TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Sabtu, 21 Disember 2013

TUNGGU APA LAGI? PRESIDEN FAM PERLU LETAK JAWATAN

MAHU tunggu apa lagi?  Sasaran FAM untuk layak di Pusingan Kelayakan Piala Dunia gagal.  Penyokong bersabar kerana kita ubah sasaran untuk Piala Asia.  Bila tiba waktunya untuk kita menyaksikan kebangkitan Skuad Bolasepak kita, kita terus gagal lagi.



Maka harapan seterusnya kita tunggu di Sukan SEA, Myanmar yang sedang berlangsung untuk kita pertahankan Pingat Emas.  Sukan SEA ni sukan yang boleh dikatakan low class la dan kalau kita dapat Pingat Emas pun tak boleh kita mendabik dada.  Namun kita tetap mengharap sekurang-kurangnya mengubat luka yang terlalu banyak sebelum ini.  

Sebelum ini banyak perlawanan persahabatan telah kita adakan termasuk menghabiskan duit rakyat buat latihan di luar negara.  Banyak perlawanan persahabatan kita tewas, dan alasan tetap sama iaitu itu bukan tumpuan atau fokus kita.  Fokus kita perlawanan sebenar di dalam pertandingan nanti.

Kita tampil di Sukan SEA sebagai pasukan yang akan mempertahankan Pingat Emas.  Kita bukan saja gagal mempertahankan Pingat Emas, malah langsung tiada pingat.  Jika ada yang berani meketakkan KPI terhadap FAM, apakah status KPI tersebut?  Dikatakan ranking bolasepak negara kita naik 4 tangga, tetapi apa ertinya jika di dalam Sukan SEA pun kita langsung tidak mendapat Pingat?  

Sudah lama kita mendengar desakan agar Presiden FAM meletakkan jawatan atas prestask buruk bolasepak negara kita.  Sehingga wujud kini Pages menuntut Presiden FAM meletakkan jawatan.  Mengapa hanya jurulatih atau pegawai saja yang terpaksa di kambing hitamkan?  

Kali ini, kita desak lagi Presiden FAM tolonglah letak jawatan segera.  Kita mahu Presiden FAM adalah individu yang betul-betul minat dengan bolasepak dan selalu turun padang menyaksikan pemain-pemain kita turun bermain, bukan hanya datang sewaktu Final sahaja.  Kita mahu individu seperti Datuk Anuar Musa sekurang-kurangnya menjadi Presiden FAM kerana terbukti beliau amat berminat dengan bolasepak dan mempunyai banyak idea untuk bangunkan bolasepak sepertimana yang beliau lakukan ketika menerajui Red Warrior Kelantan.  

Jumaat, 20 Disember 2013

BERHIMPUN 31 DISEMBER MENYAMBUT 'KENAIKAN TOL"

TAHUN depan bermacam-macam kenaikan ada setelah ada yang 'turun' tahun ini.  Turun dan masih turun tahun ini adalah hujan.  Apa yang naik?  Selain dari rakyat yang 'naik' darah, Tol dijangka akan naik mulai tahun depan, begitu juga TNB.  Yang lain dah naik lama dah.

Selepas rejim 47% ini dikekalkan juga menjadi kerajaan, berbagai-bagai kenaikan berlaku.  Bukan mahu cerita kosong, tak percaya pergilah membeli belah barang dapur.  Lihat bezanya di dalam tempoh beberapa bulan saja.

Tol bakal naik Januari tahun depan.  Meskipun masih banyak lebuhraya yang rosak terutamanya di Pantai Timur, syarikat konsesi tol tetap mahu cekik darah rakyat juga.  Begitu juga dengan letrik, TNB tetap selamba dengan keperitan hidup rakyat sekarang.

Sehubungan itu, malam 31 Dis 2013 ini, malam kita menyambut kehadiran Tahun Baru, kita wajib turun menyambut dan meraikan kenaikan harga tol dan letrik.   Usah bicaralah soal "menggulingkan kerajaan" atau sokong Syiah.  Itu semua cerita bodoh belaka.  Lojikkah mahu guling Kerajaan hanya dengan notis kepada rakyat selama seminggu atau dua minggu?

Ayuh...kita tunggu di dataran Merdeka meraikan "Tahun Rejim pungut duit rakyat". 

Khamis, 19 Disember 2013

TURUN PADA 31 DIS INI BUKAN UNTUK GULING KERAJAAN ATAU SOKONG SYIAH

GULING Kerajaan? Malam tadi aku tengok TV3 suku sebab nak tahu apa lawak terbaru malam tadi. Tapi malam tadi bukan lawak tetapi serius, iaitu ada pihak kononnya mahu guling kerajaan pada 31 Dis ini nanti. Aku kata serius sebab KPN yang bagitahu, masakan sebagai KPN beliau kaki berlawak juga. 
 
poster Fitnah. 
Mudah ke mahu guling kerajaan? Di dalam masa seminggu dua hebahkan pada rakyat untuk guling kerajaan? Jika begitu kita lebih hebat dari negara di luar sana. Sebenarnya fitnah masih berjalan di era kerajaan 47% ini. Malang sekali pegawai dan kakitangan kerajaan terpaksa pikul pembohongan ini.

Mengapa fitnah dibuat serentak dengan hari kita akan berhimpun pada 31 Dis ini bagi membantah secara aman kenaikan harga barang. Tentu anda tahu jawapannya. Mereka cipta satu fitnah untuk mencari alasan agar himpunan aman tersebut boleh disekat. Maka, didakwa pada tarikh yang sama kerajaan mahu digulingkan. Betapa punya bodoh puak ini.


Selasa, 17 Disember 2013

DEMO SEMALAM DI DBKL HANTAR MEMO SYIAH? SiBENGAP JUMPA SIBANGANG!!

PAGI semalam (16 Dis 13), sekumpulan NGO dan penduduk sekitar K.Lumpur berhimpun di perkarangan DBKL diketuai oleh MP Lembah Pantai, YB Nurul Izzah serta beberapa MP dari PR sekitar Lembah Kelang untuk menghantar memorandum bantahan kepada DBKL berkaitan isu kenaikan Cukai Pintu.

Seperti biasa puak bangang sebelah sana macam tak sedap duduk kalau tak buat fitnah.  Memang fitnah dan seks tidak boleh dipisahkan dari Umporno, itu semua kita tahu.  Kalau mereka tidak buat fitnah satu hari, mereka akan rasa demam dan mungkin akan mampus.  Sebab itu fitnah mesti berjalan.

Maka dibuat fitnah melalui FB dan dijaja kepada lembu-lembu spesis mereka yang sudah sememangnya bangang itu.  Fitnahnya, dikatakan himpunan yang diketuai oleh YB Nurul Izzah itu adalah untuk menghantar memorandum mempertahankan Syiah.  Kahkahkah.....

Tujuannya untuk menggambarkan bahawa PR ini membela Syiah.  Itu tak kisah lah, memang kerja mereka pun buat fitnah kerana kerja itu mereka sudah sub kontrak dengan Iblis laknatullah.  Tetapi mengapa tunjuk sangat bodoh?  Lojikkah hantar memorandum berkaitan Syiah dihantar ke DBKL?  Kahkahkahhh....

Peliknya, ada juga yang komen mengucap panjang percaya dengan fitnah bangang puak tu.  Kahkahkah....Sibengap buat fitnah jumpa sibangang yang jadi tukang baca!!!

Isnin, 16 Disember 2013

MASA UNTUK BERPERANG DENGAN ZAHID KOMEDI

BERMULA lah peperangan kita dengan Zahid komedi.  Dalam FB aku, aku ajak kawan-kawan di alam cyber samada melalui blog atau FB kita serang Zahid yang semakin angkuh dan sombong walaupun ternyata beliau adalah di antara pemimpin yang menjadi bahan ketawa orang ramai.

Kita serang Zahid bukan kerana dia Umno, tetapi kerana kebodohannya yang menyusahkan orang lain.  Teringat aku kata-kata Pengerusi SPRM, orang bodoh tidak boleh diambil tindakan kerana bodohnya.  Masalahnya, bodohnya itu menyusahkan orang lain.

Tiba masanya Zahid akan kita serang siang dan malam.
Terdapat ralat dalam alat ini