TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Jumaat, 25 November 2016

RUU AKTA 355 - HADI BAWA, HADI TANGGUH DUA KALI TANDA TIADA PERSEDIAAN

HARI itu aku begitu teruja menanti Usul Persendirian dari Marang berkaitan RUU Akta 355. Tentunya kita nak tahu apa yg Hadi nak bawa hujah setelah penggal yg lalu beliau hanya baca tajuk saja.

Bila tiba giliran Marang, beliau bangun dan baca lagi usulnya, kemudian dia berkata, "Oleh kerana ramai yg tak faham usul ini, saya akan huraikan pada siri Parlimen akan datang". Tiga minit saja Marang bercakap. Speaker pula kata, usul ini hanya untuk dibaca je dulu.

YB Khalid Samad, YB Dr Mujahid dan YB Fuziah Salleh minta bentuk Jkuasa dulu melibatkan semua pihak. Adakah Jkuasa telahpun dibentuk kerana usul dari Marang ini telah dibaca pada penggal yg lepas dan kali ini masih dibaca tajuk juga. YB Khalid Samad tanya, apa jaminan selepas ini tiada pindaan lagi terhadap usul ini? YB Khalid Samad tegas memohon agar usul dibawa oleh Marang ini dibahaskan hari ini juga. YB Mujahid kata, beliau tidak mahu usul ini berpanjangan sekadar baca tajuk dari satu sidang ke satu sidang yg lain tanpa ada tindakan pro aktif.

Maka, sekali lagi usul ini tergantung tunggu sidang Parlimen akan datang. Ertinya, tiada beza penggal yg lalu dengan penggal sekarang. Pada penggal yg lalu, seolah2 penting sangat usul ini sehingga melangkau giliran usul2 lain, tetapi masuk penggal ini kita hanya dapat dengar tajuk usul saja. Tiada huraian, jauh sekali untuk bahas.

Aku puji YB Khalid yg tegas minta usul ini dihuraikan dan dibahaskan hari ini juga kerana ianya penting. Seperti yg dijangka, cadangan YB Khalid itu dibawa angin lalu......

Kesimpulannya, memang benarlah bahawa Pas tidak bersedia untuk bawa RUU Akta 355 ini. Kegopohan Pas membawa kontroversi berpanjangan namun seperti biasa Pas akan tetap letak kesalahan atas orang lain.

Mudah-mudahan penggal akan datang betul2 jadi. Tiada lagi drama...

Isnin, 21 November 2016

SELAGI ADA UMNO DAN SEKUTU MEREKA GOLONGAN LEBAI KUNO, BERSIH AKAN MUNCUL LAGI


BERSIH Done !!  Salute aku tunjukan kepada pihak penganjur dan paling aku respek adalah dari semua peserta BERSIH5 kali ini.  Himpunan 19/11 akan menjadi satu lagi lakaran sejarah apabila himpunan kali ini selepas Himpunan BERSIH4 dulu tidak disertai oleh golongan lebai yang kononnya benci Umno tetapi masih mengangkang di rumah sambil berharap Umno kalah di dalam Pilihanraya.  

Berbagai propaganda diwar-warkan di media kawalan Umno termasuk juga di media-media sosial bahawa BERSIH5 ini ditaja oleh Soros, penyangak mata wang.  Tidak cukup dengan itu, ada sekumpulan budak-budak jamban yang diketuai oleh Jamal Jamban berbulan-bulan mengadakan usaha agar rakyat takut dengan mereka dan tidak akan menyertai BERSIH.  Mereka mencetuskan provokasi dan berlagak samseng, mengugut rakyat dan pimpinan BERSIH sehingga ke tahap jenayah, tapi kadangkala menjadi bahan lawak pula.  Mereka menunjukkan aksi silat, memukul diri sendiri dengan kayu dan berakhir dengan drama hidung Jamal Jamban berdarah dek pukulan seorang wanita bernama Zuraidah.  Yang ini melucukan.

Puak lebai pula apa kurangnya.  Setelah mereka sendiri turut menyokong dan menyertai BERSIH 1, 2 dan 3, secara tiba-tiba BERSIH dihukumkan 'haram'.  Ada pula yang tidak berani menghukumkan haram tetapi berbelit-belit dengan katanya menyokong matlamat BERSIH namun tidak akan menyertainya.  Ibarat mahu kahwin, tapi enggan berjimak.  Bak kata Tok Usin UG Ceroi.  

Biar apa pun usaha geng-geng Umno ini yang turut dibantu oleh geng-geng lebai untuk menggagalkan BERSIH5, namun rakyat majoritinya tidak sebodoh mereka.  Jual lah atas apa nama sekalipun, jual atas nama undang-undang negara mahupun jual atas nama agama, rakyat tidak boleh diperbodohkan lagi.  Maka, tinggallah Umno dan geng-geng lebai menghitung hari untuk dicampakkan oleh rakyat ke dalam sejarah kumpulan pengkhianat yang memakan dedak.

Apakah BERSIH akan muncul lagi selepas kejayaan cemerlang ini?  Jawapannya, Ya.  Selagi ada Umno yang berkuasa dan dibantu oleh geng-geng lebai, maka BERSIH tetap akan muncul.  BERSIH bukan ikut kata Tun Dr Mahathir seperti yang didendangkan oleh puak-puak Assobiyyah Umno dan geng-geng lebai kerana terbukti tanpa Tun Dr Mahathir pun selama ini, BERSIH terus mara untuk menyelamatkan negara.



 
Terdapat ralat dalam alat ini