TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Khamis, 18 Februari 2016

AMANAH SERANG PANTAI TIMUR


BARU-BARU ini Presiden Amanah, Mat Sabu telah berkunjung ke Terengganu lagi.  Selain dari program ceramah, turut diadakan adalah Forum Soal-Jawab untuk rakyat Terengganu mendapatkan info-info semasa berkaitan politik negara khususnya politik dan perjuangan parti Amanah itu sendiri.  


Sebelum ini ada yang berpendapat, Terengganu bukan tempat Amanah untuk mencari pengaruh kerana Terengganu adalah kubu kuat Pas.  Ternyata itu anggapan silap kerana semenjak parti Amanah ditubuhkan, entah beberapa kali program-program Amanah diadakan di negeri tersebut.  Ertinya, Amanah amat teruja untuk memperluaskan pengaruhnya.  Ada yang mempersoalkan kehadiran di program-program Amanah kononnya tidak ramai.  Mereka bandingkan dengan program-program Pas yang telah tertubuh tahun 1951 lagi.  Bagi aku, kalau di satu-satu tempat kehadiran seramai 50 orang saja untuk program-program Amanah, itu sudah mengkagumkan terutamanya kalau di Terengganu.  Aku masih ingat,  sebelum era reformasi dulu program-program Pas pun mahu mencecah 50 orang amat sakit.


Itu biasa, Amanah sememangnya amat ditakuti akan pengaruhnya.  Walaupun digelar sebagai parti nyamuk, namun kehadirannya sentiasa menjadi perhatian.  Pada 22 Feb ini nanti, Presiden Amanah akan ke Pahang pula selama tiga hari.  Pada 22 Feb, program beliau di Jerantut.  Pada 24 Feb, program ke Temerloh dan berakhir di Kuantan, Indera Mahkota, Paya Besar dan Pekan dalam satu program di Indera Sempurna.

Pahang juga dikatakan tidak akan ditembusi Amanah.  Namun kehadirannya menunjukkan Amanah bukan parti penakut.  Di mana saja ada Umno/Bn, Amanah akan datang bersama panji-panji Pakatan Harapan.  Syabas, Amanah!!


Selasa, 16 Februari 2016

TOK USIN UG SERIES - JIHAD ATOK KEPADA GURU TOK

JIHAD ATOK KEPADA GURU TOK SELAMATKAN CINA LEMAS....

Bangga sungguh tok bila guru tok hari ini depan orang2 Cina dia ceritakan datuknya dulu pernah selamatkan seorang Cina hanyut. Guru tok rasa besar sungguh jasa atok dia. Bukan bapak dia tapi atok dia. Tok pun rasa bangga kerana ini menunjukkan atok guru tok sayang cina sesangat. Betul ke tak, tak tahu sbb Saksi tu (atok guru tok) dah mati.

Tiba2 Natang mamat bgtahu tok, petang tadi dia jumpa Lim Kit Siang sedang bercerita depan orang2 Melayu Islam. Kit Siang kata, bukan datuk dia tapi anaknya yg masih hidup iaitu Lim Guan Eng pernah membela seorang gadis Melayu Islam yg dirogol oleh pemimpin Amno yg kini jadi sahabat guru tok. Guan Eng tak mati dan boleh jadi saksi bahkan seluruh negara tahu kisah Guan Eng masuk penjara kerana membela seorang gadis Melayu Islam.
 

Natang mamat terus bercerita, katanya. selepas Kit Siang bercerita, datang pula anak Karpal Singh bercerita tentang bapanya Mendiang Karpal Singh pernah membela seorang Muslimah Islam yg kena berhenti kerja akibat bertudung. Anak Karpal Singh kata, adakah bapa saya anti Islam?

Natang Mamat bertanya tok, " Di antara ketiga2 cerita itu, mana lebih baik tok? Membela gadis Melayu Islam yg dirogol, membela Muslimah Islam yg dilarang bekerja kerana menutup aurat atau membantu org cina lemas?"/

Tok diam kejap. " Eleeehhh...peguam parti tok Hanipa Maideen pun selalu bela orang2 Islam....Peguan Asmuni Awi pun selalu bela orang2 Islam dalam mhkamh bahkan dia membela Ulamak dunia lagi iaitu guru tok bila guru tok fitnah calon PKR edar pil kuda tanpa sebut nama...". Jawab tok bangga.

Tiba2 Natang mamat ketawa besar, " KAHKAHKAHHH....tok lupa ke? Kedua2 peguam yg tok sebut tu pun dah cabut masuk Amanah...WAKAKAKA".

Jilakeeee....natang mamat !!!
 
Sumber:  FB Tok Usin UG Ceroi
Terdapat ralat dalam alat ini