TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Sabtu, 11 Julai 2020

BERITA KARUT YANG BERLEGAR

Disebarkan berita kononnya di antara sbb abg mat, salahudin dan khalid samad beriya2 nak sgt kembali mnjadi kjaan hingga tak kisah siapa PM, samada Mahathir atau Shafie, dan sanggup melupakan nama Anwar seperti yg dijanjikan sblm PRU14 dulu, adalah kerana masalah 'budak2' mereka ini. Dikhabarkan, hanya dgn menjadi kjaan sahaja masalah ini boleh diselesaikan.

Aku sedikit pun tidak percaya berita ini. Takkan la sebangsat itu perjuangan mereka. Aku kenal mereka ini adalah pmimpin dan pejuang hebat. Kalau pun mahu digunakan alasan ada 'masalah' atau "kes" terhadap "budak2" mereka, itu tidak masuk akal. Anwar pun tahu beliau masih belum selamat dari bahana fitnah yg 'tertangguh" iaitu kes Yusof Rawther. Jika difikirkan, tentulah Anwar pun mahu cepat jadi kerajaan dan sanggup sujud pada kaki Mahathir. Jadi kerajaan tentu boleh selamat kan?

Tidak. Itu bukan Anwar. Anwar lebih sanggup masuk penjara daripada sujud kpd kaki seorang pendusta dan munafik, lebih2 lagi diktator.

Sebab itulah Anwar sebut, kita wajib usahakan dapatkan kembali mandat rakyat yang telah dirampas ini, tetapi jangan sesekali sampai sanggup jual prinsip dan maruah. *Jangan berpaut di dahan rapuh"*.

Kita berharap agar kesemua mantan pegawai kanan mantan menteri yang ditangkap atau disiasat itu diadili dengan adil. Jika kita menjadi kerajaan semula itulah yang akan kita lakukan.

DULU ANWAR DIBELA, MENGAPA TIDAK KITA BELA MAHATHIR ? INI JAWAPANNYA...

Kompius...

Kita bertanya, mengapa perlu beriya2 nak angkat Mahathir sbg PM ni? Bukankah Mahathir dah takde parti?

Mereka jawab, Alaahh...dulu sewaktu anwar dizalimi dan dipecat dari Umno, Almarhum Ustaz Fadzil Noor datang membela Anwar, waktu itu Anwar pun tiada parti, kan? Sbb itu kita kena sokong Mahathir, katanya.

Aku termenung sambil picit kepala. Mantik apakah ini?

Apa kaitan kisah Anwar dizalimi dengan fitnah ke atasnya pada tahun 1998 dahulu dgn kisah Mahathir sekarang? Siapa fitnah Mahathir sekarang? Kalau dulu Anwar dipecat, siapa yg pecat Mahathir dari PM? Siapa yg menzalimi Mahathir? Bukankah Mahathir telah 'memecat' dirinya sendiri tanpa bertanya khabar dengan kawan2 dlm PH? Bukankah pimpinan PH iaitu Keadilan, Dap dan Amanah telah dizalimi oleh Mahathir apabila beliau bertindak sedemikian sehingga memudahkan kerja para pengkhianat ikut atap masuk dan kerajaan PH tumbang? Kita zalimi Mahathir atau Mahathir menzalimi seluruh rakyat Malaysia yang memberi mandat kepada PH?

Janganlah kerana terlalu gopoh mahu bodek Mahathir maka buat kiasan yang tiada langsung persamaan.. Nampak sgt akal kita pendek

Ahad, 5 Julai 2020

GERAK98 MENYOKONG USAHA MENGANGKAT RAFIZI SEBAGAI TIMBALAN PRESIDEN KEADILAN


1.GERAK98 memandang positif saranan beberapa pimpinan dan aktivis Parti Keadilan Rakyat (PKR) agar Sdr Rafizi Ramli diberikan peranan menjadi Timbalan Presiden PKR.

2.Tanpa niat untuk mencampuri urusan parti, GERAK98 hanya ingin membawa perhatian berhubung peranan Sdr Rafizi dari sudutpandang/perspektif perjuangan reformasi.


3.Saat ini perjuangan reformasi diserang hebat dari pelbagai sudut.Tumpuan tentunya kepada PKR sebagai parti yang dibina atas semangat reformasi sejak 1998.Koalisi yang dipimpin PKR, Pakatan Harapan (PH) tentunya juga menjadi sasaran serangan.

4.Kita seharusnya sedar,serangan melalui pengkhiantan dalaman dan luaran memuncak apabila perjuangan Reformasi menghampiri kemuncaknya apabila tokoh reformasi Dato Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

5.Dalam ketika dan saat ini, sosok muda pejuang reformasi wajar diberi peranan penting didalam parti.Rafizi menepati ciri2 ini.Beliau adalah pemimpin muda yang berani,cerdas dan telah membuktikan kesungguhan luarbiasa menghadapi ujian perjuangan.

6.Kami difahamkan juga, dari sudut perlembagaan parti, kedudukan Rafizi sekarang sebagai Naib Presiden membenarkan proses mengangkat beliau menjadi Timbalan Presiden berlaku.

7.Justeru, demi memperkukuh perjuangan reformasi, GERAK98 menyokong sebarang usaha memberikan peranan penting kepada Rafizi sebagai Timbalan Presiden PKR.

Mohamad Ezam Mohd Nor
GERAK98

5 Julai 2020/ 14 Dzulqaidah 1441H.

HATI LEBIH TENANG BILA BERADA BERSAMA GOLONGAN YANG MENEGAKKAN KEADILAN


Inilah kumpulan pintu belakang dan tebuk atap yg jadi kerajaan tanpa melalui restu rakyat. Di kalangan mereka, ada yg pandai baca Al Quran, tafsir quran dan hadis, ada yg pandai baca doa dan bertakbir raya, dan tidak kurang juga ada yang dalam kes mahkamah kerana menyeleweng duit rakyat.

Ibarat dalam satu kawah berkumpulnya daging babi dan kambing, maka ramai juga yang menggemarinya. Allah uji mereka dengan jawatan dan kedudukan di dunia, mereka jadi lupa kepada ayat2 Al Quran yang selalu bermain di bibir mereka selama ini.

Alhamdulillah, masih ramai di kalangan kita yang masih istiqomah dengan kebenaran. Masih takut untuk cenderung kpd kezaliman dan puak2 yang mungkar, kerana kelak dibakar api neraka. Itu yang dulu diajar oleh sebahagian dari lebai2 di atas. Malangnya, mereka sendiri hanyut dengan nafsu keduniaan yang tidak pernah mereka impikan selama ini. Matlamat menghalalkan cara.

Terima kasih Anwar kerana mengajar kami bersabar. Terima kasih Anwar kerana kamu menolak tawaran untuk berada di dalam kerajaan demi kelangsungan perjuangan kamu untuk melaksanakan reformasi dan keadilan. Apalah ertinya kerusi TPM ditawarkan kepada kamu sekiranya PM itu sendiri musuh kepada perjuangan reformasi. Cukuplah sekali dipatuk ular, jangan sampai dua kali dipatuk ular yang sama.

Kunci reformasi itu berada di tangan kamu. Kami bersedia menanti lama walaupun kami dilanda kesukaran. Jika kami mahu senang, sudah lama kami akan bersekongkol dengan puak-puak munafik dan pengkhianat itu.

Pilihlah di antara dua jalan. Kebenaran atau kebathilan. Tiada pilihan ketiga.