TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 11 Disember 2015

KENAPA PARTI TOK DICINTAI ORANG? - TOK USIN UG CEROI

KENAPA PARTI TOK DICINTAI ORANG?

Seorang ulamak parti tok dlm ceramahnya dgn penuh semangat berkata,

" Tuan2...lihat parti kita. Parti kita ini hebat. Umpama gadis sunti yg cantik digilai semua orang. Amno mahu kita, ucapan najib dlm PAU baru2 ni terang2 sebut suka sangat kat tuan guru kita. Dia puji melangit. "


" Pkr lagi suka kat parti kita. Wlaupun dulu kita selalu sabotaj kerusi PKR di Damasara, Sg Acheh, Bukit Besi dan banyak lagi, kita tuduh calon Pkr edar pil kuda wlaupun tuan guru kita tak kenal pun orang tu, bukti un takde, saksi pun takde bahkan tak report polis pun, kita tetap menang di mhkamah kerana tuan guru kita bijak melakukan fitnah tanpa sebut nama. "

"Tuan2...Tuan guru kita juga hina dan aibkan Kak Wan, presiden Pkr di khalayak ramai bila Tuan guru kita kata Kak Wan tak layak jadi MB. Sedangkan Kak Wan lebih lma jadi Presiden dari tuan guru kita, Kak wan tak pernah tewas btanding dlm Praya wlaupun di luar kubunya di Permatang Pauh. Tuan Guru kita selalu sgt kalah kat Marang. Kak Wan fasih berbahas Inggeris iaitu bahasa antarabangsa, guru kita tau cakap Arab je."

"Namun...Pkr tetap mahu parti kita. Tetap pelihara dan ternak geng2 kita di Selangor". Itulah buktinya parti kita disukai byk orang"

" Tuan2 tahu kenapa? Tahu kenapa parti kita disukai ramai?"

Tiba-tiba di tengah2 belasan orang yg dengar ceramah tersebut, terpacul satu suara di dalam gelap.

" Tauuu...mereka suka kat parti ni sebab parti ni paling mudah kena kencing...kahkahkahhh.."!!! Suara dari gelap.

Tok yg tengah berjalan sambil usung tin milo kutip derma terkejut dengan suara itu. "Sahih..kompom...Natang mamat ada dtg dengar ceramah...jilakeeee!'. Fikir tok.
 
Sumber:  FB Tok Usin UG Ceroi

JANGAN SALAHKAN AZMIN !!

Ambo jumpa org kuat pkr sgor...dia kata salah satu sbb kenapa pkr masih bersabar dgn Pas terutama di sgor adalah kerana Pas sgor juga tak sehaluan dgn Hadi. Byk knyataan Hadi yg pas sgor pandang sepi. Contohnya hadi berbaik dgn perkasa. Pas sgor tolak. Hadi umum kjasama dan jadi penasihat umno, pas sgor tegas tolak umno.

Atas sbb itu...tak wajar pkr tolak total Pas di sgor. Tunggu masa hadi akan tinggal sendirian....
 

Rabu, 9 Disember 2015

TOK USIN UG CEROI PUNYA CERITERA - HUDUD DI TURKI ?

HUDUD DI TURKI ?

Sebaik saje guru tok mendarat di KLIA dari Turki baru2 ni, tok adalah orang yg pertama menyambutnya di airport. Dia turun je dari tangga kapaltarbang, tok berlari menerkam ke arah guru tok dengan bangganya...

Tok sambut tangan guru tok dan tok cium serta kucup2 puas2 macam kucup Hajarul Aswad.

Tanpa dapat bersabar, tok terus bertanya kepada guru tok, " Wahai Tuan Guru Ulamak dunia, apa citer di Turki? Adakah tuan guru berjaya bentangkan Hudud di Parlimen Turki? Saya amat merasa....." KELEKUKKK!!!

Adeeiii...belum sempat tok habiskan kalimah tok, tok terasa sesuatu yang keras mengetuk kepala tok. Tok lihat guru tok cekak pinggang sambil memegang tongkat dengan muka merah umpama sotong salai.

" Kepala hotak mung Using...Ambe ke Turki bukang untuk bentang Hudud...Apa kaitang ambe dengang Parlimeng Turki? Ambe tak jumpe pung Erdogang kat Turki...Ambe cuma jalang2 cari makang sambil mengelak dari hadir Parlimeng kite...Ambe tau Hudud ambe tu speaker simpang dalang tong sampah je...sebab tu ambe ke Turki...Mung tolol !!". Jerkah guru tok.

Tok terpinga2....Tok lihat kat tempat menunggu KLIA tu si Natang Mamat tersengeh2 pastu dia berguling2 ketawa berdekah2 atas lantai di tengah2 orang ramai...

" Memang jilakeee lagi si Natang tu....semalam dia citer kat tok bahawasanya guru tok ke Turki untuk membentangkan Hudud di sana atas kapasiti guru tok sebagai Ulamak dunia...mati2 tok percaye...Natang gampang betul..."
 
Terdapat ralat dalam alat ini