TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 4 Februari 2015

TAHNIAH PR KEMAMAN - ADUN PAS TURUT BERSAMA ANWAR MALAM TADI

MALAM tadi Selasa (03/2/15) Program Ceramah Perdana "Rakyat Hakim Negara" telah diadakan di Perkarangan Pejabat PKR, Kemaman yang mana pemidato utamanya adalah Sdr Anwar Ibrahim.  Aku ingin sekali melihat situasi dan sambutan program tersebut apatah lagi diadakan di Negeri Terengganu dan di kawasan kubu kuat Umno di Terengganu.



Sebelum bertolak ke sana, aku bertanyakan YB Rafizi Ramli, Naib Presiden PKR yang juga Ketua Cabang Kemaman samada program jadi atau tidak diadakan.  Beliau berkata, program tetap berjalan tetapi beliau amat bimbang kerana hujan lebat yang tidak berhenti sejak jam 3.00 petang akan menjejaskan kehadiran orang ramai.  Sewaktu aku menghubungi Rafizi sekitar jam 08.00 malam dan hujan masih lagi turun di Kemaman, katanya.

Oleh kerana sudah berjanji dengan rakan, aku bertolak juga ke Kemaman walaupun dari Kuantan ke Kemaman sememangnya hujan agak lebat.  Sampai di lokasi ceramah, hujan terus turun dan kebanyakan yang datang sedikit demi sedikit semuanya berpayung.  Ada juga yang duduk berteduh di kaki lima bangunan kedai berhampiran dan juga di hentian bas berdekatan.  Hanya satu khemah yang disediakan, sudah tentu tidak dapat menampung yang hadir.



Alhamdulillah, di dalam keadaan iklim cuaca yang sedemikian dan iklim politik terutamanya di Terengganu yang kita semua tahu, jumlah kehadiran malam tadi di dalam keadaan cuaca hujan tidak berhenti tidaklah mengecewakan.  Rafizi perlu bersyukur kerana orang ramai tetap hadir di dalam keadaan cuaca seperti itu.  Anwar pun di dalam ucapannya menyatakan beliau merasa bangga kerana kekuatan semangat rakyat sekitar Kemaman yang sanggup meredah hujan.  



Aku yang hadir malam tadi menganggarkan sekitar seribu yang datang termasuk yang berada di kaki-kaki lima dan berteduh di hentian bas.  Ada yang menjangkakan tiada ahli-ahli PAS yang datang.  Jangkaan ternyata meleset, bukan saja ahli PAS malah Adun PAS juga turut hadir malam tadi.  Tahniah PR Kemaman.

51 ulasan:

  1. Balasan
    1. Tahniah Rafizi

      Walaupun hujan kesejukan Lawan tetap Lawan

      Padam
    2. Ramai ke?.. adun yang datang tu bukan adun pas, tapi adun pasma... (pas Macai Anwar).. begitujuga dgn ahli pasma yg ramai tu....

      Padam
    3. Dah TN 8 50 PG kata Ramainya
      Ramai lah tu
      Sendiri cakap ramai sendiri tak percaya !

      Walaupun Anwar menyedari ada kemungkinan terlalu sikit yang datang tapi Anwar berani teruskan rancangan untuk berjumpa dengan rakyat Ini lah ciri ciri orang yang di pihak benar dan sebagai pemimpin

      Kita tahu mood rakyat sekarang Lihat lah saja macamana sokongan yang Mahathir terima Najib pun hanya semata mata harapkan media yang dikuasai nya Dalam situasi tidak mengalakkan ini Anwar tetap dengan mengadakan ceramah

      Sehebat hebat Mahathir masa bergaduh dengan Pak Lah ada juga kuncu kuncu Mahathir aturkan majlis minum petang lah majlis dialog lah tapi sekarang bila gaduh dengan Najib Mahathir mengharapkan pada majlis perasmian untuk menjawab soalan wartawan mengenai isu isu yang berbangkit

      Padam
  2. ramai oooo..ahli umno dtg...ahli mic dtg...ahli mca dtg...ahli kubur pn dtg....wakakaka....ciannn

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang tak datang ahli neraka macam ko

      Padam
  3. Mmg ramai...semua nk dgr cerita katun dari penglibur lara...

    BalasPadam
    Balasan
    1. cerita upin dan ipin pun ada pengajaran
      cerita lipur lara pun ada sindiran
      cerita umno je yang menipu tak masuk akal

      Padam
    2. crita katun lebih baik dari pemmpin katun kamu ,1.40ptg.

      Padam
  4. BUANG MASA. KAN LG BAIK HIMPUN DESAK HARGA BARANG TURUN. ANWAR DAH TAK RELEVAN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salah tu Desak Najib yang turun
      Najib turun harga barang turun

      Padam
  5. Yg berteduh kat prhentian bas tu tnggu bas la.hari hujan. Takkan tu pon kamu nk kira sorang2 Din.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hampir smua tmpt ceramah sama je. Dah nmpk sentimen rakyat pd pkr.tu pun yg hadir termasuk org yg cuma nk dgr. Blum masuk sb detektif dll. Pkr patutfokus pd rakyat skrg bukn individu. Rakyat dah menyampah tgk politik anak beranak politik kronisma fitnah pelbagai.

      Padam
    2. UMNO lagi teruk Tak melawan
      Dulu kalau Anwar ceramah UMNO pun buat berhampiran tempat ceramah Anwar Tak pun buat pertandingan karoke Buka speaker kuat kuat

      UMNO dah tak mampu nam bayar macai lah tu

      Padam
  6. Kalau supermarket ada kat situ habis satu supermarket ko pun dikira.....terimalah kenyataan tanpa PAS Anwar begitu lemah.....DAP takde ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terimalah realiti bahawa rakyat reda Anwar masuk penjara.Jika tidak, kenapa merudum sekali sokongan untuknya ketika hadapi rayuan ke mahkamah persekutuan. Kini terbaru, begitu sedikit sekali yang mahu hadhir ke majlis roadshow nye ...Selama ini Anwar bolehlah auta ada ahli PAS dikerah macam baruah untuk hadhir ke majlis-majlis dia ada.

      Padam
    2. Ko ni apasal marah sangat dengan DSAI...bontot ko ke yang kena liwat

      Padam
    3. Mana ada jumlah yang menyokong anwar merundum Selama ini UMNO bagitahu jumlah hadir ceramah pun seribu dua ribu je pun

      Sesuatu yang luarbiasa kehadiran seramai seribu orang walaupun hujan turun dari pukul 3 petang Jika hujan tak turun dan bulan menguning sekalipun kehadiran sudah pasti tiga ke empat ribu
      yang hadir

      Membela nasib saudara yang di zalimi adalah di tuntut Islam

      Padam
    4. Hahaha...ya ke.

      Jgn nk bohong la. Pandai betoi hang menipu yaa

      Padam
    5. Bukan nak membohong
      Memang lah belum tentu kalau tak hujan lagi ramai mungkin kurang tapi peratus yang datang ramai lagi tinggi

      Yang bagus komen aku dapat respon dari kau Terima kasih

      Padam
  7. Pecacai kafir memang kita dah tahu kemana arahnya. Yang menjadi barua adalah pecacai melayu/Islam sendiri yang masih hendak menegakkan benang yang terkena air mani.

    BalasPadam
    Balasan
    1. menegakkan benang yang terkena air mani tak lah seteruk melubangkan bontot !! yang bertakung 3 jenis air mani

      kah kah kah


      Padam
    2. Hahaha...pandai nya spin. Tp sorry la. Korang punya tektik lama dah basi. Rakyat dah tahu dan jemu. Menyampah!

      Padam
    3. kah kah kah Mari lah ketawa hai hai hai ulang hai hai hai Ketawa lah lagi

      manja pulak kau.. i pun Menyampah

      Padam
  8. Ramai lah kalau dibandingkan dengan ceramah umno walaupun tak hujan pasang 4 kehmah ada hadiah basikal periuk tv untuk cabutan bertuah tapi kerusi lagi banyak dari orang Yang bagus semua yang datang dapat sorang satu hadiah malah ada yang dapat dua hadiah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takpayah la nk spin kelentong .ko ingat kami bodoh mcm spesis kau ke...booo

      Padam
    2. aduiiii

      kau memang bukan bodoh macam spesis aku
      sebab bodoh kau lebih teruk dari spesis nfc

      kalau spesis nfc dilelong ada lah harga dua ribu tiga ribu sekor tapi kalau lelong kau adalah dua dirham pun belum tentu Buat letih tangan pegang loceng

      kah kah kah Mari lah ketawa hai hai hai ulang hai hai hai Ketawa lah lagi

      Padam
    3. Kihkihkih....dah nk tukar subject la pulak.pakai modal lama. Swing spin n twist. ...ish ish ish....

      Padam
    4. kah kah kah Mari lah ketawa hai hai hai ulang hai hai hai Ketawa lah lagi

      Subjek : Bodoh!

      Takpayah la nk spin kelentong .ko ingat kami bodoh mcm spesis kau ke...booo

      Sah sah aku tepat kau bodoh rujuk kepada artikel bukan pada komen tersebut

      zkah kah kah Mari lah ketawa hai hai hai ulang hai hai hai Ketawa lah lagi

      Padam
  9. Hanya lagi beberapa hari samada Anwar akan dibebas atau di penjara akan di tentukan oleh Tuhan yang Maha Berkuasa Anwar tetap tabah dan tenang dan menjadi kan teladan yang baik untuk kita ikuti Musuh akan lemah dengan kebenaran

    Dalam keadaan begini Anwar tidak berputus asa kepada Allah atau mengeluh dengan ketentuanNya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kebenaran akan mengatasi yg bathil. Selepas bbrp tahun saifol dikecam, dianiaya dan fitnah maka akhirnya sipelaku akan dihukum didunia. Di akhirat menanti lagi..selagi sipelaku tidaj bertaubat.

      Padam
    2. Setuju kebenaran akan mengatasi kebatilan tapi kebenaran yang hakiki milik Allah bukan kebenaran yang di miliki oleh UMNO

      Tu seorang penulis politikus UMNO baru di katakan orang Daim sebab minum kopi sama sama dah mengalah merajuk

      Bandingkan dengan Anwar jauuhh hebatnya Anwar

      Yang kena hukum dunia dulu Sialfol Bini dia tertekan berhenti kerja dapat nota memberi arahan dari ketua Baru sikit tu ..

      kah kah kah Mari lah ketawa hai hai hai ulang hai hai hai ketawa lah lagi

      Padam
  10. Kes ini dah sohih AlJubori tu bersalah ...Takdo satu pun dalam transkrip yang ado , AlJubori itu sendiri menafikan dio meliwat Saiful .AlJubori tu dah kantoi .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak apo lah biar eden boto kan ayat kau

      Kes ini dah sohih AlJubori tu bersalah ...Takdo satu pun dalam transkrip yang ado , AlJubori itu sendiri 'TIDAK' menafikan dio meliwat Saiful .AlJubori tu dah kantoi

      Menyampah !

      kah kah kah Mari lah ketawa hai hai hai ulang hai hai hai ketawa lah lagi

      Padam
    2. Hehe. 6.18 ni mmg auta pandai ckp belit2. Agaknya dia belajr dgn sapa. Sapa lg kalau tak si dajjal aljuburi tu.hehe

      Padam
    3. kah kah kah Mari lah ketawa hai hai hai ulang hai hai hai ketawa lah lagi

      Sendiri tanya Sendiri Jawab

      Padam
  11. mende sangatlah nak dikagumi si anwar ni. kalaupun dia tak salah ke, didapati tidak bersalah ke, teknikal dilepaskan ke, tak ada apa yang hebatnya si anwar ni. semata-mata pidatonya yang hebat? orang jual ubat tepi jalan kt chowkit ada yang lebih hebat lagi. itu pasal taik kambingpun orang beli sebab dikatakan ubat. zaman dia dalam kerajaan, timbalan pm dan menteri kewangan, interest naik sampai dekat 10% tu hebatlah bro? masa krisis ekonomi, nak sangat ikut telunjuk imf, hebat jugaklah tu? sesungguhnya tiada apa yang hebatnya anwar selain kelentong dan temberang menggunakan kepetahannya berucap. selain itu, no no no. buat pengkagum anwar, jangan jadi bangang di dunia, bangang juga di akhirat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar di kagumi bukan semata mata dia bijak berpidato tapi ketabahan dan kesabaran dia menempuh ujian ujian sebagai insan kamil Dia di penjara di tumbuk di bogel

      Yang kau samakan dengan orang jual ubat tu menunjukkan kebangangan kau Orang jual ubat tu nampak lori Bandaraya dah lari bertempiaran

      Sekurang kurang nya Anwar tak minta tolong pada Ananda Krishnan Tak buat hutang macam 1MDB

      Ingat jangan jadi bangang di dunia, bangang juga di akhirat

      Padam
  12. Pkr kata nk bwk 10, 000 hakim rakyat ke putrajaya. Aku nk tgk 10 ribu ke 1ribu ke atau 100 org je. Apa2 pun pastikan nasi lemak tetek adalah mencukupi. Jgn jadi mcm masa kes dibicarakan, janji nk vg Rm50 sehari last2 nk tuntut rm20 pun susah. Tiuuunaseng maa...!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau hujan hujan pun ramai Tak ada masalah lah 10 000 hakim rakyat datang Putrajaya

      Lagi ramai kalau ada kejar mengejar pukul memukul pancutan air

      Ingat ni kes terakhir Lepas ni tak mungkin UMNO buat lagi kerja fitnah macam ni Tak pergi 10 hb ni rugi tak bersama sama rakyat membebaskan Malaysia dari kezaliman !

      Padam
  13. Sepatutnya ada.yg jerit kat si.ketum....apa.jadi dgn kezaliman ke atas tan sri khalid ibrahim.
    ..mana rakyat hakim negaranya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apasal ? Khalid di bicara ke dan sampai masuk penjara ?

      Minta lah Khalid buat ceramah roadshow Beri penjelasan pasal RM 2.6 juta

      kah kah kah Mari lah ketawa hai hai hai ulang hai hai hai ketawa lah lagi

      Padam
    2. kah kah kah Mari lah ketawa hai hai hai ulang hai hai hai ketawa lah lagi

      Padam
  14. Sahak gagap tu bodo....nk bela diri sendiri pun tak mahu camne org nk bela dia....mmg patut pun kena pecat...haha

    BalasPadam
  15. Hebat Anwar. dtg ke negeri hj hadi dlm hujan pun org dtg...cuba hj hadi pergi tempat anwar plak nk tgk bpe ekor yg datang....kehkeh

    BalasPadam
  16. Org yg byk ketawa mmg bebal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya termasuk lah TN 6 11 PTG
      semasa MahaRajaLawak

      Padam
    2. Biar banyak ketawa
      Jangan banyak HUTANG !!!

      Padam
    3. Dah kena chop BEBAL pandai pulak nk spin

      Padam
  17. Ceramah PR ini macam ini
    DAP jaga logistik,siap pentas dan duit
    PKR bawa artis,tukang karut
    PAS bawa penonton gulingx ,memekik depan pentas
    Tapi la ni yng ketiga tu dah sedar.......maka ciput aja lah kehadiran.Tahniah taik kucing..fail..fail 200 ke 300 orang hadir termasuk rangx yg penyebok.PKR mana ada ahli akar umbi.Keling aja yang banyak jadi ahli.

    BalasPadam
  18. PKR tetap buat ceramah tanpa PAS atau dengan bantuan PAS Dah terbukti PKR tidak bergantung habis pada orang lain seperti sangkaan ramai

    Sesebuah parti yang ahli nya berakar umbi kemungkinan besar menjadi pak turut atau tersilap patuh pada pemimpin yang terkeluar dari perjuangan Akar umbi ni kalau di cabut mati Maka apa jadi pun akar umbi mendiamkan diri

    Sebaliknya mereka yang bukan akar umbi seperti PKR berdiri pada Kebenaran dan amanah Sebab tu tak kira siapa kalau salah tak betul ahli berani bersuara Ada faham?

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini