid berkaitan isu agama?

Sebenarnya JK Disiplin PKR mengambil tindakan berasaskan dua perkara sahaja iaitu mengapa sehingga sanggup YB Zul membuat laporan Polis ke atas YB Khalid dan mengapa YB Zul menyerang pimpinan PR melalui wawancara di TV 3? Seandainya YB Zul menjawab dia membuat laporan Polis kerana ingin mempertahankan kesucian agama, maka ingin kita persoalkan mengapa YB Zul tidak membuat laporan kepada pihak yang lebih arif untuk menyiasat seperti Majlis Agama Islam? Mengapa YB Zul tidak berusaha untuk mencari kaedah lain seperti bermuzakarah atau berbincang bersama dengan YB Khalid? Bukankah di dalam PKR dan PAS banyak terdapat Ustaz-Ustaz dan Tok-Tok Guru serta Ulamak yang boleh memberi penerangan tentang isu agama Islam? Mengapa Polis juga yang dicari oleh YB Zul?

Satu sebab lagi, mengapa YB Zul menggunakan platform di TV 3 untuk menghentam pimpinan PR? Tiada cara lainkah yang lebih bijak untuk YB Zul untuk mengkritik pimpinan? Karpal Singh sendiri pernah mengkritik Ketua Pembangkang DS Anwar dengan keras, tetapi Karpal Singh lebih bijak dari YB Zul. Dato' Zaid Ibrahim juga sering mengkritik pimpinan PKR. Kalau DS Anwar boleh terima dengan terbuka kritikan pedas oleh Karpal Singh juga Dato' Zaid, mustahil DS Anwar tidak boleh terima apa jua kritikan dari YB Zul tetapi hendaklah kena dengan caranya. Apabila difikirkan kembali, jelas YB Zul sememangnya tahu bahawa beliau pasti akan dipecat.

Apabila YB Zul dipecat, belum pun tamat tempoh 14 hari untuk YB Zul sekiranya ingin mengemukakan rayuan, tiba-tiba datang satu suara dari seorang pemimpin kanan PAS yang membawa `sireh pinang' untuk meminang YB Zul. Sungguh menghairankan, tidakkah beliau sedar bahawa YB Zul telah menganiayai YB Khalid (MP dari PAS) ? Apakah kebetulan yang dianiayai oleh YB Zul itu adalah pemimpin yang sebelum ini `teraniaya' digantung 6 bulan oleh JK Displin PAS? Pendek kata, adakah tindakan YB Zul terhadap YB Khalid satu langkah yang disukai oleh pemimpin kanan PAS tersebut? Sehingga kini YB Zul tidak pernah memohon maaf kepada YB Khalid dan tidak menarik laporan Polis yang dibuatnya. Beliau juga tidak pernah menyesal di atas perlakuan bodohnya itu, oleh yang demikian atas asas apakah pemimpin PAS itu mahu YB Zul menyertai PAS?

Kita berharap agar mana-mana pimpinan di dalam PR haruslah ada sikap hormat menghormati di antara satu sama lain. Saya amat menyanjung tinggi kenyataan YB Mahfuz yang secara jelas menentang sekiranya YB Zul diterima menganggotai PAS. YB Zul hanya boleh diterima memasuki PAS sekiranya beliau menyesal di atas tindakannya serta memohon maaf kepada YB Khalid dan beliau mesti berjanji akan menerima keputusan secara berjemaah. Saya percaya orang yang gila publisiti dan ego ini tidak akan berbuat demikian./wfauzdin.blogspot.com

DAKWAAN LIWAT, IKUTI APA KATA ANAK-ANAK DS ANWAR

Dakwaan liwat tidak jejas hubungan

Dua puteri Anwar kekal kesetiaan, percaya kebenaran akhirnya akan tetap menjelma

Dakwaan liwat terhadap ayahnya sekali lagi memberikan tekanan kepada keluarga mereka dalam meneruskan liku-liku hidup yang berbaki. Jika disabitkan kesalahan, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, sekali lagi bakal berhadapan hukuman penjara. Namun, ahli keluarganya tetap bersatu hati menghadapinya. Ikuti wawancara bersama anak sulungnya yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dan anak kedua, Nurul Nuha Anwar. Wartawan Sinar Harian, MOHD FAZLI ZAINUL ABIDIN dan MOHAMMAD FAIRUZ JUMAIN mendapatkan suara hati daripada dua anak bekas Timbalan Perdana Menteri yang pernah dipenjarakan selama enam tahun. Beberapa bahagian yang menyentuh perbicaraan dakwaan liwat terhadap Anwar tidak dapat dipaparkan untuk bacaan umum.

Sudah dua kali dakwaan liwat dikenakan terhadap Datuk Seri (Anwar Ibrahim), bagaimana hubungan anda sekeluarga dan adik-beradik dalam memberikan kepercayaan kepada ayah?

NURUL NUHA: Alhamdulillah, semuanya semakin rapat, kerana kami adik-beradik sudah melaluinya untuk kali kedua. Jadi kali ini kami lebih bersedia dengan kemungkinan berlaku. Kepercayaan kami terhadap ayah tetap sama. Malah hubungan adik-beradik kami lebih erat.

Ayah anda ada terangkan kepada keluarga mengenai perbicaraan liwat kali kedua ini?

Nurul Izzah: Ayah ada terangkan kepada kami semua. Kami pun agak terkejut sebenarnya, kerana perkara ini datang secara drastik. Apa yang pasti kami sekeluarga menghadapinya dengan hati yang satu.

Berikutan tuduhan kali ini, anda dan adik-beradik akan berdepan dengan segelintir masyarakat yang disifatkan suka jadi “nasi tambah dan jaga tepi kain orang”. Bagaimana anda berhadapan dengan perkara ini.

Nurul Nuha: Saya bersyukur dengan sokongan rakan-rakan dan masyarakat. Alhamdulillah kesemuanya memahami keadaan saya dan adik-beradik lain. Lagipun banyak media alternatif boleh melaporkan perkara sebenar, amat jelas berbeza dengan media arus perdana. Saya percaya rakan-rakan dapat menilai mana yang benar dan sebaliknya dengan paparan itu.

Seterusnya baca di sini...

1 MALAYSIA - 3 CEDERA

Nazri Abdullah

KUALA LUMPUR, 7 Mac: Polis menyerbu ceramah sempena dua tahun kemenangan Pakatan Rakyat Wilayah Persekutuan walaupun di adakan di tanah dan bangunan milik kerajaan negeri Selangor iaitu di padang Kelab Sultan Sulaiman Kampung Baru.

Akibat sebuan itu, tiga petugas Pakatan cedera, seorang cedera di tangan manakala dua lagi lebam pada muka, leher dan kepala. Mereka kemudiannya membuat laporan polis.

Anggota polis dan FRU bertindak menyerbu perhimpunan itu selepas Naib Presiden PKR, Azmin Ali memulakan ucapannya tidak sampai lima minit selepas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khalid Ibrahim berucap sebelumnya.

"Bangunan ini, tanah ini bukan milik Umno, bukan milik Rosmah (isteri Perdana Menteri), tetapi milik kerajaan negeri Selangor atas nama menteri besar, Tan Sri Khalid Ibrahim..." tegas Azmin disambut tepukan orang ramai.

Sebaik sahaja selepas berkata demikian, kira-kira 50 FRU yang sudah bersedia seawal Khalid sedang berucap sebelum itu lagi, menyerbu ke pentas dan menghentikan Azmin dari berucap.


Menurut maklumat, ada beberapa petugas dan orang ramai yang dipukul oleh FRU kerana cuba menghalang serbuan itu.

(Gambar: Tiga petugas Pakatan Rakyat yang cedera )

Ketika itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isterinya Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah belum sampai.

Di atas pentas adalah Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, Dr Lo' Lo' Ghazali, anggota Parlimen kawasan Titiwangsa, Tan Sri Khalid dan beberapa kepimpinan Pakatan Rakyat wilayah yang lain.

Akibat serbuan itu keadaan menjadi kecoh dan pemimpin pakatan terpaksa masuk ke dalam dewan sebelum berunding dengan pihak keselamatan.

Hampir seribu penyokong yang hadir bagaimanapun tidak berganjak dari tempat duduk masing-masing sambil melaungkan 'reformasi'.

Selaian itu, mereka juga membaca doa beramai-ramai memohon program tersebut dapat diteruskan.

Setelah hampir 20 minit berbincang, polis kemudian membenarkan ceramah diteruskan tetapi hanya boleh dibuat di dalam dewan sahaja.

Ekoran itu, semua para hadirin yang berada di padang diminta masuk ke dewan.

Anwar dan isterinya tiba kira-kira jam 10.25 malam dengan disambut teriakan reformasi dan takbir dari orang ramai.

Dalam ucapannya selepas itu, Mahfuz mengucapkan terima kasih kepada polis kerana dengan serbuan itu orang ramai katanya semakin benci kepada Umno.

Azmin memberitahu, tindakan polis menyerbu majlis pada malam ini setelah mendapat tahu satu VCD akan dilancarkan oleh Anwar berkaitan dengan fatwa terbaru ulamah tersohor Dr Yusof Qardawi berkaitan dengan Liwat II.

VCD tersebut bertajuk 'Fatwa mutakhir Yusuf Al-Qaradawi berhubung Konspirasi ll terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar sewaktu melancarkan VCD itu berkata, Qardawi tiga minggu lalu telah mengeluarkan fatwa bahawa mereka yang terlibat dengan perancangan fitnah liwat terhadapnya adalah dihukum munafik, manakala mereka yang membantu menyebarkan fitnah itu dihukum fasik./Harakahdaily

BUKTI ANWAR TIDAK GILA KUASA

Anwar rela tak jadi ketua pembangkang
Jimadie Shah Othman
Mac 7, 10


Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, jika perlu beliau sanggup melepaskan jawatan ketua pembangkang kepada DAP yang kini mendominasi jumlah kerusi Pakatan Rakyat di parlimen.

“Oleh kerana jumlah kerusi PKR sekarang kurang, saya pelawa (tokoh popular DAP) Lim Kit Siang yang lebih banyak pengalaman. Saya tidak akan pertahankan.

“(Bergurau) Saya lebih pengalaman sebagai menteri. Tetapi Lim awal-awal lagi berkata, perkara itu bukan isu,” katanya.

Setelah kehilangan empat ahli parlimen - 3 keluar parti dan 1 dipecat - parti itu kini hanya memiliki 26 kerusi berbanding DAP sebanyak 28. PAS pula mempunya 23 wakil dalam Dewan Rakyat.

Pada lazimnya, pembangkang yang terkuat dalam parlimen akan melantik seorang wakil mereka sebagai ketua pembangkang.

Ketika menyampaikan ucapan perdana sempena Konvensyen Pakatan Rakyat Selangor di Shah Alam hari ini, Anwar juga berkata, usaha Umno yang mahu mengambil kesempatan atas keadaan tersebut tidak akan berjaya.

“Umno pening macam mana hendak lagakan ketiga-tiga parti ini. Mereka tidak tidur. (Kalau tidur dan) mimpi pun, (mimpi) macam mana hendak gaduhkan kita,” katanya disambut gelak-ketawa para perserta.

Sementara itu, Lim (bawah) yang juga ahli parlimen Ipoh Timur yang berucap sebelum itu turut menyatakan pendirian yang sama.

“DAP komited pada satu matlamat, (iaitu) menuju ke Putrajaya. Anwar akan terus menjadi ketua pembangkang sehinggalah beliau menjadi perdana menteri (pada suatu hari nanti),” katanya.

PKR, DAP dan PAS Selangor hari ini menganjurkan konvensyen pertama mereka dekat bangunan Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri bagi mengukuhkan persefahaman antara mereka.

Konvensyen bertemakan “Bermuafakat Menjunjung Amanah Rakyat” itu berjaya menghimpunkan kira-kira 500 peserta daripada ketiga-tiga anggota parti masing-masing di seluruh Selangor.

Berdasarkan ucapan-ucapan pemimpinnya, konvensyen tersebut dilihat cuba mentententeramkan penyokong Pakatan Rakyat supaya tidak bimbang dan panik dengan fenomena keluar parti seorang demi seorang yang melanda wakil rakyat mereka./Malaysiakini

Ahad, 7 Mac 2010

PARTI BARU `PERKASA' BAKAL DITUBUHKAN ?

Adakah ini lambang Parti P.E.R.K.A.S.A yang bakal ditubuhkan itu?

Oleh: WFAUZDIN NS


SEBELUM ini kita mengenal PERKASA adalah sebuah pertubuhan NGO yang dipimpin oleh `katak emas' Ibrahim Ali. Baru-baru ini dikatakan pertubuhan itu telah mendapat permit untuk mengelyarkan akhbarnya sendiri. Sudah tentulah akhbar tersebut diwujudkan kununnya memperjuangkan nasib orang-orang Melayu. Nampaknya teruk sangat nasib orang-orang Melayu di negara kita ini walaupun sudah berpuluh tahun Umno yang juga parti orang-orang Melayu ini wujud di negara kita. Biarlah mereka dengan `KeMelayu-layuan' nya itu.

Dengar-dengar ceritanya akan wujud pula parti baru akibat beberapa perkembangan politik yang berlaku sekarang. Sebuah parti baru akan wujud dan nama parti tersebut sama seperti nama PERKASA ini juga. Parti yang dimaksudkan itu adalah `PERTUBUHAN KATAK-KATAK SE MALAYSIA' atau P.E.R.K.A.S.A. Cuma, belum dapat dipastikan samada berita ini benar atau tidak dan juga belum dipastikan siapakah Presidennya. Sekiranya benar-benar parti ini akan wujud, tentu ramai yang bersetuju `katak emas' Ibrahim Ali menjadi Presidennya memandangkan beliau lebih senior `kekatakkan' nya.

Amat bertepatan dengan masa dan keadaan jika parti ini wujud. Kini sudah begitu ramai Wakil Rakyat yang sudah pandai melompat katak. Mungkin ada seekor dua lagi Wakil Rakyat yang kini sedang mengikuti kursus melompat katak sebelum menyertai parti yang bakal ditubuhkan ini nanti. Mungkin mulai sekarang mereka bolehlah memikirkan apakah logo atau lambang untuk parti baru berkenaan. Politik negara ini akan lebih menarik lagi dengan kehadiran spesis-spesis berkulit kematu ini. Malang sekali, YB Zul yang sinonim dengan perkataan `Firaun' ini mungkin tidak boleh diterima menjadi ahli Parti P.E.R.K.A.S.A ini nanti kerana beliau bukan dari spesis itu. Mungkin beliau lebih hina dari itu atau lebih mulia dari katak walau pun tidak semulia sebagai manusia. Ini adalah kerana beliau telah dipecat. /wfauzdin.blogspot.com

Jom Kongsi Dalam FB Anda