TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Rabu, 22 Mei 2019

MOKHTAR SENIK BACA AYAT HARAM BERSEKONGKOL DENGAN DAP TAPI TIDAK BAWA AYAT HARAM BERSEKONGKOL DENGAN PARTI PEROMPAK

Penjual agama, Mokhtar anak Senik ni menjawab kenyataan Adun Ketari, YB Rara yang menyebut bahawa meskipun beliau Dap tetapi masih sujud kepada Allah dan solat. Mokhtar anak Senik kata, Islam itu bukan solat saja tetapi tidak boleh bersekongkol dengan Dap yang menentang Islam, kata lebai penjual agama ini.



Wahai Mokhtar anak Senik, hujah kamu tu ke laut dan memperlihatkan kebodohan kamu lebih besar dari serban kamu. Pertamanya, kamu tuduh Dap penentang Islam tanpa bawa hujah pun. Keduanya, kamu lupa parti kamu lebih dahsyat sesatnya apabila bersekongkol dengan parti perompak yang terbukti telah pun merompak sehingga negara ini musnah. Ketiga, parti kamu terang-terang menyokong MCA dan MIC dan terbaru parti PBS yang kesemuanya parti2 itu terang2 menentang hukum Islam. MCA, MIC dan PBS penentang hukum Hudud, bahkan Umno sendiri sokong Hudud sangatkah?

Kalau betul Dap itu menentang Islam, sejarah menunjukkan sejak Dap ditubuhkan, parti ini tidak pernah diharamkan oleh kerajaan yang 60 tahun dulu Umno sendiri perintah. Lojikkah parti yang menentang Islam dibenarkan wujud di negara ini yang di dalam Perlembagaannya Islam itu agama persekutuan? Mengapa tidak diharamkan parti Dap sejak Umno perintah berpuluh tahun dahulu?

Bila Mokhtar anak Senik ni mula rasa Dap ini menentang Islam? Sejak parti kamu berkawan dengan Umno kan? Berpuluh tahun parti kamu bersama Dap dan berapa ramai lebai2 kamu yang makan gaji dari tangan Dap sebelum ini? Dap tidak pernah kencing parti kamu macam Umno pernah kencing parti kamu. Dap tidak pernah buat konvensyen bertajuk "Pas parti ajaran Sesat" sebagaimana Umno pernah buat program dan konvensyen bertajuk "Pas parti ajaran Sesat" di Terengganu.

Sudah2lah Mokhtar anak Senik. Parti kamu sembang kencang macam nak jadi hero lawan Dap. Menyalak saja lebih tetapi bila Dap buka gelanggang, semua telor2 lebai kecut dalam jubah, tidak berani bertanding lawan Dap. Takut kalah? Eh, bukankah Allah tidak tanya kalah atau menang, tapi Allah akan tanya, kamu lawan ke tidak Dap yang kamu kata menentang Islam itu?.

Simpanlah kebodohan kamu itu untuk kamu ajar kat anak2 murid kamu di pondok An Nur itu.

Selasa, 21 Mei 2019

BERAPA BANYAK PARTI YANG EZAM TELAH SERTAI DAN TUBUH SERTA SIAPA PM YANG EZAM SOKONG SEBENARNYA?

Ezam asalnya Umno. Di era reformasi, Ezam bersama Anwar dan jadi Ketua Pemuda Parti Keadilan Nasional (kini Parti Keadilan Rakyat). Pada tahun 2008, beliau menyertai Umno di era Pak Lah jadi PM. Di era Najib kleptokrasi, Ezam terus bersama Umno, dapat jadi Senator dan bekerja di pejabat Najib sebagai Pengarah Komunikasi Kementerian Kewangan di mana Najib juga Menteri Kewangan.


Sebelum PRU14, Ezam keluar dari Umno dan menyertai Bersatu. Tiga bulan kemudiannya, beliau keluar dari Bersatu, dan menubuhkan parti baru, yang kononnya berjuang untuk melawan rasuah. Kemudiannya, Ezam bubarkan parti barunya itu sebelum ROS luluskan. Kelmarin, diberitakan sekali lagi Ezam umumkan untuk mendaftar parti baru yang kononnya juga berjuang melawan rasuah. Parti barunya kali ini singkatannya adalah Parti NEGARA. Bukan main rajin Ezam keluar masuk parti dan tubuhkan parti.

Di dalam kenyataan terbaru beliau kelmarin, Ezam menyokong Tun M sebagai PM. Sekaligus tentangan beliau kepada Tun M sebagai PM setahun yang lalu di 'mansuhkan'. Setahun yang lalu beliau tegas menolak Tun M sebagai PM. Hari ini, beliau menyokong Tun M. Jangan terperanjat, suatu ketika nanti Ezam akan menyokong Anwar jadi PM.

Begitulah serba sedikit tentang Ezam. Jadikan pengajaran kepada kita semua agar jangan mudah hilang pedoman dalam perjuangan. Prinsip perjuangan mesti dipertahankan dan jangan jadi lalang.