TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Jumaat, 8 Mac 2013

KES LIWAT - ANGKARA ORANG GILA KUASA, ANAK BERANAK BERBALAH

Oleh:  WFAUZDIN NS

AKIBAT perangai jahat orang-orang politik yang mahu kekalkan kuasa, maka dia beranak si Sepol dan ayahnya sudah mula 'berbalah'.  Awalnya ayah si Sepol menyokong anak kesayangannya maka diiringlah si Sepol ini untuk melakukan sumpah laknat beberapa jam sebelum masa penamaan calon PRK di Permatang Pauh, di mana DS Anwar Ibrahim bertanding.

Ramai yang bertanya, bila 'liwat' berlaku? Dan mengapa tunggu beberapa jam sebelum penamaan calon?  Benarkah "liwat' berlaku secara 'paksa' kerana Sepol orang muda dan kelihatan lebih bertenaga dari Anwar yang berumur bahkan disahkan alami sakit di pinggang?  Lepas tu, orang bertanya lagi, jika 'liwat paksa' berlaku, mengapa Sepol boleh minum kopi dan makan karipap selepas duburnya di'ceroboh'?  Paling melucukan, Sepol siap berwangi-wangian lagi.  Pernah anda dengar wanita yang kena rogol akan menyapu minyak wangi ke seluruh badan sebelum dirogol?

Bertanya lagi kita, mengapa Sepol mengadu kepada Najib kononnya beliau 'diliwat'?  Tidak percayakah beliau kepada pihak Polis sedangkan Anwar Ibrahim waktu itu tidak berkuasa langsung untuk mempengaruhi pihak Polis.  Pelik lagi, awalnya Najib beritahu Sepol berjumpa beliau untuk mohon biasiswa sedangkan semua tahu Sepol tidak mendapat keputusan yang baik untuk melanjutkan pengajian dan layak mohon biasiswa.  Jika benar sekalipun, mengapa perlu jumpa Najib untuk mohon biasiswa, Najib bukan Menteri Pengajian Tinggi?

Akhirnya Najib 'U-Turn'.  Najib mengaku Sepol jumpa beliau dirumahnya mengadu tentang duburnya telah 'diceroboh' oleh seorang tua yang sakit pinggang bernama Anwar Ibrahim.  Kisah seterusnya Sepol berjumpa Pegawai Polis bernama Ridwan Yusuf (rekod menunjukkan pegawai Polis ini terlibat di dalam kes fitnah Liwat 1 melibatkan Azizan Abu Bakar dan Sukma dahulu).  Sepol juga berjumpa Ezam sesumpah, iaitu bekas orang kuat Anwar yang kini telah menyertai Umno dengan mendapat Senator.  Semua ini mudah untuk difahami.

Apabila kita ikuti turutan kisah Sepol ini, tidak termasuk pengakuan Doktor dari Pusrawi yang mengesahkan 'tiada kemasukan' di dalam dubur Sepol, maka siapa di antara kedua beranak ini yang berbohong sekarang?  Kedua-duanya pernah bersumpah dengan nama Alllah.  Najib juga pernah bersumpah 'tidak kenal Altantuya', walaupun P1 Bala di dalam akuan bersumpahnya yang pertama menyebut Najib 'intim' dengan Altantuya.  Bab sumpah menyumpah ini sudah menjadi mainan belaka angkara kerakusan orang-orang politik.  Tidak pelik bila Eskay turut bersumpah di dalam masjid dengan memakai baju kalis peluru selepas Solat Tahyatul Masjid 'Satu Rokaat' dan memegang Al-Quran dengan tangan kirinya.

Hari ini, bapa Sepol buat kenyataan bahawa anaknya telah dipergunakan oleh pegawai Najib dan seorang peguam untuk atur 'konspirasi' terhadap Anwar Ibrahim.  Beliau telah memohon maaf kepada Anwar dan seluruh keluarganya atas ketelanjuran beliau selama ini menyokong anaknya Sepol.

Bala sudah kembali dari luar negara dengan membawa 'bala' untuk Najib.  Deepak juga akan berganding dengan Bala selepas ini, mungkin sekaligus akan dipadukan dengan bapa Sepol.  Krisis di Lahad Datu, Sabah amnya tidak boleh lari dari kisah pemberian IC kepada pendatang asing.  Bagaimana musuh bersenjata begitu ramai datang ke tanahair dengan selesa tidak terjawab oleh pemimpin Umno.

Maka, saat sudah sampai untuk seluruh rakyat Malaysia menolak Umno/Bn yang jelas gagal dari semua sudut termasuk gagal melakukan fitnah yang boleh meyakinkan rakyat.

Khamis, 7 Mac 2013

WALAUPUN DALAM SUASANA PERANG DI SABAH, KITA DISAJIKAN DENGAN LAWAK BODOH DI SEMENANJUNG

SEKALI lagi rakyat Malaysia dihidangkan dengan lawak bodo pemimpin Umno.  Hiruk pikuk media mereka mengaitkan tragedi di Sabah dengan lagu popular DS Anwar yang menggerunkan Najib Altantuya iaitu "Tanya pada Najib Mengapa Sabah Goyang, Nanti Jawab Najib Sabah nak Hilang" maka dengan serangkap lagu itu maka musuh pun masuk dengan mudah ke Lahad Datu.  Kah...Kah...Kah...

Kita silap besar kerana tidak suruh DS Anwar menyanyi lagu berkenaan negara Israel pula kerana jika beliau menyanyi maka ghuyublah negara zionis tersebut.  Mudah, bukan?  Tidak perlu berperang dan berjihad lagi menentang Israel.  Hahahaha...

Semakin celaru otak pencacai-pencacai mereka yang taksub dengan "BR1M dan One Off".  Hari ini pemimpin Umno kutuk dan burukkan DS Anwar, malamnya secara diam-diam harga minyak naik 20 sen.  Dalam diam-diam juga sebelum itu Insuran kenderaan dinaikkan.  Mudah je mahu tipu puak-puak pencacai yang makan bersuap ini.

Dalam TV3 suku tadi, Zul Kulum pula mengulas pasal DS Anwar menyanyi lagu tersebut dan Sabah pun diceroboh.  Hahahaha....Aku sudah kata dulu tidak semua peguam tu cerdik, yang tolol pun bersepah dan salah satunya Zul Kulum seorang peguam yang tidak pernah kendalikan kes-kes besar melainkan menjadi tukang bawa beg dan fail Karpal Singh sewaktu kes fitnah Liwat DS Anwar yang pertama dulu.  Mungkin kes-kes laki bini mohon cerai atau bergaduh ada lah kot Zul Kulum ni kendalikan.  Itu pun banyak kalah dari menang gamaknya sebab susah mahu lihat Peguam bodoh boleh menang kes.

Mengapa Zul Kulum tidak bertanya persoalan asas isu di Lahad Datu iaitu, "Bagaimana musuh boleh melepasi sempadan dan menjejakkan kaki ke bumi Sabah dengan begitu ramai lengkap bersenjata?".  Selaku seorang peguam yang cerdik, tentulah terfikir oleh beliau soalan itu sepertimana juga kita terfikir mengapa Altantuya dibunuh dan siapa yang arahkan Altantuya dibunuh dan apa motifnya?  Itu persoalan asas je.  Tapi Zul Kulum tidak terfikir mahu bertanya soalan itu kerana mustahil beliau mahu bertanya pada Najib yang sering ditemaninya ke luar negara tentang perkara-perkara tersebut.

Syukur, rakyat tidak bodoh macam Zul Kulum.  Rakyat tahu negeri atau negara tidak boleh diceroboh oleh musuh dengan hanya serangkap lagu.  Negara boleh hancur hanya jika pemimpinnya tidak peka tentang keselamatan negara itu sendiri, sebaliknya sibuk mengkayakan anak bini dan adik beradik sendiri.  Beli peralatan pertahanan pun siap dengan komisyen, tetapi tentera pergi operasi naik Air Asia.  Kahkahkah...

Kita menyanjung tinggi pengorbanan pasukan keselamatan Polis dan tentera yang sedar akan amanah rakyat terhadap mereka untuk mempertahankan negara ini.  Pedulikan orang politik yang menyebabkan kerosakan ini kerana pasti rakyat akan menghukum mereka.

Rabu, 6 Mac 2013

SELESAI MISI DI PERBATASAN NANTI, PULANGLAH KEPADA RAKYAT UNTUK PERJUANGAN YANG LEBIH BESAR DAN BERMAKNA

SEPERTI kata YB Azmin Ali, "Adalah tidak masuk akal pencerobohan wilayah di Lahad Datu oleh sekumpulan bersenjata berlarutan selama dua minggu. “Bagaimana wilayah negara boleh sewenang-wenangnya dicerobohi dan kenapa hampir dua minggu penceroboh bertapak di Lahad Datu?” 

Bukti jelas kegagalan Najib dan sepupunya Hishamuddin, sekaligus kegagalan Umno/Bn menjaga keselamatan negara ini dan parti ini tidak layak untuk diteruskan menjadi kerajaan lagi selepas PRU ke 13 nanti.  Nasi sudah menjadi bubur, suka atau tidak, meluat mahu pun jijik dengan perangai pemimpin yang hanya tahu mahu mengekalkan kuasa ini, pasukan keselamatan Polis dan Tentera terpaksa juga menunaikan tanggungjawab dan amanah rakyat untuk menjaga keselamatan negara tercinta ini.

Kini mereka sedang berjuang di perbatasan Sabah.  Selepas selesai misi ini nanti, perjuangan seterusnya adalah untuk bersama rakyat menumbangkan rejim Umno/Bn yang terbukti gagal dan mengecewakan rakyat di dalam menangani isu keselamatan negara ini.  

Selasa, 5 Mac 2013

TIDAK KISAH YANG HENTAM TIAN CHUA TU GOLONGAN BENGAP

RASA nak gelak juga bila dengar pemimpin Umno dah setaraf dengan pencacai mereka yang percaya bulat-bulat kepada Blogger murahan mereka sendiri.  Heboh merata-rata bawa cerita fitnah kononnya YB Tian Chua sebut "Komando mati katak" sampai menenggelamkan kisah pemimpin Umno yang cuai sehingga penceroboh masuk ke Sabah.  

Syabas Tian Chua, kerana sepantas kilat buat laporan Polis terhadap Blogger murahan tersebut.  Tapi Najib masih berselera mahu guna fitnah tersebut kerana tanpa fitnah mana mungkin Najib boleh tidor lena.  Bukankah fitnah merupakan makanan harian beliau?  Kesihan sungguh kepada rakyat yang buta IT, terutamanya orang-orang tua di kampong yang gigit mee pun tidak putus, bulat-bulat kena kelentong.  Simpati juga pada geng-geng PERKASAM yang bersemangat tunjuk perasaan sekaligus menunjukkan kebodohan mereka

Rupa-rupanya riuh rendah tu semua hasil dari sekadar "laporan rakan MyMassa" dan jugak "Gomo dapat sms". (Bak kata Blogger Cenangau).  
 
Di bawah ini lah sumber rujukan pemimpin Umno yang kaki fitnah.







BN Johor goyah, PR peluang menang 20 kerusi Parlimen




KULAI, 4 MAC: Harapan Barisan Nasional (BN) untuk mengekalkan kuasanya di Johor malah di Malaysia mungkin sudah terjawab apabila satu kajian menunjukkan wujud peningkatan mendadak sokongan pengundi Melayu dan Cina negeri itu kepada Pakatan Rakyat (PR).

Naib Pengerusi Kebangsaan DAP, M Kulasegaran berkata, analisis yang dilakukan Ahli Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong itu menunjukkan peningkatan sokongan 30 peratus dan 75 peratus bagi pengundi Melayu dan Cina negeri itu.

“Tidak dapat dinafikan bahawa angin perubahan bertiup kencang di Johor. Cuma persoalannya, ukuran sekuat mana angin perubahan itu cuma dapat dilihat pada keputusan pengundian nanti.
“Tidak ada jaminan lagi samada kali ini BN boleh menyelamatkan calon mereka di Johor yang dikenali sebagai kubu kuat mereka,” kata beliau.

Melalui analisis itu, berikut adalah kemungkinan yang boleh berlaku di Johor dengan mengambil kira sokongan pengundi India kepada PR adalah konsisten:

-Jika undi Melayu 25 peratus, Cina 65 peratus, PR boleh menang 1 kerusi Parlimen
-Jika undi Melayu 30 peratus, Cina 70 peratus, PR boleh menang 6 kerusi Parlimen
-Jika undi Melayu 35 peratus, Cina 75 peratus, PR boleh menang 16 kerusi Parlimen
-Jika undi Melayu 35 peratus, Cina 80 peratus, PR boleh menang 20 kerusi Parlimen

Dalam pada itu, Kulasegaran yang juga Ahli Parlimen Ipoh Barat menempelak tindak-tanduk Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek yang sering melakukan serangan dan dakwaan jahat ke atas DAP-PR.
“Soi Lek sering memainkan sentimen dan momokan jahat untuk menakutkan pengundi Cina. Dia memberi amaran bahawa PAS akan menjadi ‘bos’ kepada PR jika menang Putrajaya. Ini termasuk dakwaan PR akan melaksanakan hudud dan sebagainya,” ujar beliau.

Menempelak keras dakwaan itu, Kulasegaran berkata, dasar yang akan dilaksanakan PR jelas apa yang terkandung dalam Manifesto Rakyat.

“Semua parti dalam PR menjunjung Perlembagaan Persekutuan. Yang peliknya, MCA kata PAS akan jadi bos, UMNO pula kata DAP akan jadi bos. Mana satu yang betul?


“Ini menunjukkan mereka ketandusan idea, walaupun lama memerintah, hujah mereka tidak matang,” tambahnya.-Roketkini.com

Ahad, 3 Mac 2013

LAHAD DATU KE SAMPORNA - ANTARA NYAWA DAN BR1M

Oleh:  WFAUZDIN NS

MAKA, merujuklah akhbar bangsat Utusan Meloya kepada akhbar asing kerana teruja untuk memburukkan imej DS Anwar.  Semalam, akhbar itu menyeret Anwar ke kancah isu tersebut dengan menyiarkan laporan sebuah laman blog MPP Online yang memetik akhbar Inquirer News dari Filipina sebagai sumber dakwaan. 

Hebat DS Anwar!!  Belum menjadi PM lagi beliau sudah ada pengaruh untuk bawa sekumpulan 'tentera' bersenjata ke sabah, negeri yang kini tidak kurang dari 18 kerusi Parlimen nya akan jatuh ke tangan PR, sekaligus akan menyumbang kejatuhan rejim Umno/Bn di Putrajaya. Kelakar, bukan?  Bayangkan seseorang yang bercadang untuk berpindah ke rumah baru, maka terlebih dahulu rumah baru tersebut dirosakkan dengan memecahkan tingkap, pintu dan dinding sebelum berpindah ke rumah tersebut.  Lojikkah?    Begitulah keadaannya dengan kisah kononnya DS Anwar adalah dalang tragedi di Lahad Datu.  

Namun demikian, tidak semua rakyat mempunyai akal yang waras.  Masih ramai yang menjadi bodoh akibat termakan racun BR1M.  Sejak dari awal, kita memberi amaran kepada kerajaan agar bertindak tegas kepada para penceroboh itu sebagaimana mereka bertindak tegas kepada rakyat sendiri setiap kali Perhimpunan BERSIH.  Tetapi pemimpin yang kononnya cerdik ini berkata, "rundingan perlu diadakan....rakyat jangan bimbang....keadaan terkawal"...Nah, sekarang bagaimana?

Apabila dah terbukti kebaculan mereka, ditudingnya jari kepada DS Anwar Ibrahim sedangkan Ketua Pembangkang inilah awal-awal lagi minta tindakan tegas dilakukan sebelum merebak jauh.  Mereka tetap degil, pemimpin mereka ke hulu ke hilir menabur BR1M di dalam waktu yang sama para penceroboh sudah pun berkubu di tanahair kita berhari-hari.

Jika di negara lain, PM dan Menteri Dalam Negeri sudah pasti akan letak jawatan kerana malu dan aib akibat gagal menentukan keselamatan negara.  Tetapi di negara kita, berlakulah apa pun selagi rakyat disumbat dengan BR1M, mereka tetap di kerusi empuk juga.  

Takziah kepada waris anggota-anggota keselamatan yang awalnya dua orang terkorban, kini sudah masuk 5 orang pula terkorban.  Terlalu mahal harga nyawa mereka berbanding dengan BR1M yang dilaungkan oleh rejim.  
Terdapat ralat dalam alat ini